DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Science of Attraction - Derren Brown

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Science of Attraction - Derren Brown

Postby fsidontknow » 18 Jan 2011, 11:28

Waarom vinden we iemand aantrekkelijk? Ik kwam dit tegen, geheel nieuw. Een studie waarbij niemand minder dan Derren Brown dit vraagstuk gaat proberen uit te vogelen.

Van zijn website;
Introduced by Derren Brown and presented by Kat Akingbade and Charlie McDonnell the website acts as the hub for a number of entertaining and informative experiments about the psychology, biology and unwitting judgements that explain why we are attracted to each other.

Poets have swooned over it since the invention of the written word; singers started crooning about it even before that time. It is a central theme in our daily lives, from the books we read to the people who make our hearts beat a little faster. It’s what “makes the world go ’round.” For the most part, attraction remains an unsolved mystery. No definitive method exists to calculate or predict to whom we will be attracted. The media constantly tries to tell us how we should look, what is attractive, what products we should buy and what clothes we should wear to be more attractive, there are books on chat up techniques and rules about dating and now science is tackling the subject. Recent experiments involving everything from sweaty T-shirts to facial symmetry have started to piece together some of the clues to this enormously complex phenomenon and in this series we’ll explore the scams and the science behind attraction.

Each video contains experiments that test theories about the science of attraction. Lively, entertaining and insightful these experiments are based on the most recent research that has been carried out on the science of attraction. Do psychological strategies espoused by self-help gurus and dating experts really work? Is it really possible to use body language, NLP and other psychological tricks to make yourself appear more attractive? All of these questions and more are investigated at http://www.scienceofattraction.co.uk.
fsidontknow
DutchALF Team

Re: Science of Attraction - Derren Brown

Postby judha » 18 Jan 2011, 13:16

Top! Geweldig dat Derren Brown dit uitvoert, ik ben een groot fan van hem. Het klinkt alsof hij ook een redelijke klap uitdeelt in het gezicht van de PU-wereld ;) !
judha
Active DALF-er

Postby Jay-Em » 18 Jan 2011, 22:17

judha wrote:Top! Geweldig dat Derren Brown dit uitvoert, ik ben een groot fan van hem. Het klinkt alsof hij ook een redelijke klap uitdeelt in het gezicht van de PU-wereld ;) !

Nope, de gast met de datingtechniques wint de 'pick up' challenge :)

Met daarna het verplichte commentaar dat je er ook mee kan manipuleren en beter jezelf kan zijn met verbeterde communicatie vaardigheden en zelfvertrouwen, dat is dan weer koren op onze molen.

En dan is er nog de meid die het meeste zelfvertrouwen heeft en waarschijnlijk het moeilijkst te benaderen is die kiest voor de arrogante jongen.

Alles wat ik weet over PU is bevestigd :D

Thanks voor de link!
Jay-Em
Active DALF-er

Postby Morphs » 19 Jan 2011, 12:24

Coole aflevering inderdaad. Die derde gast overacteerde het een beetje en dan nog koos een meid voor hem. Ook opvallend hoe die meiden het correcte gebruik van 'dating techniques' wel konden waarderen.

Wel vond ik dat de eerste en derde gast enigszins overlapten. Hoewel ze zich anders gedroegen, gebruikten ze beide bepaalde eigenschappen van een high-value gast. De eerste gebruikte lichaamshouding, beetje cocky-funny terwijl de derde weer intrigerend en dominant was.

Je merkt wel dat die meiden ook best verschillen. De zelfverzekerde meid maakt een opmerking over het wijn inschenken bij de derde gast, terwijl de anderen dat niet doen/durven. Komt dat hele idee van self-percieved value en calibratie weer om de hoek kijken. De minst zelfverzekerde kiest juist voor de veilige nice-guy waarmee ze toevallig ook veel gemeen heeft.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jerry » 19 Jan 2011, 14:47

Het voelt inderdaad een beetje als een soort verplichte waarschuwing die ze op het eind geven omdat de kandidaat met dating techniques heeft gewonnen. "Maar je kan het ook in kwade zin gebruiken" om er vervolgens aan toe te voegen dat je nog steeds gewoon jezelf moet blijven.

Ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk van het filmpje en ben wederom uitgekomen bij de interne discussie over wetenschappelijke relevantie van dergelijke psychologische experimenten. Het voelt een beetje alsof de conclusie al gefilmd was waarna ze vervolgens de beelden erbij hebben gezocht om het min of meer te ondersteunen.
Jerry
DutchALF Team

Postby Morphs » 19 Jan 2011, 15:15

Natuurlijk is het niet wetenschappelijk. Voor mensen die wat meer in die materie zitten (wij) is het echter wel leuk/bevestigend om dit soort pseudo-experimenten te zien.

En hoewel er natuurlijk ook montage van toepassing is, kun je wel op basis van de gedragingen dingen afleiden. Zeker die subtiele gezichtstrekjes in de gesprekken zeggen veel.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Lu Mallorca » 20 Jan 2011, 13:00

Morphs wrote:Coole aflevering inderdaad. Die derde gast overacteerde het een beetje en dan nog koos een meid voor hem. Ook opvallend hoe die meiden het correcte gebruik van 'dating techniques' wel konden waarderen.

Wel vond ik dat de eerste en derde gast enigszins overlapten. Hoewel ze zich anders gedroegen, gebruikten ze beide bepaalde eigenschappen van een high-value gast. De eerste gebruikte lichaamshouding, beetje cocky-funny terwijl de derde weer intrigerend en dominant was.

Je merkt wel dat die meiden ook best verschillen. De zelfverzekerde meid maakt een opmerking over het wijn inschenken bij de derde gast, terwijl de anderen dat niet doen/durven. Komt dat hele idee van self-percieved value en calibratie weer om de hoek kijken. De minst zelfverzekerde kiest juist voor de veilige nice-guy waarmee ze toevallig ook veel gemeen heeft.

Ik vond die jij de minst zelfverzekerde noemde niet onzeker overkomen. Eerder die jij zelfverzekerd noemt vind ik onzeker overkomen, ze veranderde NB haar standpunt over de derde gast nog op het laatst.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Morphs » 20 Jan 2011, 15:52

Wat je ziet is dat de meiden die jongens verschillend ervaren. Dat heeft hoofdzakelijk te maken met self-perceived value en self-esteem. Beetje lastig om het in tekst uit te leggen omdat het grotendeels rust op kleine nonverbale signalen die je in de video ziet. En naarmate ik er meer over nadenk wordt het steeds complexer... ik zal het kort proberen te houden.

Voorbeeldje: op het einde zegt dame 2 dat ze de derde gast gemeen vond doen. Vaak merk je bij dingen als 'negs' dat sommige vrouwen ze goed oppikken, terwijl anderen het gemeen over vinden komen. Mijn eigen ervaring is dat het verschil in value/self-esteem daarin een grote rol speelt. Meiden die minder zeker van zichzelf zijn zullen je gemeen of arrogant vinden, terwijl de meer zekere meiden een beetje van hun voetstuk gebracht worden en er juist door verrast worden (7:35). Overigens is het niet echt een neg, want hij complimenteert haar aanwezigheid.

Er zijn overigens ook tegenstrijde signalen aanwezig. Op 7:59 speelt dame 2 met haar haar, wat vaak toch een teken van interesse is. Dus ergens is er toch ook wel iets dat haar een beetje aantrekt. Verder zegt ze dat ze confident is maar maakt er op 8:01 een gezicht bij waarmee ze die opmerking ontkracht.

En dan heb je ook nog het introvert-extravert verhaal. Dame 3 vindt de tweede jongen verlegen overkomen, waarschijnlijk is ze extraverter dan hem. Dame 2 vindt hem echter juist leuk, waarschijnlijk matchen zij beter in intro/extraversie.

Dat aanpassen van het standpunt is overigens nadat ze te horen hebben gekregen dat het acteurs waren.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby fsidontknow » 23 Jan 2011, 17:44

Staan inmiddels alweer twee nieuwe op. Vraag me af hoeveel mensen hun profielfoto veranderen na het zien van de laatste epi ;).
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jos » 23 Jan 2011, 19:36

Aantal opmerkingen van mijn kant

- Leuke filmpjes, erg entertaining
- Natuurlijk kun je NOOIT een CONCLUSIE trekken uit een experiment met 3 stellen. Dit experiment zou je op zijn minst 15 x over moeten doen om heeelll voorzichtig een richting uit te gaan
- De vrouwen zijn erg verspreid in hun keuzen. Dit laat zien in mijn ogen dat attraction niet zo'n lineair proces is als ze soms doen laten geloven
- Ik denk dat de rollen die ze meekrijgen niet heel representief zijn voor de uitkomst. Ik denk dat hier belangrijker is "welke acteur moest verder van zijn eigen stijl af". Goede kans dat dit vervolgens als minder 'echt' overkwam.
- Natuurlijk zou je willen weten wat vrouwen op een grotere schaal voor 'rol' zouden kiezen (als ze al voor de rol kiezen). Dan kun je eventueel kijken of een bepaalde rol meer succesvol is
- Ik denk dat hier veel meer meegespeeld heeft welke persoon 'in general' het meest aantrekkelijk is
- De rollen wederom zijn in mijn ogen wat kort door de bocht. De dating technique guy gebruikt drie technieken. Je kunt nooit op basis van drie technieken zeggen dat die persoon aantrekkelijker is. Dat zou betekenen dat iedereen maar drie technieken hoeft te leren en dan klaar is. En we weten allemaal dat dit niet is. Al geloof ik wel dat de technieken kunnen bijdragen
- Uiteindelijk zie ik zelf in alle drie de rollen kenmerken terug waarvan ik volgens de wetenschap weet wat aantrekkelijk zou zijn, een combinatie (even afhankelijk wat bij een persoon past) zou dus veel interessanter zijn.
- Het zijn acteurs, het had veel interessanter geweest om op zoek te gaan naar mensen die de toegedeelde attributen daadwerkelijk natuurlijk bezitten.
- Lovely hoe de dames achteraf de uitkomst proberen te rationaliseren en een plekje te geven in hun huidige belief systems :D
- En ja, de uitslag is duidelijk naar de dating guy technique geframed. De conclusies die ze trekken zijn jammer genoeg, heel erg kort door de bocht. Science would kill them :P

Desalniettemin, interesting :)
Jos
Lifestyle Coach

Next

Return to Supercool