DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Oogcontact

Blogs over sociale relaties, liefde en lifestyle. Graag jullie mening

Oogcontact

Postby Jos » 06 Feb 2011, 18:59

Ogen, menig liefdeslied is er over geschreven. Meiden klagen vaak dat mannen hen niet aankijken. Maakt het daadwerkelijk uit? Zijn de ogen de deur naar de ziel? Wat zegt de wetenschap hierover?

Image

Om dit te onderzoeken werden mannen en vrouwen gekoppeld voor een blind date. Er was hierbij een groep testpersonen en een controlegroep. De testpersonen werden verteld dat degene met wie ze gingen daten iets "mankeerde" aan hun ogen. De researchers vertelden er bij dat ze niet meer wisten welk oog. Dit werd gezegd zodat de daters elkaar meer in de ogen gingen kijken. Tegen de controlegroep werd niks gezegd. Wat is het verschil? Ongeveer een verdubbeling van de vervolgdates ten opzichte van de controlegroep.

Oogcontact lijkt inderdaad iets toe te voegen, iets intiems te geven. Ongelooflijk dat iets simpels als elkaar aankijken voor meer intimiteit en meer aantrekking kan zorgen!

Samenvattend: Kijk het meisje met wie je praat diep in de ogen aan.

Geschreven door Jeroen van Dalen
Master Coach bij The Natural Lifestyle

---
Jos
Lifestyle Coach

Re: Oogcontact

Postby Morphs » 06 Feb 2011, 20:22

Echt zo'n core funadmental dit. Telkens bedenk ik me dat dit beter kan.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby judha » 08 Feb 2011, 16:15

Ik doe dit zelf wel heel veel. Soms geven vrouwen zelf aan dat ze er niet tegen kunnen of zich er zelfs een beetje ongemakkelijk van voelen. Zelf denk ik dat die ongemakkelijkheid eerder een gevoel van aantrekkingskracht is, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Dat baseer ik op hoe die vrouwen overkomen op mij. Ik krijg ook vaak positieve opmerkingen op mijn oogcontact.

Het leuke is dat ik me dit bewust heb aangeleerd, en dit vroeger nooit deed. Dit kan iedereen zich bewust aanleren, denk ik. Begin met een regel voor jezelf te stellen dat je (vooral met vrouwen) nooit eerder oogcontact verbreekt dan zij dat doet. Oftewel, blijf haar net zo lang recht in de ogen aankijken tot zij oogcontact de eerste keer verbreekt. Ik zie dat als een dominantietest van haar kant. Ze wil zien of jij zelfverzekerd bent en goed in je schoenen staat. Door oogcontact te kunnen blijven houden, laat je dit zien, ook al heeft ze dit bewust niet door. Maar op onbewust vlak werkt dit wel door.

In het begin voelt het kut en is het moeilijk om oogcontact te bewaren en het niet verbreken. Als je hierop blijft letten gaat het na een tijdje vanzelf. Probeer het eens uit, zou ik zeggen :) .

In het begin sloeg ik hier te ver mee door en kwam het wel eens over als creepy, dat wil je natuurlijk niet hebben. Maar na verloop van tijd zal je dit wel uitwerken. Dit is nog steeds een regel die ik hanteervoor mezelf.
judha
Active DALF-er

Postby krazj » 08 Feb 2011, 18:51

Oogcontact is goud, net zoals aangename stiltes creeeren... Maar soms mis je een vibe.. ken je dat? Dan kan ik juist een vrouw helemaal niet lezen.. hoe komt dat? Ligt dat bij mij? of bij de vrouw ?
krazj
Contributing DALF-er

Postby Jay-Em » 08 Feb 2011, 22:53

Dit is inderdaad super belangrijk. Maar tegelijk ook pas het begin...

Okee, je hebt oogcontact maar wat zeggen je ogen? Eigenlijk gaat het bij het houden van oogcontact om of jij durft de interesse/nieuwsgierigheid/sexuele spanning vast te houden als zij je daar mee confronteert.

Dus niet alleen blijven kijken, maar ook intentie behouden :)
Jay-Em
Active DALF-er

Postby crashtest » 09 Feb 2011, 09:39

Hmm, ik kijk meestal wel als eerste weg maar kijk dan eventjes later wel weer. Toen ik een stuk jonger was (jaar of 14/15) zat ik namelijk wel altijd te staren, en dat werd niet echt gewaardeerd :P
Dat gaat op zich wel redelijk, maar jullie zeggen dus dat ik dit aanzienlijk kan verbeteren? Ik kijk sowieso alleen naar meisjes door oogcontact te maken, ik kijk nooit bewust verleidelijk. Dus ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen zonder ze bang te maken..
crashtest
DALF-er

Postby judha » 09 Feb 2011, 10:01

@ Krazj: Klinkt heel bekend. Veel PU-literatuur zegt dat je altijd vrouwen kan lezen en "IOI's" moet herkennen. De laatste tijdmerk ik dat dit lang niet altijd kan. Tuurlijk, vaak valt het op aan subtiele signalen als een vrouw je leuk vind. Vaak merk je het goed, en voel je die vibe, zoals jij het zegt. Ik heb echter ook vaak meegemaakt dat ik geen vibe voelde, maar dat later bleek dat ze wel geinteresseerd was. Sommige meiden zijn expressiever in het uitstralen van deze signalen dan andere. Sommige zijn dat totaal niet, bij deze is het dan ook heel moeilijk te 'lezen' of ze interesse in je heeft. Soms is er gewoon een mismatch in signalen tussen jullie beiden. Dan komt dat frustrerende gevoel bij mij naar boven dat ik vrouwen niet kan lezen ;) . Maar dit betekent niet noodzakelijk dat ze dat niet heeft.

Conclusie? Als ze met je praat, lacht of op de een of andere manier jouw aanwezigheid accepteert, zit je waarschijnlijk goed. Gewoon initiatief tonen en ervoor gaan. Langzaam opbouwen en uitbouwen. Als ze dat niet wil, laat ze dat vanzelf wel merken. Zo niet, dan gewoon doorgaan. De plicht van het versieren ligt immers bij de man ;) .

@ Jay-Em, goed punt. Wat bedoel je precies met intentie behouden? Zou je daar iets meer over kunnen vertellen?

@ Crashtest: Begin met lachen. Lach als je iemand aankijkt. Zorg ervoor dat het een oprechte lach is en geen nerveuze lach. Dat je hem vanbinnen voelt. Lukt dat niet? Oefen dan thuis voor de spiegel. Dagelijks, 5 minuten lang, tot je een lach hebt die je vanbinnen voelt. Al rotten je tanden, zijn ze zo geel als zand, heb je vijf beugels en stink je uit je bek, lach! Een oprechte lach triggert automatisch een positief gevoel bij iemand anders. Met een oprechte lach kom je sowieso niet creepy over. Tuurlijk zijn er nog andere dingen waar je aan kunt werken, maar met goed oogcontact en een warme lach kom je al een heel eind.
judha
Active DALF-er

Postby crashtest » 09 Feb 2011, 17:10

Goed advies!

Alleen was het toch wel lastig in de praktijk: lachen naar vreemden. Ik praat niet met vreemden dus lachen naar ze is eigenlijk een beetje hetzelfde.
crashtest
DALF-er

Postby Jerry » 10 Feb 2011, 01:13

crashtest wrote:Goed advies!

Alleen was het toch wel lastig in de praktijk: lachen naar vreemden. Ik praat niet met vreemden dus lachen naar ze is eigenlijk een beetje hetzelfde.

Wat bij mij hielp: stel een afgesloten doel. Als je een leuk meisje ziet, glimlach je, knik je even of zeg je haar gedag als ze dichtbij genoeg is en that's it. Ben je in een bui voor meer, ga je een gesprek aan. Als zij duidelijk uitnodigt tot meer, ga je een gesprek aan. Zo niet, dan heb je je doel sowieso gehaald :)
Jerry
DutchALF Team

Postby judha » 10 Feb 2011, 10:20

crashtest wrote:Alleen was het toch wel lastig in de praktijk: lachen naar vreemden. Ik praat niet met vreemden dus lachen naar ze is eigenlijk een beetje hetzelfde.

Begin dan eens met 'hoi' zeggen. Je staat er van versteld hoeveel mensen je gewoon teruggroeten. Zelfs het volk waarvan jij denkt dat het het grootste tuig is, blijkt vaak vriendelijk te zijn als je ze terug groet. Meestal zitten die andere mensen met dezelfde angsten en gedachten als jij. Een vriendelijk 'hoi' met een mooie glimlach zullen ze echt wel beantwoorden.

Tip: Begin trouwens sowieso met praten met vreemden. Ooit was iedereen die je nu kent en met wie je nu optrekt een vreemde van je. Praten met vreemden houd je sociale motor warm en je leert er waarcshijnlijk leuke mensen mee kennen. Doe dit op de sportschool, in de rij voor de kassa, overal...
judha
Active DALF-er

Next

Return to The Natural Lifestyle Blog