DutchALF & The Natural Nieuwsbrief week van 21 oktober t/m 27 oktoberGentlemen,
DutchALF heeft bijna 200 leden. In een klein aantal maanden is het ledenaantal bijna verdubbeld. Het mag dus een feit genoemd worden dat DutchALF beter te vinden is en waarde biedt voor een groot aantal mensen. Het doel is om nog meer leden te verwelkomen zodat er nog meer kwalitatieve posts komen, nog meer netwerkmogelijkheden en nog meer events en stapavonden gehouden zullen worden en dus mensen waarvan je kunt leren en dus groeien. We mogen absoluut trots zijn met z’n allen.
DutchALF New Member MeetingIn het kader van de nieuwe leden wordt op vrijdag 13 november de DutchALF New Member Meeting gehouden. Dit is een stapavond voor nieuwe leden, zodat deze elkaar kunnen leren kennen. Uiteindelijk draait het toch om de praktijk. De meeste nieuwe leden zijn dan ook meestal aanwezig. Als je wilt groeien en lol wil hebben zul je de praktijk in moeten, nietwaar?
Lees hier verder en meld je aan:
dutchalf-new-member-meeting-vrijdag-13-november-t976.htmlBlog post The Natural – Jeroen van DalenOpeningszinnen: bestaat het of niet?Dé goede openingszin bestaan niet. Er is veel discussie en vragen bij veel mensen over hoe je nu een gesprek aanknoopt. Het is veel simpeler en lastiger te gelijk dan gedacht. Ik zal eerst uitleggen waarom het simpeler is, daarna wat er toch zo lastig is.
Aller eerst is belangrijk om te vermelden dat wij zelf geen openingszinnen coachen of geloven dat dit nuttig of nodig is. Hier is slechts wat inspiratie en richtlijnen.
Het is simpel, omdat elke openingszin kan werken. Je kunt een leuk gesprek beginnen met: "Hoi ik ben Jeroen. Maar ook: "Ik vind jou er erg mooi uitzien, zullen we?" kan erg goed werken. Het maakt dus niet zo veel uit welke openingszin je gebruikt.
Het is toch lastig, omdat niet elke openingszin op elk moment geschikt is. Daarom hier wat vuist regels. Deze gelden vooral in een bar of club. Deze moeten niet al te letterlijk worden genomen, zie het als voorzichtige tips.
Als hij of zij al interesse heeft(er wordt naar je gekeken en oog contact gemaakt), mag je wat directer zijn door bijvoorbeeld jezelf voor te stellen.
Het is nuttig (blijkt uit onderzoek) om als er geen contact is een excuus te gebruiken. Bijvoorbeeld een vraag stellen waar je antwoord op wilt. Een leuke vraag die ik laatst hoorde was: "Hoe kom het dat vrouwen tegelijk ongesteld worden als ze bij elkaar in huis wonen". Of: Mag ik een vuurtje?
Maak je geen zorgen, ze hebben toch wel door dat je met ze aan het flirten...
Lees verder op:
http://www.thenatural.nl/nieuws/nieuwsb ... _niet.htmlThe Natural – DutchALF Challenges hosted by RdB & FSIDontknowDe challenge van deze week gaat over openingszinnen. De basisstrekking is een experiment om te bekijken hoe of wat met openingszinnen. Wat werkt en wat werkt niet? Zijn het de openingszinnen of ligt het vooral aan andere zaken, zoals bijvoorbeeld non-verbaal gedrag?
Challenge nummero 10 al weer. Ik hoop dat jullie ze allemaal nog volgen, want je kan er echt mee groeien en je zal zien dat ze nuttig zijn. Ze zijn nog eens leuk ook!
Wanneer je bezig bent met attraction en "vrouwen versieren" valt het misschien op dat anderen je vragen wat je openingszin is. De nadruk wordt namelijk vaak gelegd op je opening zin, later zal je zien dat het misschien niet eens zoveel uit maakt wat je zegt, als je maar wat zegt. Als je die stap maar doet om die leuke vrouw aan te spreken. Er bestaan verschillende theorieën over openingszinnen, namelijk door die hele foute/cliché achtige zin te zeggen kan je snel uitfilteren welke vrouwen helemaal niet op zoek zijn naar iemand voor een avond. Maar daarmee sluit je een leuk gesprek ook gelijk uit, waar je erachter kan komen dat de vrouw wel echt leuk is of helemaal niets voor jou. Belangrijk voor het aanspreken is vooral...
Lees hier verder:
post9473.html#p9473,
http://www.thenatural.nl/nieuws/nieuwsb ... ek_10.htmlPost van de week - DutchALFDe post van de week gaat uit naar FSIDontknow. De titel luidt “leidt een interessant leven”. Vaak wordt dit vergeten maar een coole lifestyle is essentieel op alle vlakken om je social skills en aantrekkelijkheidsfactor te verhogen. Lees hieronder hoe FSIDontknow dit verwoord:
“Een van de meest voorkomende probleem stukken waar mannen mee komen die bezig zijn met attraction is wat moet ik zeggen. Of ik heb niets te vertellen, wat moet ik doen. Een makkelijke en veel voorkomende oplossing is dat ze verhalen gaan vertellen van anderen of welke ze op internet hebben gelezen. Wat eigenlijk een quick fix is(en waarbij je steeds meer nieuwe materiaal wilt hebben) en niet het probleem aanpakt dat ze in de eerste plaats hebben. Veel maken dan zelf ook niet veel mee omdat ze de heledag op hun kamertje achter de pc zitten.
Stel je voor je hebt iemand die gaat naar de sportschool, fitnissed. Leest veel en gaat vaak fietsen, bergbeklimmen of whatever. Dan vind hij de pickup community en denkt dit is cool. Fuck alles waar ik mee bezig was en spendeert al zijn tijd in het lezen over pickup en vrouwen. Hij stopt met sporten, stopt met het lezen van verschillende boeken en gaat niet meer fietsen of bergbeklimmen. Alles in zijn leven wordt pickup. Praat met zijn vrienden erover en alles in zijn leven draait alleen om pickup, pickup, pickup. Uiteindelijk krijgt hij een vriendin en die vraagt hem wat doe je zoal, wat zijn je hobbys? Tja ik werk en verder… lastig. Eigenlijk...”Lees hier verder:
leid-een-interessant-leven-t962.htmlNieuwe leden “WELKOM”DutchALF blijft groeien en stormt op de 200 leden af. Deze week verwelkomen we nogmaals:
Harry Potter, Johan_, classic, Insane, Spectrum, Mr Chaos, Nightrider, vanoff, Reza, sugarcube.
Welkom allemaal. Mocht je jezelf nog niet geintroduceerd hebben, het is het absoluut waard het wel te doen. Je wordt dan nog meer betrokken bij de hechte club die bestaat tussen de Dalfers, je krijgt meer van het forum te zien en ontmoet meer nieuwe mensen.
The Natural UpdateNaast DutchALF zijn The Natural workshops er voor iedereen die snel en krachtig het gebied van vrouwen en sociale relaties in zijn leven op orde wil hebben. Na deze weekenden is het fundament gelegt voor deze personen om een krachtig en bijzonder persoon te zijn. In de weken erop vindt vaak de échte grote groei plaats. Meer informatie over de workshops vind je op
http://www.thenatural.nl of stuur een mail naar
jos@thenatural.nl.
SuggestiesBelangrijk voor de komende nieuwsbrieven is nog meer dat het gaat om bijzondere en leuke gebeurtenissen of voortgang. Alles wat gebeurd op en rondom het forum is welkom. Wij ontvangen graag suggesties van jullie kant. Iets wat je graag in de nieuwsbrief wilt zien staan, bijzondere voortgang die jij zelf hebt gemaakt of iemand anders hebt zien maken. Laat het ons weten. Stuur een mail naar
jos@thenatural.nl.
Ciao, Jos