DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Deze gozer snapt meditatie (en veel meer)

Alles over Funstuff, van games tot films, van bonsaiboompjes tot auto's. Je kan het hier kwijt

Re: Deze gozer snapt meditatie (en veel meer)

Postby markzor » 06 May 2011, 23:02

Shinzen's systeem moet je even leren begrijpen, maar is daarna echt geweldig.
Je moet weten hoe hij sensorische waarnemingen indeeld, en je moet weten hoe je moet "noten". Als je de artikelen hier doorleest kom je eruiteindelijk vanzelf wel achter. Ook kun je zijn youtube channel bekijken.

Als je helemaal nieuw bent met meditatie, kun je echter ook wat simpeler beginnen. Als je later dan meer vragen krijgt, kun je altijd nog overschakelen naar Shinzen's systeem (die die vragen allemaal beantwoord :lol: )

Ik heb zelf ooit een kort artikel over meditatie geschreven. Het is nooit helemaal afgekomen, en alweer van driekwart jaar geleden. Alhoewel ik nu dingen iets anders zou nuanceren staat het er nog steeds goed uitgelegd. Klikker-de-klik

Overigens kun je hier ook de eerste (en beste!) hoofdstukken lezen van "Mindfulness, bliss & beyond". Hij legt boeddhistische meditatie uit volgens het Jhana (absorbtie) systeem, wat Shinzen Young heeft vertaald naar zijn "Focus on Rest" techniek. (Alhoewel ze in uitleg erg verschillend zijn!)

Overigens kun je ook luisteren naar audiobestandenvan een mindfulness cursus. Zij geven je een wat gevarieerder scala aan meditatie-technieken.
markzor
Active DALF-er

Re: Deze gozer snapt meditatie (en veel meer)

Postby crashtest » 07 May 2011, 18:33

Awesome, ik ga er volgende week mee aan de slag. Ik zit nu op Texel en heb geen internets voor mijzelf.
Bedankt voor de info :). Ik ga kijken hoe die levenshoudingen in te voegen zijn in mijn eigen ideeen.
crashtest
DALF-er

Previous

Return to Supercool