DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Nederlandse PUA documentaire

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Re: Nederlandse PUA documentaire

Postby markzor » 01 Feb 2011, 10:35

Jerry wrote: Met name hard is de slot scene waarin hij min of meer spottend tegen zijn vrienden verteld wat hij heeft (moeten) doen.

Hij kwam niet echt spottend over; hij stond er toch juist achter wat hij gedaan had en vond dat het hem verder had geholpen? Het zijn zijn vrienden die hem een beetje uitlachen, en hij die het goedpraat!

Het was overigens inderdaad tenenkrommend om te zien. En herkenbaar; ik ben ook ooit zo begonnen. Heb het maar twee maanden gedaan, en gelukkig ben ik creatief genoeg geweest om mijn eigen zinnetjes te bedenken. (Maarja, punt is natuurlijk dat je zo'n zinnetje gaat bedenken en dat je bezig bent met zon hele structuur van wat "moet")

Maar jullie geven alleen maar kritiek, ik denk dat er ook iets goed aan zit.

Zoals de jongen zelf al zegt; het deed hem goed; hij deed dingen die hij normaal nooit zou durven; doorbrak zijn angsten, voelde zich zelfverzekerder.

Ik denk dat de gehele aanpak en uitleg volledig de plank misslaat (maar dat hoef ik hiet niet te vertellen), maar desondanks deed hij "per ongeluk" wel goede dingen. Zoals bijvoorbeeld door zijn angsten heen gaan. Crash & Burn, zoals je hem helemaal kapot zag gaan na een aantal afwijzingen. Dat leert je wel je ego/zelfvertrouwen niet te verbinden met de reacties die je krijgt (als is de les een stuk moeilijker te leren als je er de verkeerde uitleg bij krijgt).

Ik denk dan ook dat die coaches uiteindelijk geleerd hebben dat zelf-amuseerde in zichzelf te vinden. Ik denk dat ze het eigen gemaakt hebben, en doordat ze veel door hun angste heen hebben gepusht toch uiteindelijk gegroeit zijn. Al zijn ze nog steeds krampachtig en niet wat ze kunnen zijn. (Ik ken een meisje die een van die jongens herkende toen ik de documentaire doorstuurde. Ze vond hem interessant, vermakelijk, maar niet sexueel aantrekkelijk. Hij was meer een "entertainer man" of een "dancing clown" --- dat is ook logisch, want je leer hier vooral goede reacties ontlokken van vrouwen, en dat is ook precies wat je krijgt, niet meer!)
markzor
Active DALF-er

Postby Daddy Cool » 01 Feb 2011, 18:00

Vooral dat gedeelte waarin de meiden terecht opmerken: "Moest dit van je vrienden". Het werkt niet, dat blijkt maar weer eens. En dat terwijl De 2 coaches Yoram en Frederik (Ex Titan Seduction & Dating Doctors) en Royce (Mehow) toch wel 1 van de meest gerespecteerde coaches zijn in de scene.

Moet eerlijk zeggen dat ik dan toch blij ben om hier te zijn. Wij beloven dan misschien wel geen istant one night stands. Maar gestaagde en blijvende groei is dan ook een stuk belangrijker.
Daddy Cool
Approach Coach

Postby ricky » 14 Feb 2011, 04:05

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar: ik heb de video na 20 minuten weggeklikt.

Normaal ben ik voor routines, maar ze maakten naar mijn idee één ongelooflijke fout met hem. En dat is: ze gaan hem canned routines aanleren die niet gepast zijn voor zijn persoonlijkheid. Ik ben voor canned routines en structuur, mits ze passen.

Wat ze naar mijn idee veel beter hadden kunnen doen was die jongen beter leren kennen, dan een schrijfblok samen pakken, en dan gezamenlijk routines schrijven. Eigenlijk een beetje hoe comedians het doen. Sterker nog, maak er maar gewoon een 3 minuten comedian act van zelfs, en gebruik dat als routine. Dat doe je in 2 uur en dan heb je daarna de ruimte om gewoon even wat sets te draaien en dan feedback op zijn sets geven, en de bijpassende theorieën uitleggen. Verder ben ik het eens met Markzor dat die jongen wel verder is geholpen in ieder geval, want daarvoor zou hij niet eens meiden aanspreken.

Overigens, merk ik een structuur in al die routines die ik hoor. Eigenlijk zijn de meeste begin routines bedoelt om de conventie / masker achter iemand zijn gezicht weg te halen, en jezelf te laten zien voor wie je echt bent. Dat ik dat eindelijk na 5 jaar zie :lol: Trouwens is zoiets improviseren na enige oefening ook niet al te moeilijk.
ricky
Active DALF-er

Postby Magnum » 05 Jun 2011, 12:25

Ik heb t dan toch ook maar ff bekeken en ja wat zal ik er over zeggen.

Allereerst moet ik me aansluiten bij Markzor. Iedereen geeft wel kritiek maar volgens mij zegt die jongen toch echt aan het eind dat het hem zelfverzekerder en relaxter heeft gemaakt. Kennelijk heeft hij er toch baat bij gehad. Daarbij moeten we toch even relatieveren dat deze jongen (zoals hij op mij overkomt) een sociale kneus is. Hij is de jongen die op verjaardag in een hoekje zit en tegen niemand praat en aan het eind van de avond merk je niet eens dat hij al weg is.

Dus al die dingen dingen die hij moest doen waren echt een hele grote stap voor hem (misschien iets te groot). Jullie beginnen gelijk te roepen, zie je nou wel dat het niet werkt, het komt onnatuurlijk over. Maar ligt dat aan de routines of ligt dat aan de persoon ? Ik denk persoonlijk dat als deze jongen zichzelf was en dus natural volgens de mannen van dit forum, had het er net zo onnatuurlijk uitgezien. Waarom ? Omdat deze jongen 7 kleuren in zn broek schijt als er al een meisje naar hem kijkt, laatstaan als hij ermee moet praten.

Vergelijk het met sport. In het voetbal bestaan ook verschillende trainingsmethodes. Als er dan iemand op voetbal komt die van zn leven nog nooit sport heeft gedaan of tegen een bal aan heeft getrapt, zal het er ook onnatuurlijk uitzien. Dan is het als persoon die wel kan voetballen wel heel makkelijk om te zeggen, zie je nou wel die trainingsmethode werkt niet, want het ziet er onnatuurlijk uit. Nee het ziet er onnatuurlijk uit omdat diegene nog moet leren voetballen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik die routines persoonlijk heel dom/slecht vond. FF serieus "space aliens" wtf :S en het is nog een pleonasme ook. En die van die VIP-room was ook echt lame, wat ze daarmee wilde bereiken is volledig aan me voorbij gegaan. Ik ben niet per definitie een tegenstander van routines maar gebruik dan leukere.
Magnum
Active DALF-er

Postby markzor » 07 Jun 2011, 11:58

Magnum wrote:Wat ik wel wil zeggen is dat ik die routines persoonlijk heel dom/slecht vond. FF serieus "space aliens" wtf :S en het is nog een pleonasme ook. En die van die VIP-room was ook echt lame, wat ze daarmee wilde bereiken is volledig aan me voorbij gegaan. Ik ben niet per definitie een tegenstander van routines maar gebruik dan leukere.

Het is niet wat je zegt, het is hoe je het zegt. Die "space aliens" is van Mehow, en ik heb wel eens een video van hem gezien. Daar werkte die prima. Al was dat wel in mijn eerste twee maanden van deze reis, toen ik alleen maar old-school PUA dingen kende.

En wat is er in hemelsnaam mis met pleonasmes gebruiken in je openingszin? Haha.. ik snap niet waarom je dat zegt; alsof een meisje zegt: "Je bent een lekkere hunk*... maar sorry, je gebruikt teveel pleonasmes."

*) Ps. het meisje gebruikt hier zelf een pleonasme muahahahaha
markzor
Active DALF-er

Postby Ramiro » 02 Jul 2011, 08:09

Magnum wrote:ls er dan iemand op voetbal komt die van zn leven nog nooit sport heeft gedaan of tegen een bal aan heeft getrapt, zal het er ook onnatuurlijk uitzien.

slaat de spijker op zijn kop. Wat die jongen mee kreeg was veel te veel. Die moet stapje voor stapje zijn comfort zone oprekken. Door dat stacken van al dat onbeheerste materiaal en de druk van die apen wordt ie een halve kilometer zijn comfort zone uit geslingerd. Natuurlijk werkt dat niet voor zo'n stotterend kereltje van 19 die nog maagd is (no disrespect, daar kom ik zelf ook vandaan). Of die avondsessie een positief effect op die jongen heeft of niet is denk ik afhankelijk van zijn karakter. Wennen aan plat gaan daar moeten we allemaal aan, maar in deze gradatie kan ik me voorstellen dat het op sommige mensen ook een verlammend effect heeft en dus averechts werkt. De snerende druk die die krullebol dan nog eens op die jongen los laat met zijn 7% gelul is bijzonder pedagogisch onverantwoord. Hoop voor zijn toekomstige klanten dat het terug zien van dat filmpje voor hem ook een leermoment is.

Verder mooi om te zien, zo'n gemaakte opener die er bijzonder incongruent uitkomt, een paar van die miepies die hem meteen door hebben en de oncomfortabele stilte die volgt waarbij die jongen niet weet wat hij verder moet zeggen maar niet weg wil gaan omdat hij even een connnectie heeft gevoeld, en die meisjes die willen dat hij weg gaat maar dat niet direct durven te zeggen. AUCH! Hahaaa, en hoe herkenbaar!
Ramiro
DALF-er

Postby Cooper8 » 16 May 2012, 11:22

Thanks for the information.
Online Ged Diploma
Cooper8
DALF-er

Previous

Return to Supercool