DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Het geheim van versieren

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Re: Het geheim van versieren

Postby Magnum » 12 May 2011, 19:40

Lightswitch wrote:
Kijk je echter naar goede coaching, dan is naar mijn mening het belangrijkste inzicht wat de workshop over moet brengen: je zult consequent dingen moet veranderen in je leven als je 'de dingen' die je nu niet niet behaald - wel wilt behalen. Het idee dat het zo makkelijk is om 'gewoon even een paar trucjes toe te passen en dan komt het allemaal goed' is namelijk veel aantrekkelijker.

Ik heb nog nooit een workshop gevolgd dus kan er in principe vrij weinig over zeggen hoe het eraan toegaat. Wat ik wel weet is dat ik de "PUA-community" (zoals jullie Dalfers dat mooi verwoorden....) nooit op heb gezien als "gewoon even een paar trucjes toe passen en dan komt het allemaal goed".

Als je de game echt hebt gelezen dan zou je dat moeten weten. Er staat toch duidelijk in geschreven dat hij zn ogen liet laseren, dat hij naar de sportschool ging, zn haar anders ging dragen, naar de zonnebank voor een gezond kleurtje, hij nam surflessen, salsalessen en nog veel meer. Als dat geen zelfontwikkeling is en dingen veranderen in je leven dan weet ik het ook niet meer.

Daarover gesproken bedenk ik me ook het volgende:
jeroen wrote:Een overeenkomst die ik vaak tussen coaches is dat ze iets zeggen als: Ik heb 12012 dingen geprobeerd, ik heb alle theory gelezen, met de beste experts gesproken, heb zelf een succes van 1321 etc etc. Ik heb (dus) het geheim van versieren gekraakt,ik heb de beste methode!

In de game is een passage dat Style naar allemaal verschillende workshops gaat van verschillende Mpua's. Hij schrijft dan ook de opmerking "ze hadden allemaal 1 ding gemeen hun methode was de beste en de enige ware" (weet niet of dit letterlijk er zo in stond, maar zo herinner ik het me. Misschien heb ik zelfs op deze manier geïnterpreteerd)

Dit gezegd hebbende is de begin post ook niet echt een openbaring.
Magnum
Active DALF-er

Postby Lightswitch » 13 May 2011, 06:58

Magnum wrote:
Als je de game echt hebt gelezen dan zou je dat moeten weten. Er staat toch duidelijk in geschreven dat hij zn ogen liet laseren, dat hij naar de sportschool ging, zn haar anders ging dragen, naar de zonnebank voor een gezond kleurtje, hij nam surflessen, salsalessen en nog veel meer. Als dat geen zelfontwikkeling is en dingen veranderen in je leven dan weet ik het ook niet meer.

Het is een hele tijd geleden dat ik die gelezen heb :P
Lol in dat geval wordt mijn mening daarover ook wat beter, daarbij moet ik zeggen dat ik destijds ook meer onder de indruk was van de 'trucjes' die hij deed tijdens het uitgaan. Ditzelfde heb ik van andere mensen gehoord die (toevallig) de game ook gelezen hadden.
Lightswitch
DALF-er

Postby Lu Mallorca » 13 May 2011, 10:13

Jeroen wrote:Het geheim van het versieren, veel coaches beweren het te hebben.

Een overeenkomst die ik vaak tussen coaches is dat ze iets zeggen als: Ik heb 12012 dingen geprobeerd, ik heb alle theory gelezen, met de beste experts gesproken, heb zelf een succes van 1321 etc etc. Ik heb (dus) het geheim van versieren gekraakt,ik heb de beste methode!

Herkenbaar?

Ik zie zelden dan een coach zegt: ik heb 50 manieren getest om mijn cliënten sneller te laten groeien, ik heb methoden van allerlei experts gebruikt om meer impact te maken, mijn cliënten groeien/leren erg veel!

Waarom is dit zo, en waar wil je naar opzoek als client?

De vraag is dus eigenlijk: is het geheim van versieren belangrijk, zoja, hoe belangrijk?

- Jeroen

Het geheim van versieren is: een vrouw vijftig drankjes geven en haar dan leiden naar intimiteit;)

Anyway, goeie post. Ik denk dat het geheim van versieren niet zo belangrijk is. Aan de andere kant is het wel belangrijk dat je de taal van de liefde spreekt. Maar goed, vrouwen kunnen onbeholpenheid ook wel aandoenlijk vinden.

Ik vind het moeilijk hier op te antwoorden. Ik kom er later mss nog op terug.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Magnum » 13 May 2011, 17:43

@ lightswitch:

Misschien leuk om een nog een keer te lezen. Met de inzichten die je nu hebt krijg wellicht een heel ander beeld :)
Magnum
Active DALF-er

Postby krazj » 13 May 2011, 18:07

en die chick die hij scoorde op et eind, scoorde hij juist door zichzelf te zijn?:)
krazj
Contributing DALF-er

Postby thoms04 » 15 May 2011, 13:40

Soms kom ik mensen tegen die zeggen ; dit boek dat ik gelezen heb, ik heb er helemaal niets van geleerd.
Mijn reactie is dan ; je bent een slechte lezer.

Zo is het ook met elke methode en elke workshop.
Uiteraard zit er wel veel verschil in wat je wil leren. Ik heb me flink wat bezig gehouden met RSD stuff, waarbij ik merkte dat resultaten pas kwamen nadat er erg veel moeite in gestopt werd. Mogelijk doordat het toch wel flink gevorderde stuff is.
Bij deangelo heb ik eigenlijk alleen zijn ebookje gelezen, maar wat heeft mij dat gruwelijk veel geholpen.
Ik merkte dat zelfvertrouwen/gek doen altijd met humor en relativering gebracht moet worden, omdat het anders vaak als arrogantie of ongepast wordt gezien.
Deze simpele les heb ik geleerd wat mij vele malen beter met vrouwen heeft gemaakt, ik gooi overal humor in het gesprek en plaag ze ondertussen.

Of er 1 ware methode is voor versieren? nee ik denk het niet. Wel zijn er methodes die beter zijn dan anderen omdat ze meer verbonden zijn met resultaten.
BIjv. Onderzoek geeft aan dat de meeste vrouwen zich aangetrokken voelen tot veel van de apha kenmerken ( oa zelfvertrouwen, daadkracht etc) en als je dit verbeterd je dus beter wordt met vrouwen.

Dit kan dan via een natural manier, en als dat lukt is deze eigenschap echt deel van jou
Of dit kan via de truckjes, openingszinnen etc.
Welke beter is? het zal een combinatie van beiden zijn.

Zolang het maar duidelijk wordt waarom iets wel of niet werkt, kan er groei optreden. Onduidelijkheid en te weinig transparantie is de grote valkuil hier. daarom bestaan er zoveel onzincoaches/pua gasten die allemaal maar wat roepen maar eigenlijk niet weten waar ze zich mee bezig houden.

Dus de vragen zijn : wat wil je? Waarom wil je dat? Hoe denk je daar te komen? en dan het testen van je aannames en wellicht de antwoorden aanpassen.
thoms04
DALF-er

Postby Morphs » 15 May 2011, 22:30

Weet je, versieren is eigenlijk net als afvallen of getrained willen worden. Er is geen shortcut, het kost gewoon tijd en moeite. En ook bij afvallen en fitness/bodybuilding zijn er 'magic pills' in omloop die beweren dat het wél een shortcut is.

Weten hoe je er komt en ervoor willen werken zijn de magic pills.
Morphs
Contributing DALF-er

Previous

Return to Supercool