DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

LINGO

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

LINGO

Postby Jerry » 11 Feb 2011, 14:57

Er was al een tipje van de sluier opgelicht, maar nu is het dan toch definitief: Judha en ik gaan meedoen met Lingo :D We zijn zowel door de eerste kwalitatieve selectie heen, en ook de screentest bleek voldoende, dus nu mogen wij komen opdraven voor de opnames in maart of april.

We hebben alleen een probleem: oefenen.
Gewoon botweg oefenen is doelloos en een woordenlijst uit je kop stampen heeft ook niet bijster veel zin ;)

Wat we willen gaan proberen is van elke beginletter 2 woorden onthouden waarin geen enkele letter 2x voor komt (met uitzondering van de beginletter) en ALLE 5 de klinkers (a, e, i, o, u) voorkomen en bij voorkeur zelfs ook nog de IJ. Zodoende kunnen we in de eerste 2 woorden alvast een soort woord structuur achterhalen wat het raden van het woord makkelijker maakt.
Hierbij wilden we dus jullie hulp inschakelen. Weet je bij een bepaalde begin-letter 2 woorden waarin al deze klinkers voorkomen, en geen letters dubbel zijn plaats het dan gelieve hieronder.

Van de volgende beginletters hebben we al woorden:

activa
aloude

barium
bokjes

douche
daling

grimas
gouden

hartig
houden

kalium
kosten

luilak
loterij

panter
podium

romans
ruiter

zuivel
zondag

We vragen dus nog suggesties voor 6 letterwoorden die beginnen met : c, d, e, f, i, j, m, n, o, s, t, u, v, w, ij.
De ij wordt gerekend als 1 letter.

Mocht 1 van jullie overigens een soort automatische woordengenerator voor 6 letterwoorden weten dan zouden we je uiteraard zéér dankbaar zijn ;) we zijn overigens ook nog zoek naar een (digitale) editie van het Dikke Van Dale woordenboek der Nederlandse taal, we hebben nameljk een aantal twijfelachtige woorden die wij willen gaan gebruiken en willen die graag even door deze 'check-up' heen halen aangezien die ook bij de uitzending gehanteerd gaat worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp, bij het gebruiken van het gesuggereerde woord zullen we uiteraard even aan jullie denken ^^
Jerry
DutchALF Team

Re: LINGO

Postby Morphs » 12 Feb 2011, 01:31

Check deze site eens:

http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/

Vul in de zoekbalk bijvoorbeeld "c....." in, dan geeft ie alle 6-letter woorden beginnend met een c (en betekenis). Er zitten wel namen e.d. tussen dus niet alles zal voor jullie van toepassing zijn.

Verder denk ik dat oefening WEL heel goed helpt. Hoe meer je dit oefent, hoe makkelijker je die woorden naar boven kunt halen. Bovendien wil je tijdens de opnames zo min mogelijk hoeven nadenken.

Valt me trouwens tegen dat lingo niet online te spelen is, ik kan althans niets vinden. Ik las op een site iets over exploitatierechten waardoor het niet meer online te spelen mag zijn oid.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby fsidontknow » 12 Feb 2011, 11:20

Image
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Ruben » 04 Mar 2011, 10:18

Misschien hebben jullie hier nog iets aan :D Die laatste opmerking van Luciel is ook briljant :P

LINGO
Ruben
DutchALF Team

Postby 14b » 04 Mar 2011, 12:25

Heb je zoiets als een valide lingo woorden lijst?
Een scriptje wat alle combinaties van twee woorden test op je criteria was 15 minuten werk. Maar de lijst van woorden die je als invoer gebruikt is een beetje lastig om te vinden. Hier alvast een uitvoer met een willekeurige lijst, sommige paren zijn bruikbaar, zie die als mijn bijdrage, maar anderen worden volgens mij door de lingo computer afgekeurd of zijn zo bizar gekozen dat je er niets aan hebt.

Ik heb een extra criteria toegevoegd dat alle woorden precies 3 klinkers moeten hebben. Dit leek de uitvoer ietsje zinniger te maken.

Als iemand een lijst heeft waarin alle woorden zinnig en valide zijn dan kan ik die er nog een keer doorheen duwen.

Gelezen 20340 woorden
4 ABBOEK ACIDUM
5 BAADDE BORIUM
5 CABAUW CELINO
5 DAAGDE DOURIS
4 EALING ENDURO
5 FAALDE FOLIUM
5 GAANDE GIUSTO
5 HAAGDE HOUKIN
4 ICARUS ICONEN
5 JAAGDE JODIUM
5 KABALO KEURIG
5 LAADDE LIQUOR
5 MAAKTE MODULI
5 NAADJE NOBIUM
4 OBELIX OUTLAW
5 PAADJE PODIUM
5 QAHIRA QUEMOY
5 RAADDE RISOUX
5 SAAIST SEJOUR
5 TAAIST TEMUCO
4 UBANGI UBOTEN
5 VAAGDE VOLUIT
5 WAARIN WOLUWE
4 XARQUE XAVIER
5 YAKURA YSBOEI
5 ZAADEG ZOILUS
(Eerste getal is de unieke klinker telling)

Een potentiele verbetering is het aantal unieke letters in de twee woorden als criterium mee te nemen. Dan krijg je :
Gelezen 20340
10 ABINER ACQUOY
9 BAADJE BORIUM
9 CABAUW CELINO
9 DAAGJE DOURIS
10 EALING ESCUDO
9 FABIUS FAETON
9 GAANDE GIUSTO
9 HAAGDE HOUKIN
10 ICARUS IDOLEN
9 JAAGDE JUNIOR
9 KABALO KEURIG
9 LAAFDE LIQUOR
9 MAAKTE MODULI
9 NAADJE NOBIUM
10 OBELUS OPHAIN
9 PAADJE POTUIL
9 QAHIRA QUEMOY
9 RAADJE RISOUX
9 SABEKA SODIUM
9 TAALDE TORIUM
10 UBANGI UFOTJE
9 VAAGDE VOLUIT
9 WAARIN WOUDES
7 XARQUE XAVIER
9 YAKURA YSBOEI
9 ZAADEG ZOILUS

(Eerste getal is nu de unieke letter telling)
Helaas met extra veel onzin woorden.
14b
DALF-er

Postby judha » 04 Mar 2011, 13:49

Dank je, man, super goed werk! Tof dat je die moeite erin stak. Een probleem blijft echter: wat is een valide woord? Het mag geen hoofdletter bevatten en moet voor ons in de Van Dale staan. We hebben zelf al een lijst ontwikkeld met behulp van een online woordenlijst/generator. Hier volgen de eerste paar letters:

Aloude
Activa
Barium
Bontje
Cinema
Corpus
Double
Dinars
Eeuwig
Etalon
Fondue
Fairst
Gouden
Gratis
Houden
Hartig
Ironie
Inlaut
Jarige
Juskom
...

Zoals je ziet bevatten bij elke beginletter de woorden samen alle klinkers en komen er naast de beginletter verder geen dubbele letters voor (behalve de N bij beginletter I). Dat gaat helemaal goedkomen met Lingo! ;)
judha
Active DALF-er

Postby 14b » 07 Mar 2011, 10:13

Heel veel succes :P Laten jullie even weten wanneer we met popcorn voor de buis moeten ?
14b
DALF-er

Postby Morphs » 07 Mar 2011, 11:25

Ik denk trouwens dat het vinden van de klinkers van een woord niet eens echt de grootste moeilijkheid is. Waarschijnlijk zal dat vooral het bedenken van het juiste woord zijn op basis van de letters. En dat is een kwestie van louter oefenen :)
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jerry » 10 Mar 2011, 12:41

14b wrote:Heel veel succes :P Laten jullie even weten wanneer we met popcorn voor de buis moeten ?

Uiteraaaard laten we dat even weten ;) we hebben helaas alleen nog stééds geen bericht ontvangen wanneer we überhaupt naar de studio mogen komen voor de opnames, dus ik vrees dat het nog wel even een maandje of 2 gaat duren.
Uiteindelijk hebben we inderdaad online een woordengenerator gevonden waar we ál onze eisen voor potentiële woorden konden opgeven en we hoefden alleen nog maar de woorden te filteren op Ling-geldigheid ivm de spelregels. We hebben inmiddels zélfs rekening kunnen houden met de meest belangrijke medeklinkers.

Morphs wrote:Ik denk trouwens dat het vinden van de klinkers van een woord niet eens echt de grootste moeilijkheid is. Waarschijnlijk zal dat vooral het bedenken van het juiste woord zijn op basis van de letters. En dat is een kwestie van louter oefenen :)

Dus idd: tot die tijd... OEFENEN!!! De enige mensen die naar Lingo kijken zijn bejaarden en toekomstige Lingo kandidaten. Het blijkt alleen wel lastig te zijn, aangezien er teams zijn die bijvoorbeeld bij de B beginnen met BANAAN aangezien dat het eerste woord is wat ze eruit flappen. Beetje rot om mee te oefenen alleen aangezien er alleen maar de A en de N in zit. Er zijn maar zelden teams die op deze manier zichzelf hebben voorbereid voordat ze op TV komen, zo komt het ook wel eens voor dat een kandidaat dichtklapt bij een bepaalde begin-letter... dat is echt not-done lijkt me.

Maar ik merk wel dat ik met het oefenen steeds beter wordt en dat Judha en ik ook al significant beter beginnen te worden dan bijvoorbeeld mensen die hier nog geen oefening mee hebben gehad ;)
Jerry
DutchALF Team

Postby Morphs » 10 Mar 2011, 13:33

Jerry wrote:Maar ik merk wel dat ik met het oefenen steeds beter wordt en dat Judha en ik ook al significant beter beginnen te worden dan bijvoorbeeld mensen die hier nog geen oefening mee hebben gehad ;)

Nice, hard work pays off :) In de studio zal je mentale staat natuurlijk anders zijn. Camera's, publiek, etc. Hoe meer die factoren je mentale staat beinvloeden, hoe slechter het gaat. Dus eigenlijk zou je voor publiek of in een stressvolle omgeving moeten oefenen zodat je minder door die druk beinvloedt wordt..
Morphs
Contributing DALF-er

Next

Return to Supercool