DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Praat over seks

Blogs over sociale relaties, liefde en lifestyle. Graag jullie mening

Praat over seks

Postby Jos » 13 Feb 2011, 15:24

Probeer dit eens: denk niet aan een roze olifant met een lange roze slurf! Dit is heel moeilijk. De meeste mensen gaan gelijk denken aan een roze olifant. Voor je hersenen om NIET te denken aan een roze olifant moeten de hersenen eerst opzoeken wat een roze olifant is. Door dat te doen, denk je eigenlijk al aan de roze olifant!

Een ander voorbeeld, als je mensen een quiz laat maken waarbij ze woorden moeten invullen als: 'grijs, oud, langzaam en traag' en je meet vervolgens hoe snel ze door een gang lopen na de quiz, lopen ze veel langzamer dan als je ze een quiz laat doen met woorden als: 'snel, jong en actief'. Alleen de gedachten over langzaam of snel maken iemand langzaam of snel. De gedachten zijn heel belangrijk in wat je doet en denkt.

Image

Hierdoor is het belangrijk om met meiden te praten over de dingen die je wilt. Als je wilt dat ze aan seks denkt, praat over seks! Dit zal zorgen dat ze seks koppelt aan jou, en dit zal het makkelijker maken om daar over te gaan praten en voor haar om over te denken. Het laat ook zien dat je comfortabel bent met je eigen seksualiteit. Voor een vrouw is het belangrijk dat je laat zien dat je het normaal vindt om seks te hebben en over seks te praten!

Een leuke bijkomstigheid is dat het een gesprek is waar veel over te zeggen is en vrouwen veel van weten. Met een beetje oefenen kun je veel leren door deze gesprekken over seks! Hoe beter je snapt hoe meiden hier over denken des te gemakkelijker het wordt om er meer van te hebben!

De challenge van deze week gaat over het hebben van gesprekken over seks, kijk daar naar!

Dit betekent niet dat je als de standaard gast seksuele opmerkingen moet gaan gooien. Maar probeer een open en eerlijk gesprek te voeren over seks, want dat horen vrouwen niet vaak.

Samenvattend: praat over seks, als het goed gedaan wordt heeft het veel voordelen!

Geschreven door Jeroen van Dalen
Master Coach bij The Natural Lifestyle

---

Wat vinden jullie hiervan? Praat je zelf veel over seks of is het een taboe onderwerp voor jou? Wat zijn je ervaringen wanneer je het wel geprobeerd hebt?
Jos
Lifestyle Coach

Re: Praat over seks

Postby crashtest » 13 Feb 2011, 15:33

Hoe zorg je er hierbij voor om niet gefriendzoned toe worden?
crashtest
DALF-er

Postby Jeroen » 13 Feb 2011, 16:42

Twee vragen:
1) Zou dit doen niet juist het tegenovergestelde effect bereiken?
2) Hoe denk je zelf dat je dat doet?
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby crashtest » 13 Feb 2011, 16:46

Je laat haar zeer persoonlijke dingen vertellen, dat leidt er bijna altijd toe dat ze je als praatpaal ziet en je nog meer persoonlijke drama onzin gaat vertellen. Tenminste, dat is mijn ervaring.
crashtest
DALF-er

Postby Morphs » 13 Feb 2011, 19:36

crashtest wrote:Je laat haar zeer persoonlijke dingen vertellen, dat leidt er bijna altijd toe dat ze je als praatpaal ziet en je nog meer persoonlijke drama onzin gaat vertellen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Wie bepaalt er of er over drama gepraat wordt? En wie bepaalt er dat jij de praatpaal bent? Ik krijg de indruk dat je de vrouw daar verantwoordelijk voor houdt... maar zou je het stiekem zelf kunnen veroorzaken? Als je de ervaring hebt dat meiden over hun dramas praten, dan komt dat misschien wel omdat je vooral interesse toont in haar drama's. En dan deel je jezelf die rol van praatpaal toe. Bovendien suggereert het een ongelijkheid: haar leven is boeiend en ze mag vertellen, terwijl de jongen vooral luistert.

Het hoofdkenmerk van de friendszone is dat de jongen kiest om 'veilig' te spelen. Dat betekent dat hij geen risico's neemt om de sfeer flirterig te maken of om haar te verleiden. Gesprekken over seks worden vermeden. Vaak is het de angst uit afwijzing waardoor er op veilig gespeeld wordt. Maar levert zo'n friends-situatie nou ooit voldoening op voor de jongen? Ik denk het niet.

Een gesprek over seks valt juist onder de categorie waar een 'friend' niet over zou beginnen omdat het een stuk spannender is en omdat je dan zelf ook vertelt over seks.. en juist zo'n gesprek kan voor een flirterige en spannende sfeer zorgen.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jasper » 13 Feb 2011, 21:07

crashtest wrote:Je laat haar zeer persoonlijke dingen vertellen, dat leidt er bijna altijd toe dat ze je als praatpaal ziet en je nog meer persoonlijke drama onzin gaat vertellen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

ik heb juist een totaal andere ervaring!

Over sex praten is juist de perfecte sfeer om spanning tussen elkaar op te bouwen/ te versterken.

vraag haar bv. wat ze lekker vind, vertel haar wat jij lekker vind en vooral wat je lekker vind om bij een meisje te doen. Doe dingen voor (voor zover dit gaat natuurlijk, ga niet als een pervert tegen haar aan staan rijden...), zoals bv. aan haar haar trekken (tip: dicht bij de haarwortel beetpakken anders doet het pijn), over haar bovenbeen wrijven, dingen in haar oor fluisteren etc.
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Stephan » 14 Feb 2011, 09:43

Dit doet me denken aan een vakantie in Berlijn in 2007. Ik was met een paar vrienden in een club en raakte aan de praat met een typisch Deens meisje (lees: blond haar en de blauwste ogen die ik ooit gezien heb). Het gesprek liep wel ok, maar niet heel soepel. Tot haar vriendinnetje terug kwam. Die had op de dansvloer gezoend met een jongen en hij deed dat heel slecht. Hierop volgde een semi-plastisch gesprek over zoenen en wat nou precies lekker is. Na 10 minuten ging dat vriendinnetje weer weg, op zoek naar een leuke kerel die wél lekker kon zoenen. Ik keek het Deense meisje aan en zei: "After all this talk about kissing, there's only one thing that I want to do with you right now". Het gevolg laat zich raden.

Het is een sterk iets om open over seks te kunnen praten. Het is echter wel een vereiste dat je gesprekspartner zich daar ook comfortabel bij voelt, anders heeft het juist een averechts effect. Je zult vrij snel aan haar lichaamstaal en reacties zien, of ze zich op haar gemak voelt. Voor mij persoonlijk is het een goed selectiemiddel, want ik ben niet op zoek naar een vrouw die zich onzeker voelt bij seks.
Stephan
DutchALF Team

Postby Teaser » 14 Feb 2011, 10:59

Crashtest, je kunt je afvragen of je uberhaupt wel de energie wil steken in iemand die zijn beklag wil doen. Je kunt een gesprek sowieso een positieve wending geven, door bijv. met een glimlach te zeggen 'en nu weer even een wat positiever onderwerp'. Je mag er vanuit gaan dat een meisje eigenlijk helemaal niet in een negatieve stemming wil zijn, maar door jou eruit gehaald wil worden. Heeft ze een bad mood, haal er dan uit door iets leuks/spannends te gaan doen. Anders word je geacossieerd als de lieve jongen die haar problemen begrijpt terwijl je juist degene wil zijn die haar leven een beetje spicey maakt.
Teaser
Active DALF-er

Postby crashtest » 14 Feb 2011, 15:01

@ Teaser,

Dat is tegenwoordig inderdaad mijn "policy." Of om gewoon sarcastische opmerkingen te maken. Het punt is een beetje dat ik meestal wel antwoorden weet te verzinnen op hun problemen, en dat ze me daarna zien als google answers. Terwijl het mij in werkelijkheid geen worst kan schelen, ik los gewoon hun puzzletjes op.

Over seks: ik ben nog maagd. IK vind dit zelf niet zo'n big deal, omdat ik wel van verhalen van anderen heb gehoord dat het niet zoveel voorstelt, maar ook omdat ik mijn zelf beeld hier niet aan koppel. Het probleem is echter, dat als het ter sprake komt je gewoon in waarde daalt, of het een flauw gesprek wordt over waarom ik niemand kan regelen. Misschien is nu mijn vraag wat duidelijker over hoe je de friendzone kan vermijden bij dit soort dingen. Er is in de ogen van anderen gewoon wat met je aan de hand als je het nog niet gedaan hebt. Ongeacht hoe je er zelf tegenover staat.
crashtest
DALF-er

Postby Jerry » 14 Feb 2011, 17:47

Allereerst: respect dat je hier zo open en eerlijk over bent, dat vergt lef.

crashtest wrote:Over seks: ik ben nog maagd [...] Er is in de ogen van anderen gewoon wat met je aan de hand als je het nog niet gedaan hebt. Ongeacht hoe je er zelf tegenover staat.

Is dit iets wat je zelf uit 1e hand hebt ervaren of is dit een soort self-limiting believe?

No offence, maar je bent pas 20 jaar oud en woont nog niet heel erg lang op jezelf. Daarnaast heb je sinds enkele maanden pas flinke stappen ondernomen om aan je sociale ontwikkeling gestructureerd te gaan werken.
Je hebt absoluut helemaal niks om je voor te schamen, je bent gewoon nog niet een meisje tegen gekomen waarbij 'het' gebeurd is en je bent ook bij lange na niet de oudste maagdelijke man die ik ooit gekend heb ;) ik begrijp het ergens wel moet ik zeggen dat je het als beperking ziet ik wil alleen aangeven dat het ongegrond is.

Ik ken bijvoorbeeld ook veel maagdelijke vrouwen van rond de 20, waarom schamen zij zich hier minder voor?

Mag ik overigens hier aan toevoegen dat überhaupt een gebrek aan ervaring in de slaapkamer allerminst een reden is tot onzekeheid. Elke vrouw reageert namelijk anders en hoewel ik wel ervaring heb in de slaapkamer heb ik vrijwel geen idee waar ik mee bezig ben ;)
Jerry
DutchALF Team

Next

Return to The Natural Lifestyle Blog