DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Wereldreis

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Wereldreis

Postby Ruben » 25 Aug 2010, 22:57

10-10-'10 is het zo ver, dan ga ik wereldreis maken in 4 en een halve maand. Mijn reisschema ziet er als volgt uit:

In ruim een maand tijd trek ik over land van New York naar San Fransisco
Vervolgens zal ik een maand gaan rondtrekken in Nieuw Zeeland
Daarna vlieg ik naar Sydney, en vertrek ik ruim een maand later vanuit Cairns
Tot slot trek ik in een maand tijd van Singapore naar Bangkok

Ik ga zo min mogelijk van te voren plannen. Ik heb mijn vluchten geboekt, en zal een hostel voor de eerste 3 dagen in NY boeken, zodat ik bij aankomst een verblijf plek heb, maar vanuit daar zie ik het wel. :)

Heeft iemand nog hele belangrijke tips, of dingen die ik echt gezien moet hebben?
Ruben
DutchALF Team

Re: Wereldreis

Postby Jerry » 26 Aug 2010, 13:58

VET!

Maar dat had ik al tegen je gezegd ;)

VS
Weet je al wat plekken in de VS waar je langs wilt gaan? Het centrale binnenland schijnt namelijk best verlaten te zijn en de meesten gaan óf bovenlangs via Chicago en Detroit óf onderlangs via Texas (Houston) Arizona en Utah.
Aanrader voor de VS: Bryce Canyon, helikoptervlucht over de Grand Canyon, Yosemite National Park, Zion National Park, Universal Studios in L.A., Highway # 1van L.A. naar San Francisco.

Australia
Aanraders: Blue Mountains (net boven Sydney), Byron Bay, Frasier Island, Whitsunday Islands, Great Barrier Reef bij Cairns (duiken uiteraard! of anders op z'n minst snorkelen! serieus als je hier niet op z'n minst even goed langs gaat... praat ik niet meer met je :@ ), jammer dat je geen tijd hebt om in Alice Springs langs te gaan daar zie je pas echt de verlatenheid van Australië.

Bangkok
Niet te lang blijven, ik vond het namelijk hélémáál niks ;)
Jerry
DutchALF Team

Postby fsidontknow » 26 Aug 2010, 14:46

Impulsiviteit wordt door mij erg gewaardeerd. Echter is het ook slim en leuk om van te voren al een beetje te kijken wat er te doen is in de verschillende steden(kwa toeristische bezienswaardigheden bijv). Zodat je daar op terug kan vallen om volledig te genieten van je reis :)

Oh en ik ga je missen :sorry:
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jerry » 26 Aug 2010, 15:45

fsidontknow wrote:Impulsiviteit wordt door mij erg gewaardeerd. Echter is het ook slim en leuk om van te voren al een beetje te kijken wat er te doen is in de verschillende steden(kwa toeristische bezienswaardigheden bijv). Zodat je daar op terug kan vallen om volledig te genieten van je reis :)

Voor het geval je op een zondag in Bordeaux rondloopt en geen idee hebt wat er te beleven is? ^^
Jerry
DutchALF Team

Postby Jos » 26 Aug 2010, 18:39

Vet :D

Ik zou ook zeker nieuw-zeeland eens goed bekijken. Lord of the Rings is er opgenomen, heb in zuid-amerika ook een nieuw-zeelander leren kennen. Ze hebben best nog interessante inheemse culturen en enorm mooie natuur.

Verder heb ik geen tot weinig kennis van de andere gebieden waar je doorheen trekt. Ik zou zeggen, laat het zeker lekker impulsief gaan, maar zorg wel dat je van tevoren in hoofdlijnen weet wat je kunt bezoeken, anders mis je ook een hoop, en dat zou zonde zijn.

Groeten, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Ruben » 26 Aug 2010, 20:02

Ik verwacht eigenlijk dat mede reizigers mij genoeg weten te vertellen. Maar ik zoek wel even de absolute hoogtepunten op. Wel laat ik zo veel mogelijk aan impulsiviteit over. :)
Ruben
DutchALF Team

Postby Jos » 27 Aug 2010, 07:23

Ruben wrote:Ik verwacht eigenlijk dat mede reizigers mij genoeg weten te vertellen. Maar ik zoek wel even de absolute hoogtepunten op. Wel laat ik zo veel mogelijk aan impulsiviteit over. :)

Een stukje logistiek overzicht kan handig zijn, voordat je in San Fransisco hoort dat je net dat supervette park hebt gemist in New York ;). Scheelt je enorm veel tijd. Verder zoveel mogelijk vrij, ben ik voorstander van. Komt wel goed met je :D
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jerry » 27 Aug 2010, 10:18

Jos wrote:Een stukje logistiek overzicht kan handig zijn, voordat je in San Fransisco hoort dat je net dat supervette park hebt gemist in New York ;). Scheelt je enorm veel tijd. Verder zoveel mogelijk vrij, ben ik voorstander van. Komt wel goed met je :D

Dat zou inderdaad 1 van de nadelen kunnen zijn van minder voorbereiding, maar ik snap ook wel weer dat de impulsiviteit daar flink tegen opweegt ;).

Wat ik me vooral afvraag is de route die je gaat nemen.

Ruben wrote:In ruim een maand tijd trek ik over land van New York naar San Fransisco
Vervolgens zal ik een maand gaan rondtrekken in Nieuw Zeeland
Daarna vlieg ik naar Sydney, en vertrek ik ruim een maand later vanuit Cairns
Tot slot trek ik in een maand tijd van Singapore naar Bangkok

VS: 4.652,80 km (hemelsbreed)
Aus: 2.407 km (hemelsbreed, hoewel de toeristische route niet heel veel verschilt)
Singapore - Bangkok: 1.839 km (ook weinig verschil in route)

Als je voor alles een maand hebt is bijvoorbeeld de VS flink wat doorreizen ;)
Jerry
DutchALF Team

Postby Jos » 27 Aug 2010, 11:40

Het is wel flink doorkarren dan ja. In Argentinie alleen heb ik ook zo'n 4000km gereisd. Daar heb ik iets meer dan een maand gezeten. De busreizen zijn wel goed te doen, dus het ligt echt aan de snelheid van het vervoer. Ik weet niet hoe dit is in de binnenlanden van de VS. Wel handig om vervoer goed te overdenken, gaat meer kosten dan je denkt, reistijd. Dat was een fout die ik gemaakt had.
Jos
Lifestyle Coach

Postby Wesley » 28 Aug 2010, 18:40

gaaf gast... toch nog wel een going away party !?

Wat dan hopelijk begin oktober is :)....

Want September is voor mij een drukke maand en ik wil je toch nog wel mijn liefde aan je geven.

-- WS
Wesley
Active DALF-er

Next

Return to Netwerken / Reizen / Overig