Het verbaasd me eerlijk gezegd dat er nog niemand gereageerd heeft tot nu toe, een klein beetje verlegenheid wellicht om levensverhalen te delen?
Aangezien het mijne al grotendeels hier in delen op Dalf staat ben ik niet de beroerdste om het nogmaals uit te schrijven, ik deel het graag.
In den beginneBegin november 2008 woonde ik bijna 2 jaar samen met mijn toenmalige vriendin. Het was m'n allereerste vriendinnetje en we hadden een relatie voor iets meer dan 6 jaar. Hoewel onze relatie toen niet in orde was zag ik niet aankomen dat het ronduit slecht ging, en besloot ze op een zéér rot punt in mijn leven (studie/werk gerelateerd) een weekje bij haar moeder in te trekken om te kijken hoe dat beviel en in hoeverre dat onze relatie te goede zou komen. Aangezien het bij haar voor een opgelucht gevoel zorgde, besloot ze definitief terug naar haar moeder te verhuizen.
Ik zag dat op dat moment wat minder zitten en heb vervolgens alle fasen van het 'gedumpt worden' doorlopen: de wanhoop, niet in slaap kunnen vallen van het piekeren, alcohol als slaapmiddel... it wasn't pretty.
Kort samengevat kwam ik erachter dat ik buiten de relatie helemaal níks in mijn leven had, en dat vereist nogal wat aanpassing.
The ChangeIk weet niet exact meer hoe, maar ik kwam langzaam maar zeker weer in contact met wat oud klasgenoten van de middelbare school aangezien ik nu meer tijd had om daarmee wederom af te spreken. Onder hen ook dhr. Stephan, wel bekend hier van het forum. Het hernieuwde contact werkte eigenlijk beter dan dat we op de middelbare school ooit contact hadden en via hem ben ik meegesleept naar diverse feestjes en gelegenheden. Zodoende heb ik dan ook de meesten van mijn huidige vrienden leren kennen waarbij ik nu achteraf diep moet graven hoe ik ze ook alweer via Stephan heb leren kennen. Btw Steve, hoe heb jij ooit Lennart leren kennen?

vroeg ik me laatst nog af.
Toen eenmaal bleek dat zowel Stephan als het merendeel van zijn directe vrienden aangesloten was bij Dalf, was voor mij de keuze snel te gemaakt om hier ook lid te worden. Sindsdien heb ik ook Dalfers hier leren kennen die inmiddels 'gewoon' goeie vrienden van me zijn geworden. Wat nog steeds wel eens lastig is als je tijdens het stappen de vraag krijgt: "hoe kennen jullie elkaar eigenlijk?".
Gelukkig kreeg ik in deze periode een goeie baan met genoeg tijd om alle feestjes af te lopen en ik kan dan ook van harte zeggen dat 2009 MIJN jaar der verandering was. Ik moest namelijk ook erg wennen aan de contacten met vrouwen/meisjes aangezien ik nooit in mijn leven heb leren flirten aangezien mijn eerste vriendinnetje nogal lang was blijven hangen sinds mijn 16e
Het gevolgHet gevolg was vooral duidelijk in 2010. De persoonlijke ontwikkelingen op het gebied van zelfvertrouwen die ik heb doorlopen hadden ervoor gezorgd dat ik in 2010 de vruchten ervan kon plukken, getuige het aantal toffe dingen wat ik heb ondernomen en het aantal personen/dames waarmee ik in contact ben gekomen. Nog geen relatie-waardige contacten opgelopen, maar ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat je van een beëindigde relatie na 6 jaar een klein beetje kieskeurig kunt worden

Maar ik heb mijn sociale cirkels en liefdesleven genoeg kunnen uitbreiden om er meer dan tevreden over te kunnen zijn.
Het vetste aan mezelf vind ik eigenlijk nog dat ik inmiddels het zelfvertrouwen en de persoonlijkheid heb om direct aardig of cool gevonden te worden door de meeste mensen die ik net nieuw leer kennen. Bovendien ben ik er blij met het lef en het ondernemenschap (als je het zo wilt noemen) om nieuwe dingen te ontdekken en uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan: in m'n eentje op een stijldans cursus afstappen waar iedereen elkaar al jaren kent omdat ik toevallig weer wil instromen. BAM! weer een sociale cirkel erbij.
Heel waardevol zijn dan ook de complimenten van mensen die ik al kende voordat mijn relatie uitging. Deze houden meestal in dat mensen na zo ongeveer 1/1,5 jaar inzien dat ik daadwerkelijk veranderd ben, en dan bedoelen ze het uiteraard ook meestal positief.
Mijn buren zijn bijvoorbeeld begin 2009 3 maanden naar India geweest. Buiten het feit dat het uiteraard van den zotte is dat ik deze buren überhaupt nog nooit had gesproken toen ik nog wel een relatie had, ben ik daarna er goed met ze bevriend geraakt. Hun verwondering was dan ook groot toen ze terug kwamen om als het ware een soort 'nieuwe Jerry' aan te treffen

de minder verlegen variant was vooral erg wennen voor ze omdat ik ineens nogal arrogant en uitgesproken uit de hoek kon komen, maar uiteindelijk waren ze het er wel over eens dat het zo vele malen beter was.
DalfTot slot nog even een mooi verhaal om mee af te sluiten, want zonder Dalf had ik deze ervaring nooit op gedaan. Binnenkort ga ik samen met Judha aan de voorrondes van het programma Lingo meedoen, iets wat ik normaal gesproken nooit had gedurfd los van het feit dat ik Judha nooit had leren kennen if it wasn't for Dutchalf.
Mooie dingen dacht ik zo

.
Who's next?