DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Jouw DALF verhaal

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Jouw DALF verhaal

Postby Jeroen » 29 Dec 2010, 14:29

Dag Dalfers,

Tijdens laatste DOM(dutchalf offical meeting), heb ik een aantal erg inspirerende verhalen. Verhalen van mensen die veel gegroeid waren, hun leven hebben veranderd, meer vrienden hebben of andere successen!

Het lijkt me inspirerende voor de Dalfers die dit niet hebben gehoord om deze verhalen te delen!

Wat is jouw succesverhaal? Heeft dalf daar nog aan bijgedragen?

ben benieuwd!

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Re: Jouw DALF verhaal

Postby Jerry » 06 Jan 2011, 15:38

Het verbaasd me eerlijk gezegd dat er nog niemand gereageerd heeft tot nu toe, een klein beetje verlegenheid wellicht om levensverhalen te delen?

Aangezien het mijne al grotendeels hier in delen op Dalf staat ben ik niet de beroerdste om het nogmaals uit te schrijven, ik deel het graag.

In den beginne

Begin november 2008 woonde ik bijna 2 jaar samen met mijn toenmalige vriendin. Het was m'n allereerste vriendinnetje en we hadden een relatie voor iets meer dan 6 jaar. Hoewel onze relatie toen niet in orde was zag ik niet aankomen dat het ronduit slecht ging, en besloot ze op een zéér rot punt in mijn leven (studie/werk gerelateerd) een weekje bij haar moeder in te trekken om te kijken hoe dat beviel en in hoeverre dat onze relatie te goede zou komen. Aangezien het bij haar voor een opgelucht gevoel zorgde, besloot ze definitief terug naar haar moeder te verhuizen.
Ik zag dat op dat moment wat minder zitten en heb vervolgens alle fasen van het 'gedumpt worden' doorlopen: de wanhoop, niet in slaap kunnen vallen van het piekeren, alcohol als slaapmiddel... it wasn't pretty.
Kort samengevat kwam ik erachter dat ik buiten de relatie helemaal níks in mijn leven had, en dat vereist nogal wat aanpassing.

The Change

Ik weet niet exact meer hoe, maar ik kwam langzaam maar zeker weer in contact met wat oud klasgenoten van de middelbare school aangezien ik nu meer tijd had om daarmee wederom af te spreken. Onder hen ook dhr. Stephan, wel bekend hier van het forum. Het hernieuwde contact werkte eigenlijk beter dan dat we op de middelbare school ooit contact hadden en via hem ben ik meegesleept naar diverse feestjes en gelegenheden. Zodoende heb ik dan ook de meesten van mijn huidige vrienden leren kennen waarbij ik nu achteraf diep moet graven hoe ik ze ook alweer via Stephan heb leren kennen. Btw Steve, hoe heb jij ooit Lennart leren kennen? :P vroeg ik me laatst nog af.
Toen eenmaal bleek dat zowel Stephan als het merendeel van zijn directe vrienden aangesloten was bij Dalf, was voor mij de keuze snel te gemaakt om hier ook lid te worden. Sindsdien heb ik ook Dalfers hier leren kennen die inmiddels 'gewoon' goeie vrienden van me zijn geworden. Wat nog steeds wel eens lastig is als je tijdens het stappen de vraag krijgt: "hoe kennen jullie elkaar eigenlijk?".

Gelukkig kreeg ik in deze periode een goeie baan met genoeg tijd om alle feestjes af te lopen en ik kan dan ook van harte zeggen dat 2009 MIJN jaar der verandering was. Ik moest namelijk ook erg wennen aan de contacten met vrouwen/meisjes aangezien ik nooit in mijn leven heb leren flirten aangezien mijn eerste vriendinnetje nogal lang was blijven hangen sinds mijn 16e :)

Het gevolg

Het gevolg was vooral duidelijk in 2010. De persoonlijke ontwikkelingen op het gebied van zelfvertrouwen die ik heb doorlopen hadden ervoor gezorgd dat ik in 2010 de vruchten ervan kon plukken, getuige het aantal toffe dingen wat ik heb ondernomen en het aantal personen/dames waarmee ik in contact ben gekomen. Nog geen relatie-waardige contacten opgelopen, maar ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat je van een beëindigde relatie na 6 jaar een klein beetje kieskeurig kunt worden ;) Maar ik heb mijn sociale cirkels en liefdesleven genoeg kunnen uitbreiden om er meer dan tevreden over te kunnen zijn.

Het vetste aan mezelf vind ik eigenlijk nog dat ik inmiddels het zelfvertrouwen en de persoonlijkheid heb om direct aardig of cool gevonden te worden door de meeste mensen die ik net nieuw leer kennen. Bovendien ben ik er blij met het lef en het ondernemenschap (als je het zo wilt noemen) om nieuwe dingen te ontdekken en uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan: in m'n eentje op een stijldans cursus afstappen waar iedereen elkaar al jaren kent omdat ik toevallig weer wil instromen. BAM! weer een sociale cirkel erbij.
Heel waardevol zijn dan ook de complimenten van mensen die ik al kende voordat mijn relatie uitging. Deze houden meestal in dat mensen na zo ongeveer 1/1,5 jaar inzien dat ik daadwerkelijk veranderd ben, en dan bedoelen ze het uiteraard ook meestal positief.
Mijn buren zijn bijvoorbeeld begin 2009 3 maanden naar India geweest. Buiten het feit dat het uiteraard van den zotte is dat ik deze buren überhaupt nog nooit had gesproken toen ik nog wel een relatie had, ben ik daarna er goed met ze bevriend geraakt. Hun verwondering was dan ook groot toen ze terug kwamen om als het ware een soort 'nieuwe Jerry' aan te treffen :) de minder verlegen variant was vooral erg wennen voor ze omdat ik ineens nogal arrogant en uitgesproken uit de hoek kon komen, maar uiteindelijk waren ze het er wel over eens dat het zo vele malen beter was.

Dalf

Tot slot nog even een mooi verhaal om mee af te sluiten, want zonder Dalf had ik deze ervaring nooit op gedaan. Binnenkort ga ik samen met Judha aan de voorrondes van het programma Lingo meedoen, iets wat ik normaal gesproken nooit had gedurfd los van het feit dat ik Judha nooit had leren kennen if it wasn't for Dutchalf.

Mooie dingen dacht ik zo :).

Who's next?
Jerry
DutchALF Team

Postby Eschbee » 06 Jan 2011, 20:36

Ik zal mijn verlegenheid dan ook maar opzij schuiven en een verhaaltje met jullie delen <_<

Halverweg 2009 heb ik kennis gemaakt met DALF. Ik was niet tevreden met mijn sociale leven en de groei die ik (niet) behaalde op het gebied van vrouwen en persoonlijke ontwikkeling.
Met toeval kwam ik bij Dalf terecht en besloot mezelf op het zoveelste forum aan te melden. Het grote verschil was echter dat DALF wel een forum is waar actie werd ondernomen. Binnen enkele weken nam ik deel aan de eerste meeting en in de daarop volgende weken heb ik vele hele toffe dalfers ontmoet.
Ook kwam ik in contact met Jos die met vertelde over The Natural en de workshops. Na deelgenomen te hebben aan de workshop had ik afspraken gemaakt om dingen in mijn omgeving te gaan veranderen een van die dingen was bijvoorbeeld het gaan volgens van Salsa les. Ik heb altijd al wat meer gevoel voor ritme willen krijgen en het is een mooie plek om nieuwe sociale contacten op te doen.

Om dat het toch eng is dit alleen te doen ben ik wederom via dalf in contact gekomen met een andere cursist die hetzelfde voornemen had. Samen hebben we een proefles Salsa gedaan en waren ook beide erg enthausiast. Doordat de dansschool in een andere stad was dan waar ik zelf woon ben ik hier uiteindelijk toch geen lessen gaan volgen.

Nu zat ik op het punt dat ik wel wilde maar niet dat zetje in de rug had dat er iemand mee ging. Doordat ik in het natraject van de workshop dit zetje wel kreeg heb ik me uiteindelijk aangemeld voor een opendag van een dansschool bij mij in de stad.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik mezelf enorm moest pushen om te gaan. In mijn hoofd bedacht ik 1000den excuses om maar niet te gaan. Dit bleef door gaan tot op de parkeerplaats van de dansschool. Ik ben uit de auto gestapt en zelf weer terug in de auto gaan zitten omdat ik echt niet durfde. Op een gegeven moment toch mezelf naar binnen weten te sleuren en veilig aan de bar genesteld. Nog steeds met een erg oncomfortabel gevoel. Al snel kwam er mensen naar mij toe die een praatje kwamen maken. Zowel mensen van de dansschool als andere deelnemers aan de opendag.
Met twee jongens ben ik de rest van de tijd opgetrokken en ze vertelde mij dat ze ook nog naar andere open dagen gingen. Ik kon zelf niet maar heb telefoonnummers uitgewisseld om hun ervaring te horen.
De week erna belde een van die jongens en gaf aan een goede school gevonden te hebben waar hij heel enthausiast over was. Ik heb me op zijn advies dus ook voor die dansschool aangemeld.

De eerste les was toch nog erg spannend. Maar binnen aangekomen had ik direct contact met andere cursisten die net zo nerveus waren als ik zelf was. De eerste les was echt een openbaring voor mij. Je dans direct intiem met veel verschillende dames en de sfeer is echt heel open en positief. Ik was verkocht.

Gedurende de cursus heb ik een vaste danspartner gekregen en daar klikte het heel goed mee. Ook bleef ik goed contact houden met die andere twee jongens en hun danspartners. Al snel gingen we na de les wekelijks samen wat drinken en zijn we met zijn alleen door gegaan naar de tweede cursus. Omdat deze cursus later was kwam er iemand op het idee vooraf gezamenlijk wat te eten en dit doen we nu bijna iedere week.

Inmiddels heb ik drie cursussen afgerond en ga ik met deze groep regelmatig naar salsa feesten en zijn het echt vrienden geworden. Ook komen er steeds meer mensen bij die mee gaan naar feesten en zo breid de sociale cirkel zich steeds verder uit.

Voor iedereen die twijfelt kan ik dus echt aanraden om te gaan dansen!!

Daarnaast heb ik afgelopen jaar veel aan het forum gehad op het gebied van uitgaan. In mijn oude sociale cirkel gaan niet veel mensen meer uit en van Dalf gaan er altijd wel ergens wat mensen uit. Ook is de sfeer altijd goed. ongedwongen, iedereen staat open voor elkaar en je durft daardoor ook op je bek te gaan. Ik merkte eind 2009 en begin 2010 dat ik hierdoor steeds meer begon te groeien. halverwege 2010 werd het forum wat rustiger en werd ik zelf ook minder actief. Dit had vrijwel direct een negatieve invloed op mijn groei. Mijn goede voornemen is dus in 2011 weer wat vaker met dalfers op stap te gaan.
Eschbee
Active DALF-er

Postby Jeroen » 07 Jan 2011, 10:48

Ik lees hier echt met een gigantische brede lach jullie posts!

Echt zo mooi! :) You make my day :)

Helden

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby judha » 07 Jan 2011, 13:38

Wauw, jullie verhalen geven me net de energie die ik nodig had om mijn dag door te komen en verder te gaan met de studie! Super mooi, veel herkenbare ervaringen!

Ik zal binnenkort ook eens mijn verhaal plaatsen!
judha
Active DALF-er

Postby krazj » 08 Jan 2011, 19:00

Mooie verhalen, ik heb een tijdje geleden hier al het een en ander gepost:

http://www.dutchalf.nl/doelen-gameplan/ ... t2026.html
krazj
Contributing DALF-er

Postby ricky » 12 Jan 2011, 07:04

Dalf heeft me zeker geholpen bij bepaalde successen, maar lang niet alleen Dalf. Minstens net zo belangrijk waren:
- Dutchseduction
- Mijn tussenjaar
- De omgeving van een universiteit (véél beter dan de middelbare school!)
- Workshop met Ratisse
- Inspirerende mensen op mijn studie (gister nog gefreestyled in een collegezaal, superlache is dat :D )

Ik kwam op Dalf via een gast, die volgens mij verder nooit actief is geweest op dit forum, ik weet ook niet meer wie het tegen me zei eigenlijk. Ik vond het wel vet dat oude leden van de zogeheten 'Moonwalker Lounge' (of NLLounge) een eigen forum hadden opgericht, want destijds had Nederland dat hard nodig (en Dutchseduction was ook bijna dood destijds). Ik heb het hier niet per se over een PUAforum, maar over een forum dat ervoor zorgde dat er nog ruimte was om vragen te kunnen stellen m.b.t. meiden, waarbij je geen halfgaar advies krijgt :P (fok.nl doet 'm nou niet echt.. xD)

Mijn successen bij Dalf zal ik gedeeltelijk niet gemerkt hebben. Ik heb het idee dat het onbewust is gegaan. Maar wat ik wel heb gemerkt is toen ik een keer een meeting bijwoonde dat ik het super naar mijn zin had, en dat was destijds ook mijn enige reden om hier meer actief te worden.

Toen ik besloot om een tussenjaar te doen leek het me leuk om een workshop te doen bij The Natural. Had ik het echt nodig? Nee volgens mij niet, mijn leven was gemiddeld een 6 (wat is jouw cijfer op dit moment? ;-) ). Maar ik wilde het gewoon versnellen, en ik moet zeggen dat die workshop dat zeker heeft gedaan!

Er is me niet heel veel bij gebleven van de workshop, maar datgene wat me is bijgebleven is puur goud en iets wat ik nooit meer zal vergeten, en dat is: als je jezelf open stelt naar andere mensen toe dan zullen ze heel anders op je reageren - naar mijn mening DE gouden regel in het aanspreken van mensen die vaak over het hoofd gezien wordt in PUAliteratuur. Ook: wees relaxt en een feedback moment van Danny vond ik erg sterk advies. Dit vond ik heel erg relaxt om te weten, en eigenlijk had ik mezelf aangeleerd in die 2 dagen hoe ik dat zoveel mogelijk moest zijn. Een paar weken terug was ik hiermee op een bewuste dag nog even wat verder gegaan, en je ownt gewoon gelijk een club. Dat wil zeggen: je kan gewoon de gangmaker van een feest zijn als je daar zin in hebt ^^

NB: voor degenen die dit advies zomaar toe kunnen passen door het van mijn post te lezen, respect. Maak dan ajb ook gelijk een post over hoe je dat doet, want volgens mij komen veel van alle problemen met vooruitgang uit deze hoek.

Verder is Dalf 1 van de dingen wat heeft bijgedragen aan wie ik nu ben. En dat is dus dat ik mijn ideeën sneller achterna ga. Ik doe bijv. nu 2 studies in plaats van 1, en ik probeer alles zo positief mogelijk in te zien. Voor een groot deel heeft Dalf me ook doen beseffen dat ik mezelf niet meer moet concentreren op groeien in sociale skills en meiden versieren.

Het is dan wel grappig wat er dan gebeurt. Ik let er niet meer op, en ik merk gewoon dat ik sneller groei dan voorheen. Toeval? Nee dat niet, 4 jaar lang bewust hiermee bezig zijn, dat blijft bij me. Ik heb nog steeds kleine uitdagingen lopen enz. Maar als mijn gedachte hier teveel naar gaan, dan zet ik dat gelijk om in het denken over naar mijn studie. Het oeverloze gedenk is ten einde! Tenzij we het gaan hebben over cashflows, progammeren en de definitie van e enz. :lol:

Dus voor de oplettende lezer: ik zit niet meer op dit forum om (bewust) te leren, ik zit hier voor de gezelligheid ^^
ricky
Active DALF-er

Return to Supercool