DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Waarom zou je gaan reizen?

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Waarom zou je gaan reizen?

Postby Jos » 23 Mar 2010, 01:24

Reizen, dat is iets wat we tegenwoordig veel om ons heen horen. Ga reizen. Vooral onder studenten is het erg populair geworden. We hebben allemaal wel gedachten bij reizen, maar waarom zou het goed voor je zijn op het gebied van persoonlijke ontwikkeling? En dan heb ik het vooral over alleen reizen. Ik beschrijf niet alle nuanceringen in deze post omdat dit niet de boodschap is.

Ik ben nu iets meer dan een maand onderweg aan het reizen in Zuid-Amerika en heb hier een aantal gedachten over ontwikkeld. Wat ben ik tegengekomen en wat betekent het voor mij en kan het voor jou betekenen. Hoe kan het je sociale skills ontwikkelen helpen, of je authenticiteit, het ontmoeten van nieuwe mensen, het continue opbouwen van mini-lifestyles, aan de lopende band nieuwe dingen tegenkomen, veel onzekerheden, actie die nodig is.

- Hoeveel nieuwe mensen kom je tegen?
Youth hostels, family house, salsa, tango, uitgaan, op straat en winkels, excursies, in de bus, op het station, in de lokale dorpjes en ga zo maar door. Ik schat het aantal conversaties dat ik gehad heb op ´honderden´, met nieuwe mensen. Van korte praatjes tot beter contact.

- Hoeveel nieuwe dingen doe je?
Dansen, in the middle of nowhere overnachten, op zoek naar gevaarlijke dieren, zorgen dat je de bus goed pakt, je leert een nieuwe taal, je bent in een vreemd land waar ze dingen anders doen, dansen, je zoekt uit hoe je veilig kunt reizen, je zoekt uit welke nieuwe dingen je kunt doen, mountainbiken, hiken, in ijswater zwemmen en ga zo maar door! Je komt alleen maar nieuwe dingen tegen, zeker als de cultuur flink verschilt.
Waarom is dit goed voor je, nieuwe dingen doen? Onder andere
- Je leert creatief te zijn, je moet denken in nieuwe mogelijkheden
- Er komt dopamine vrij, dat zorgt voor een goed gevoel
- Je leert vertrouwen op jezelf, je doet nieuwe dingen en je ziet dat het heel vaak heel goed gaat, dit is goed voor je zelfvertrouwen en zelfstandigheid

- Waarom is het goed voor je angsten?
Je zit in een vreemde omgeving met veel nieuwe dingen en onzekerheden, soms zeker zelfs wel wat angsten voor veel mensen. Je moet voor jezelf zorgen, jezelf leren redden in vreemde situaties. Je komt veel nieuwe mensen tegen en dat kan wat spannend zijn. Je kunt eenzaam achterblijven, je kunt verdwalen, je kunt beroofd worden.
Dit zorgt ervoor dat je wederom leert vertrouwen op jezelf en een persoon wordt die leert met z´n angsten om te gaan. Je moet op jezelf terugvallen en het zelf oplossen (voor nuancering vatbaar: sommige mensen besluiten namelijk om maar met andere personen verder te reizen, om meer zekerheid te krijgen).

Social skills?
Hoe anders kan het goed zijn voor je social skills als je met honderden mensen in contact kunt komen. Je hebt dus een lifestyle (die je heel goed kunt hebben zeker met reizen) waarin je veel mensen ontmoet en daarbij kunt oefenen op je skills).

Je lifestyleZoals ik al in mijn andere post over lifestyle beschreef. Als je veel reist kun je telkens weer een mini-lifestyle opbouwen. Je gaat actief bezig met ¨hoe kan ik zorgen dat ik mensen ontmoet¨, want dat is toch wel erg fijn. Dan bedenk je dat je werkelijkwaar honderden dingen kunt doen om dit te bewerkstelligen.

Authenticiteit
Ik merk dat dit bij mij hier nog veel vooruit gaat, een puntje waar ik graag nog extra aandacht aan wilde besteden, omdat het toch een lastig punt is. Ik merk dat ik bij het alleen reizen veel onafhankelijk zelfvertrouwen opdoe. Wat wil ik? Hoe ga ik het oplossen? Ik kan niet anders dan verder ontwikkelen wat ik als persoon wil en waar ik voor sta en wil staan. Bovendien heb ik zoveel nieuwe mensen die ik ontmoet en heb ik dus ook mogelijkheid om te oefenen. Verder kan ik hier heerlijk relaxen zonder m´n lifestyle in nederland en kom dus in nieuwe omgevingen met nieuwe opvattingen en gedachten.

Actie
Deze is wel erg belangrijk en omvat enkele nuanceringen die ik niet besproken heb bij de vorige punten. Je kunt naemlijk in het buitenland zitten en geen actie ondernemen. Gelukkig wordt je redelijk geholpen door je omgeving. Je hebt namelijk nauwelijks iets om op terug te vallen, je moet dus zorgen dat je actie onderneemt, anders kost dit een hoop pijn, en je omgeving leent zich ervoor om actie te kunnen nemen.

Dit zijn slechts enkele korte gedachten die ik graag met jullie wilde delen vanuit mijn ervaringen.
Graag hoor ik van andere mensen die gaan reizen wat jullie gedachten erbij geweest zijn.

Het kan dus niet anders zijn dan dat het een impact gaat hebben op jou als persoon, en wel een positieve impact (in de meeste gevallen). Vervolgens kun je bedenken hoe je dit thuis verder kunt gaan gebruiken.

Reizen dus :D Por sepuesto!
Jos
Lifestyle Coach

Re: Waarom zou je gaan reizen?

Postby Blacka » 23 Mar 2010, 18:53

Fantastische post, kan het allemaal wel beamen eigenlijk. Zelf heb ik een half jaar in Griekenland gewoond en er als reisleider gewerkt, ook heb ik meteen daarna andere half jaar in Spanje gewoond op het Canarische eiland Lanzarote en daar als receptionist gewerkt in een 4sterren hotel.

Per locatie heb ik echt een fantastische tijd gehad en veel contacten opgedaan die zelf nu 1 jaar later nog steeds voortzetten en het belangrijkste het waren niet allemaal Nederlandse contacten. Daardoor heb ik nieuwe vrienden die ben gaan zoeken in Tsjechië en Engeland wat heel gezellig was.
Dus als je gewoon open staat voor nieuwe contacten van alle culturen is een Buitenlandse reis echt perfect, ook zul je een verdere persoonlijke groei maken omdat je een hele andere lifestyle gaat ontwikkelen die je in Nederland niet zo snel kunt maken.
Blacka
DALF-er

Postby ricky » 25 Mar 2010, 09:35

actie
Deze is wel erg belangrijk en omvat enkele nuanceringen die ik niet besproken heb bij de vorige punten. Je kunt naemlijk in het buitenland zitten en geen actie ondernemen. Gelukkig wordt je redelijk geholpen door je omgeving. Je hebt namelijk nauwelijks iets om op terug te vallen, je moet dus zorgen dat je actie onderneemt, anders kost dit een hoop pijn, en je omgeving leent zich ervoor om actie te kunnen nemen.

Ja dit ben ik ook tegengekomen, het voelt haast als de nummer 1 regel van reizen.

Mijn redenen waren destijds voor social skills en de hoop dat ik goed zou worden met vrouwen. uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat social skills opdoen in het buitenland weinig correlatie gaat hebben met ze opdoen in Nederland. Dat wil zeggen dat je in Nederland niet per se veel beter wordt erin. Het zal vast wel kunnen, maar dit was niet bij mij het geval.

Ook in Nederland ontdek ik hoeveel makkelijker ik met toeristen kan praten hier. Daarin zijn mijn social skills wel gestegen, al komt het puur omdat ik veel meer ervaringen heb opgedaan die ik kan relateren aan andere culturen. Zweedse mensen vinden mij de shit omdat ik 30 woorden Zweeds kan. Iedereen die gereist heb kan ik begrijpen vanuit mijn eigen ervaringen. Dus voor mij is het daardoor heel makkelijk om exchange students te begrijpen bijv.

De minilifestyles heb ik ook ervaren, vooral dat heeft me veel geleerd en kwam enigszins onverwacht voor mij.
ricky
Active DALF-er

Postby Amelia » 30 Mar 2010, 14:29

Reizen is een van de meest favoriete dingen die ik doe in mijn leven. Het gevoel van vrijheid is bijna niet te beschrijven. Het is een manier van mezelf te dwingen tot het maken van "enge" beslissingen. Ik ben lichtjes een control freak en door te reizen creëer ik een onberekenbare omgeving. Een situatie waar ik weinig grip op heb en ik word geconfronteerd met mijn angsten. (Die zijn veelal irreëel)
Op reis heb ik het gevoel dat ik meer mezelf ben. Ik ben dan spontaner en opener. Maar het grootste voordeel is de gezondere omgeving. Ik merk dat ik in het buitenland veel minder hoofdpijn en andere lichamelijke ongemakken heb.
Ik kijk nu al uit naar mijn volgende avontuur.
Amelia
Active DALF-er

Postby Nespresso » 04 Apr 2010, 17:18

Augustus vertrek ik naar Australie en Azie voor een aantal maanden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen, het is namelijk mijn eerste lange reis in mijn eentje.. Weet nu al dat de vakantie legendary wordt, maar ik weet echt niet wat me te wachten staat!
Nespresso
DALF-er

Postby Jos » 05 Apr 2010, 16:53

Nespresso wrote:Augustus vertrek ik naar Australie en Azie voor een aantal maanden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen, het is namelijk mijn eerste lange reis in mijn eentje.. Weet nu al dat de vakantie legendary wordt, maar ik weet echt niet wat me te wachten staat!

Dat is juist het leuke, het onbekende, niet weten wat je te wachten staat. Je gaat vast een supergoede tijd tegemoet, i'm sure!!
Jos
Lifestyle Coach

Postby dutchRALF » 17 Apr 2010, 19:45

Waarom kan je niet gewoon gaan reizen omdat het leuk is?
Alles wordt weer direct gelinkt aan de social skills en self-improvement enzo.
dutchRALF
Active DALF-er

Postby Jos » 17 Apr 2010, 21:33

dutchRALF wrote:Waarom kan je niet gewoon gaan reizen omdat het leuk is?

Nee, dat kan absoluut niet. Hoe kom je erbij dat reizen leuk moet zijn?

:D Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk kun je gaan reizen omdat het leuk is. Op een forum over hoe je lekker gerechten kunt maken zul je ook minder snel informatie vinden over hoe het proces van 'aardappelteelt' in zijn werk gaat net zoals je op een forum over zelfontwikkeling eerder een antwoord zult vinden wat gaat over self-improvement.

Desalniettemin, goede toevoeging!
Jos
Lifestyle Coach

Postby judha » 17 Apr 2010, 21:33

dutchRALF wrote:Waarom kan je niet gewoon gaan reizen omdat het leuk is?

Misschien omdat ze dat juist leuk vinden aan het reizen. Wat vind jij zelf het leuke aan reizen dan?
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 07 Dec 2010, 16:36

Ik zou gaan reizen omdaaaat... ik het huis uit word geknikkerd.

:lol:

Nouja, ik had zelf al het plan opgevat om te gaan reizen. Maar nu zit mijn huisgenote in financiële trouble en moet ik er dus vroegtijdig uit. Mijn oorspronkelijke idee was om in februari te gaan reizen voor ruim twee maanden (Australië en Thailand), maar dat zou nu wel eens begin maart kunnen worden.

Een heel algemene reden voor mij om te reizen is dat ik het hartstikke leuk vind om de belevingswereld van anderen te ontdekken. Een nieuw land met een nieuwe cultuur is daarvoor een mooie omgeving. Daarnaast is het natuurlijk ook spannend en uitdagend om in je eentje zo'n onderneming aan te gaan.

Voor mij speelt nu concreet echter iets anders: ik ben afgelopen tijd flink bezig geweest met persoonlijke groei en mijn richting bepalen. Dat eerste zit heel aardig in de molen, maar voor wat betreft het tweede zit ik muurvast. Van de ervaring van mensen in mijn omgeving en die van mijzelf weet ik dat het erg verfrissend kan zijn om in een nieuwe omgeving te komen. Je hebt dan gelegenheid om die status quo te doorbreken doordat je gedachten even een heel andere richting in mogen en je vervolgens nieuwe inzichten kunt krijgen. Dat is hopelijk wat er gaat gebeuren :)
Teaser
Active DALF-er

Next

Return to Netwerken / Reizen / Overig