DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Klassieke Muziek

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Re: Klassieke Muziek

Postby Stephan » 16 Oct 2009, 08:40

Als je van improvisatie jazz houd, raad ik je aan naar The Jam Sessions te gaan. Dit zijn de officieuze afterparties van North Sea Jazz in het Hilton in R'dam en duren van 0.00-07.00u. Kaarten hiervoor zijn, voor zover mij bekend, gratis, je moet wel ver van tevoren bellen om ze te reserveren. Veel van de artiesten die op NSJ spelen, zijn ook te vinden op The Jam Sessions. Ter illustratie: ik moest er dit jaar werken en heb kontje geschuurd met Duffy :P ("Ik heb stiekem met je gedanst, ik hoop dat je het leuk vond")
Stephan
DutchALF Team

Postby Ace » 19 Oct 2009, 14:18

Omniscient wrote:Ter illustratie: ik moest er dit jaar werken en heb kontje geschuurd met Duffy :P ("Ik heb stiekem met je gedanst, ik hoop dat je het leuk vond")

Okay dan wil ik volgende keer wel mee.. Het is namelijk weer eens hoog tijd voor the annual "Koese-Dancin'-MARSSS-video' Antwerpen-stylo ;)
Ace
Contributing DALF-er

Postby Trendsetter » 19 Oct 2009, 14:41

OMG Jordy :P, kom je nu mee ;) ben zelf 2x naar een uitvoering van DE Requiem geweest, FENOMENAAL! als het weer een keer wordt uitgevoerd zal ik hier uiteraard groots aankondigen.

Als er een keer een interessante klassieke uitvoering is moet je het mij maar laten weten want dan ga ik graag mee, hoeft niet per se de Requiem te zijn al lijkt mij die wel geweldig.
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Lu Mallorca » 19 Oct 2009, 17:54

Chopin en Rachmaninov uitgevoerd door Hélène Grimaud is extreem goed. Het is alleen maar pianomuziek. Je schijnt ook slimmer te worden van pianomuziek.

Te vinden op iTunes, maar vast ook illegaal.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Jerry » 21 Oct 2009, 13:06

Trendsetter wrote:
OMG Jordy :P, kom je nu mee ;) ben zelf 2x naar een uitvoering van DE Requiem geweest, FENOMENAAL! als het weer een keer wordt uitgevoerd zal ik hier uiteraard groots aankondigen.

Als er een keer een interessante klassieke uitvoering is moet je het mij maar laten weten want dan ga ik graag mee, hoeft niet per se de Requiem te zijn al lijkt mij die wel geweldig.

Ik hou je op de hoogte... heb even snel de agende van De Doelen doorgekeken maar er staat (nog) niks interessants tussen.

Een klein uitzondering is wel de Piano Driedaagse. 3 dagen lang kunnen amateurpianisten zich laten zien op de grote mooie vleugel van de Doelen in de Grote Zaal. Het werkt een beetje Idols achtig: de beste 16 mogen door.
Ik twijfel zelf nog een beetje om mee te gaan doen (zie ook: topic534.html) (heb op het moment namelijk geen echte piano om op te oefenen) maar ik ga er sowieso kijken eind december!
Entree is gratis en als ik een blik in het programma heb geworpen kan ik je wel wat tijdstippen aanraden om te gaan kijken. Het is sowieso superafwisselend aangezien elke pianist maar max. 5 min. krijgt.
Mocht ik trouwens nog gaan meedoen (ik schat de kans hoog in GEWOON DOEN!!!) dan verwacht ik uiteraard wel een Dutchalf delegatie die voor mij in stilte applaudiseert (geen gejuich bij klassiek).
Jerry
DutchALF Team

Postby Trendsetter » 21 Oct 2009, 20:39

Longbow wrote:
Trendsetter wrote:

Ik hou je op de hoogte... heb even snel de agende van De Doelen doorgekeken maar er staat (nog) niks interessants tussen.

Een klein uitzondering is wel de Piano Driedaagse. 3 dagen lang kunnen amateurpianisten zich laten zien op de grote mooie vleugel van de Doelen in de Grote Zaal. Het werkt een beetje Idols achtig: de beste 16 mogen door.
Ik twijfel zelf nog een beetje om mee te gaan doen (zie ook: topic534.html) (heb op het moment namelijk geen echte piano om op te oefenen) maar ik ga er sowieso kijken eind december!
Entree is gratis en als ik een blik in het programma heb geworpen kan ik je wel wat tijdstippen aanraden om te gaan kijken. Het is sowieso superafwisselend aangezien elke pianist maar max. 5 min. krijgt.
Mocht ik trouwens nog gaan meedoen (ik schat de kans hoog in GEWOON DOEN!!!) dan verwacht ik uiteraard wel een Dutchalf delegatie die voor mij in stilte applaudiseert (geen gejuich bij klassiek).

Keep me posted! Die Piano Driedaagse lijkt mij best interessant. Ik kom dan ook wellicht ook een kijkje nemen, zeker weten als jij mee doet!
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Jerry » 13 Jan 2011, 14:32

Trendsetter wrote:

Ik ben helemaal vergeten mijn beloftes waar te maken, alhoewel dit niet héél verwonderlijk is gezien de datering van dit topic ;)

Begin maart is er wederom een uitvoering van de Requiem van Mozart in De Doelen. Studenten aan de Erasmus Universiteit kunnen voor 5 euro een kaartje kopen ipv voor 30 euro via Erasmus Cultuur.

Tevens is er binnenkort ook een uitvoering van de 5e symfonie van Beethoven, waarvoor dan weer 8 euro neergeteld moet worden :)

Laat het even weten als er meer mensen gaan!
Jerry
DutchALF Team

Previous

Return to Supercool