DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Oogcontact

Blogs over sociale relaties, liefde en lifestyle. Graag jullie mening

Re: Oogcontact

Postby Teaser » 15 Feb 2011, 00:12

Dat is grappig, want ik liep net langs een meid die stilstond. Ze keek langs me heen. Toen ik naar haar keek, keek ze echter weg. Dat gebeurt vaker, let er maar eens op. Zo'n meid ziet je dus echt wel.

Ook een aardige clue is volgens mij rond het moment van passeren als ze met haar handen door het haar gaat.

Ik krijg zelf het gevoel bij vrouwen dat het een 'spel' is. Ze negeert je totdat je heel proactief interesse toont en haar wilt veroveren. Maar dan heeft ze toch al wel besloten in een halve seconde of je goed genoeg bent.
He who controls others may be powerful but he who has mastered himself is mightier still
Teaser
Active DALF-er

Postby crashtest » 17 Feb 2011, 07:31

Ik kwam in dit kader met de volgende observatie: als ik fiets of loop vinden meisjes het vaak helemaal niet prettig als ik oogcontact probeer te maken. Als ik ergens zit of sta, echter, vinden ze het wel leuk. Volgens mij heeft het vooral te maken met dat je aan het bewegen bent en dat je dus bedreigend over komt. Klinkt plausibel toch?
"Carcasse, tu trembles? Tu tremblerais bien davantage, si tu savais ou je te mene!"
crashtest
DALF-er

Postby Huge » 23 Feb 2011, 21:58

Het creepy staren lijkt mij niet wenselijk, maar in het dagelijks leven merk ik dat mensen het heel moeilijk vinden om naar iemand te glimlachen en hallo te zeggen. Bekijk het eens van de andere kant:

Een persoon loopt over straat (geen drukke winkelstraat, meer een rustig straatje) en ziet jou. Hij/zij loopt langs je en weet dat jij hem net zo goed kan zien als hij jou. Vervolgens loop je allebei weer verder en zie je elkaar nooit meer. Is het niet raar dat je dan zonder te lachen, te groeten of uberhaupt elkaars aanwezigheid te bevestigen doorloopt??

IMHO is het niet meer dan beleefd om iemand te groeten en als je een goede bui hebt doe je dat natuurlijk met een glimlach. Dit geeft die andere persoon weer een goed gevoel, waarmee je ook nog een goede daad hebt gedaan. Dit heeft niets met PUA te maken,maar alles met fatsoen. Ik zeg doen!
Huge
DALF-er

Postby Direct Daniel » 02 Mar 2011, 15:12

Ik heb op mijn blog ook een artikel over oogcontact geschreven,
met heel toevallig hetzelfde plaatje als in de eerste post hahah.

http://directdaniel.blogspot.com/2011/02/sexual-eyecontact-basics-of-eyecontact.html
Direct Daniel

http://www.directdaniel.blogspot.com - ''Direct Daniel's Blog About Pickup''
http://www.facebook.com/directdaniel
Direct Daniel
DALF-er

Postby crashtest » 08 Mar 2011, 20:29

Haha, ik heb meerdere malen stiekem in mijzelf gelachen vandaag.
Wat ik hier neer ga zetten gaat mij waarschijnlijk geagiteerde reacties opleveren en misschien zullen sommigen mij wel verketteren.

Ik had vandaag een drukke dag. Genoeg te doen. Ik moest een opdracht afmaken, waar ik de hele ochtend mee aan het prutsen was. Toen had ik college, toen moest ik bedrijven bellen voor mijn commissie. Ik bedacht me van te voren, toen ik naar de campus fietste: he, waarom ga ik nou eens oogcontact vermijden gewoon om te zien wat er gebeurt!

Dus zo gedacht zo gedaan, ik heb gewoon geen meisje aan gekeken als ik ergens kwam. Gewoon langs ze heen gekeken om te zien wat er gebeurde. Het voelde best goed. Een beetje onafhankelijk zelfs. Soms kreeg ik echt hele leuke reacties, zoals twee meisjes die tijdens het rooien in de sportschool maar bleven kijken.
Je merkt gewoon dat ze heel subtiel je in de gaten houden. En daar reageer ik vervolgens lekker niet op.

Ik vond het erg leuk om dit te oefenen, vooral omdat het mijn natuurlijke reactie van oogcontact opzoeken verbrak, en dat was best lastig. Ik voel gewoon een soort spanning in mij als er een mooi meisje in de buurt is die mij dwingt om te kijken.

Let wel, ik was niet in een kroeg of discotheek maar gewoon overdag aan het werk. Minding my own business. Ik had sowieso absoluut niet de intentie om ook maar iemand aan te spreken. Het lijkt me leuk hier mee te experimenteren om te kijken wat voor effect het op mijn houding heeft. Misschien word ik wel een stuk nonchallanter, en dat kan weer positief werken op het moment dat ik wel kijk.

Wat denken jullie dat de voordelen hier van zullen zijn (als die er zijn?)
Wat denken jullie wat dit voor reacties op levert? Ik kan het alleen vanuit mijn ooghoeken zien.
Nog boze reacties over hoe dom dit wel niet is? :P
"Carcasse, tu trembles? Tu tremblerais bien davantage, si tu savais ou je te mene!"
crashtest
DALF-er

Postby robinboy » 27 Jul 2011, 08:47

@crashtest: deze gedachtengang is nieuw voor me en heeft me aan het denken gezet! Het lijkt af en toe net een soort test. Ze doet alsof ze niet kijkt maar heeft alles in de gaten. En dan is de truuk om te kijken totdat ze terugkijkt, dan blijven kijken. Maar niet te lang beter nog een keer terugkijken denk ik.

Mijn probleem is dat ik vaak raar ga doen met mijn wenkbrouwen of een raar gezicht trek.
robinboy
DALF-er

Previous

Return to The Natural Lifestyle Blog