DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Het geheim van versieren

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Het geheim van versieren

Postby Jeroen » 26 Jan 2011, 09:51

Het geheim van het versieren, veel coaches beweren het te hebben.

Een overeenkomst die ik vaak tussen coaches is dat ze iets zeggen als: Ik heb 12012 dingen geprobeerd, ik heb alle theory gelezen, met de beste experts gesproken, heb zelf een succes van 1321 etc etc. Ik heb (dus) het geheim van versieren gekraakt,ik heb de beste methode!

Herkenbaar?

Ik zie zelden dan een coach zegt: ik heb 50 manieren getest om mijn cliënten sneller te laten groeien, ik heb methoden van allerlei experts gebruikt om meer impact te maken, mijn cliënten groeien/leren erg veel!

Waarom is dit zo, en waar wil je naar opzoek als client?

De vraag is dus eigenlijk: is het geheim van versieren belangrijk, zoja, hoe belangrijk?

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Re: Het geheim van versieren

Postby crashtest » 26 Jan 2011, 20:06

Haha ik heb de nieuwsbrief van Deangelo en daar zegt hij dat bijna letterlijk. En citeert hij mensen die hem zogenaamd mailen over hoe hard zijn programma werkt. Ik lees de brieven redelijk vaak omdat de boodschap "stop being a wuss" mij wel aanspreekt. Hij heeft het vooral over de friendzone denk ik.
crashtest
DALF-er

Postby Jay-Em » 26 Jan 2011, 23:27

Je hebt het eigenlijk over de marketability van "persoonlijke groei" versus "leren meiden versieren".

Ik denk dat de meeste lui die met pua programma's beginnen al afgehaakt zijn voordat ze uitgevonden hebben dat om meiden te versieren je het beste als persoon kunt groeien. En eigenlijk is dat ook maar een mening van jullie (die ik zeer zeker deel ^^ )
Jay-Em
Active DALF-er

Postby judha » 27 Jan 2011, 10:07

Jay-Em wrote:Ik denk dat de meeste lui die met pua programma's beginnen al afgehaakt zijn voordat ze uitgevonden hebben dat om meiden te versieren je het beste als persoon kunt groeien. En eigenlijk is dat ook maar een mening van jullie (die ik zeer zeker deel )

Ik deel die mening ook! Goed verwoord, Jay-Em!

@ Crashtest

David DeAngelo is dan ook een internetmarketeer. Waarom stelt hij die nieuwsbrief zo op? Omdat het werkt, zo simpel is het nu eenmaal. Misschien niet op jou, maar wel op anderen. Daarom heeft hij uiteindelijk ook de standaard opgesteld die vrijwel alle Dating-bedrijven naderhand schaamteloos van hem hebben overgenomen.

@ Jeroen

Voor mij is het vooral belangrijk dat je me laat zien wat je doet, en niet zo zeer dat je als bedrijf zegt wat je gaat doen. Geef mij een sneak-peek, een sample, een inside-look hoe het te werk gaat als ik van jouw diensten gebruik maak. Dat is de beste manier om mij als klant aan te trekken. De afgelopen DOM waar ik bij aanwezig was heeft een veel groter positief effect op mijn bereidheid om gebruik te maken van jullie diensten dan alle communicatie van jullie daarvoor. Je probeert dit ook met blogposts. Misschien dat video's ook interessant zijn. Laagdrempelig, maar inhoudelijk sterker.

Qua communicatie vind ik het als potentiele klant vooral belangrijk dat je geen beloftes communiceert die je niet waar kan maken. Dat leidt tot een verstoord beeld en minder tevredenheid, mocht ik gebruik maken van jullie diensten. De ethische balans tussen effectiviteit en integriteit zul je echter zelf moeten vinden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
judha
Active DALF-er

Postby Jos » 27 Jan 2011, 11:04

Qua communicatie vind ik het als potentiele klant vooral belangrijk dat je geen beloftes communiceert die je niet waar kan maken. Dat leidt tot een verstoord beeld en minder tevredenheid, mocht ik gebruik maken van jullie diensten. De ethische balans tussen effectiviteit en integriteit zul je echter zelf moeten vinden.

Ik ben het met je eens dat dit zo zou moeten zijn, maar helaas werkt het niet altijd zo. Om twee redenen:

1. Echte groei versus perceptie van groei (inspiratie)
2. Cognitieve dissonantie

1. Mensen die vaak een workshop meedoen worden heel vaak geinspireerd. Vaak wordt dit ook gebruikt in de workshops (veel state boosters bijvoorbeeld tijdens approachen). Mensen denken vervolgens, vet, cool ik kan dit yeehh. Maar als ze het dan later zelf moeten doen komen ze erachter dat het niet lukt. Dit effect doen ze vaak op zichzelf afschuiven. Ik heb het gekund dus moet het nu ook kunnen, zonder dat ze soms de omstandigheden goed begrijpen. Als je echt groeit namelijk dan moet je vaak eerst door het stof heen. Het is namelijk hard werken, je zult teleurstellingen moeten verwerken, angsten door moeten gaan. Het is een emotional rollercoaster. En in eerste instantie wordt dat niet altijd gezien als groei, en al zeker is het niet altijd een state boost. Wat is dan daadwerkelijke groei, het goede gevoel? Of echte groei met een stuk pijn die erbij hoort?

2. Als je kijkt naar de meeste PUA bedrijven dan maken zij beloften die ze niet waar kunnen maken. En voor een deel prima, dat is een stukje marketing, maar je moet ook realistisch zijn tov groei. Wat vaak gebeurd is dat mensen zo'n peperdure workshop nemen van 1 of 2 dagen met 10 mensen tegelijk, en vervolgens achteraf gaan rationaliseren waarom de workshop 'toch' goed was (even ervanuitgaande dat het meestal niet zo is; vanuit mijn perceptie en ik denk dat veel mensen het met me eens zullen zijn als je kijkt naar daadwerkelijke groei). Ze hebben er namelijk veel geld voor betaalt, in geinvesteerd, dus moet het wel goed zijn, anders zijn ze enorm tegenstrijdig en dat vinden onze hersens niet echt fijn.

Verder ben ik het overigens helemaal met je eens dat je eerlijk moet zijn in wat je realistisch gezien kan brengen aan verandering, het is natuurlijk ook veel van de persoon zelf afhankelijk.

ps: verder goede feedback over wat je fijn vindt om te zien/horen te krijgen van een service/bedrijf. Ik pleit daar ook alleen maar voor. Ik kan je vertellen dat we hard bezig zijn om geinteresseerden een stuk beter te laten zien wat we precies doen. Nog een paar maandjes geduld :)
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jerry » 28 Jan 2011, 18:23

Mooie post Judha, goeie onderbouwing van je ideeën ;)
Jerry
DutchALF Team

Postby fsidontknow » 29 Jan 2011, 18:35

Uiterlijk. Duh :P

Er is geen magic pill, het zijn een aantal factoren die samen komen. Lollapalooza effect.
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Magnum » 12 May 2011, 12:50

Jos wrote:
Wat vaak gebeurd is dat mensen zo'n peperdure workshop nemen van 1 of 2 dagen met 10 mensen tegelijk, en vervolgens achteraf gaan rationaliseren waarom de workshop 'toch' goed was (even ervanuitgaande dat het meestal niet zo is; vanuit mijn perceptie en ik denk dat veel mensen het met me eens zullen zijn als je kijkt naar daadwerkelijke groei).

Je doet hier toch een hele gevaarlijke aanname en dit vind ik jammer. Je zegt gewoon letterlijk dat je ervan uitgaat dat die mensen niks aan hun peperdure workshop hebben gehad. Dit is werkelijk nergens op gebaseerd. Voor iemand die zijn product wil aanbieden door te zeggen "onze methodes zijn getest", is dit wel erg kort door de bocht.

Misschien hebben deze mensen daadwerkelijk wat geleerd van deze workshops, we weten het niet. Dan is er nog een andere factor waar we alleen maar naar kunnen gissen. Dat is, met welke instelling hebben deze mensen een bepaalde workshop gevolgd? Wat was hun motivatie ervoor?
Niet iedereen zit met dezelfde insteek in "dit wereldje", dat is al terug te lezen uit de introductie posts op dit forum.

Als je het heel zwart/wit wilt stellen dan zeg je nu: "Zij zijn fout bezig en wij zijn goed bezig"

Mijn mening:
Jullie willen je als the natural graag inzetten op persoonlijke groei. Dat is allemaal prima, maar persoonlijk vind ik dat het versieren van vrouwen een onderschoven kindje is bij jullie. We zijn hier op dit forum terecht gekomen omdat we één gemeen hadden. We hebben allemaal de game gelezen en waren enthousiast hierover (ok dit is weliswaar ook een aanname, maar gebasserd op de introductieposts) en ergens onderweg is dit steeds onbelangrijker geworden. Jammer !!
Magnum
Active DALF-er

Postby Lightswitch » 12 May 2011, 13:45

Magnum wrote:
Je doet hier toch een hele gevaarlijke aanname en dit vind ik jammer. Je zegt gewoon letterlijk dat je ervan uitgaat dat die mensen niks aan hun peperdure workshop hebben gehad. Dit is werkelijk nergens op gebaseerd.

Ik denk dat het hier een beetje neerkomt op het verschil tussen wat je verwacht van een workshop en wat je daadwerkelijk aan kennis en kunde meekrijgt ervan.
Uiteraard vergaar je altijd nieuwe dingen, het feit dat je bij iemand een workshop gaat volgen impliceert over het algemeen dat hij/zij meer ervaring heeft op het onderdeel waar je de workshop over volgt (of de marketing is inderdaad ECHT de bom ;) ).

Daar komt dat rationaliseren denk ik ook vandaan. JE HEBT NIEUWE KENNIS GEKREGEN. Dus dan is het moeilijk om te zeggen dat je er niks van geleerd hebt.
Kijk je echter naar goede coaching, dan is naar mijn mening het belangrijkste inzicht wat de workshop over moet brengen: je zult consequent dingen moet veranderen in je leven als je 'de dingen' die je nu niet niet behaald - wel wilt behalen. Het idee dat het zo makkelijk is om 'gewoon even een paar trucjes toe te passen en dan komt het allemaal goed' is namelijk veel aantrekkelijker.

Probleem blijft echter dat het uiteraard heel makkelijk is om te vertellen hoe jij (de coach) alles gedaan hebt als het jouw al is gelukt. Vaak kijk je dan niet naar de (onbewuste) veranderingen die je moest doorgaan om daar te komen.
Lightswitch
DALF-er

Postby ricky » 12 May 2011, 14:44

Als je nog niet eens een vrouw haar hand hebt vastgehouden vind ik zulke workshops wel goed, zelfs een ebook is dan al goed.

Als je op mijn niveau zit (en da's niet heel denderend en niet hopeloos, er tussenin) dan is een workshop onzin tenzij de workshop echt supergoede waarde levert. Naar mijn mening ken ik maar één persoon (en 0 bedrijven) die dit geven. Die ene persoon deed het zwart voor €400 voor een week lang 24/7 (2 studenten: ik en een zweed), en ik was toen zóveel boven mijzelf uitgestegen* dat ik nog vaak terug ga naar die ervaringen als ik raad moet hebben met meiden. En de raad die ik mezelf dan geef is op hetzelfde niveau dan dat van een coach. Het enige verschil is dat ik zonder coach minder gedisciplineerd bent. Mijn ervaring is dat mensen meer gedisciplineerd zijn als er iemand anders is dan henzelf die ze teleur kunnen stellen.

* 2 echt coole amazing feats: de andere student noemde mij een master in social conversation op de één na laatste dag (want allerlei mooie meiden vonden me in 2 minuten al helemaal geweldig), ik zoende een meid die precies mijn type was in 40 minuten face time met daygame.

Concluderend volgens mijn visie:
Ben je hopeloos en heb je geld? Get a workshop.
Ben je boven hopeloos? Don't even think about it, unless you want to become an intern.
ricky
Active DALF-er

Next

Return to Supercool