DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Waarom zou je gaan reizen?

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Re: Waarom zou je gaan reizen?

Postby judha » 07 Dec 2010, 17:54

Teaser wrote:Ik zou gaan reizen omdaaaat... ik het huis uit word geknikkerd.

Cool man! Soms heb je een duwtje nodig om actie te ondernemen ;). Jammer dat je je crib kwijt bent, alleen. Succes met (zo'n fijne) woonruimte te zoeken in Amsterdam...

Het wordt soulsearchen dus? Dan klinkt zo'n reis als een ideaal startpunt ;) !
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 07 Dec 2010, 21:13

Tnx! Soulsearching en worstelen met rifhaaien ;-)

Dat duwtje is inderdaad niet verkeerd, komt me eigenlijk wel goed uit. :) Zal nog een uitdaging worden om straks iets te vinden met zo'n mooie ruimte en ligging als nu, maar ik ben er ook absoluut wel aan toe om weer eens een geheel eigen plekje te hebben. Heb in ieder geval de mazzel dat ik via een vriendin in Amsterdam ingeschreven kan blijven staan, dus hoef ik mijn huurwoningpunten niet weg te gooien. En mocht er iets leuks uitkomen dan komt er een goede housewarming ;)
Teaser
Active DALF-er

Postby Jay-Em » 07 Dec 2010, 23:11

Teaser wrote:Voor mij speelt nu concreet echter iets anders: ik ben afgelopen tijd flink bezig geweest met persoonlijke groei en mijn richting bepalen. Dat eerste zit heel aardig in de molen, maar voor wat betreft het tweede zit ik muurvast. Van de ervaring van mensen in mijn omgeving en die van mijzelf weet ik dat het erg verfrissend kan zijn om in een nieuwe omgeving te komen. Je hebt dan gelegenheid om die status quo te doorbreken doordat je gedachten even een heel andere richting in mogen en je vervolgens nieuwe inzichten kunt krijgen. Dat is hopelijk wat er gaat gebeuren :)

Hey man, goed verhaal! Ik denk inderdaad dat een verandering van omgeving je in staat stelt om je even los te zien van al je gewoontes en je aannames. (ik vergelijk het met het andersom inrichten van mijn kamer en ineens zien dat er enorm veel kleren en andere zaken overal liggen die me gewoon niet meer opvielen).

Mijn plan lijkt ook ietwat op het jouwe. Ik heb gesolliciteerd en intake gedaan bij aiesec, internationale studenten stage vereniging en wil met hun binnen drie maanden op stage (liefst naar zuid-amerika). Voor een maand of 3 tot 6.
Om enerzijds een culturele ervaring te hebben, mijn wereld te vergroten en iets over mezelf te leren en anderzijds om werkzaam te zijn in een andere cultuur en internationale werkervaring op te doen.

Soms heb je van die natuurlijke breekpunten in je leven (bij mij einde studie, bij jou misschien einde huur) waarin je ineens makkelijker dingen kunt veranderen of iets nieuws ondernemen. Dat soort punten zijn natuurlijk niet de enige momenten waarop je met verandering kunt beginnen, maar je kunt dat verander-momentum wel gebruiken om wat te experimenteren :)
Jay-Em
Active DALF-er

Postby Teaser » 08 Dec 2010, 10:08

Das ook gaaf...succes alvast! :)

Jay-Em wrote:Soms heb je van die natuurlijke breekpunten in je leven (bij mij einde studie, bij jou misschien einde huur) waarin je ineens makkelijker dingen kunt veranderen of iets nieuws ondernemen.

Je zou dat weer in termen van olifant, berijder en omgeving kunnen zien. De omgeving verandert (minder voedsel bijv.) en dus wordt de olifant getriggerd om op zoek te gaan naar nieuw voedsel. Ik denk trouwens niet dat het voor iedereen even prettig is.. Er zijn ook mensen waarbij de olifant van binnen op zo'n moment flink in paniek kan raken.

het blijft een leuke vergelijking met die olifant
Teaser
Active DALF-er

Postby braidon » 20 Dec 2010, 17:48

Na m'n studie ga ik naar Australie en Amerika. Iemand nog tips? Heb er in ieder geval ontzettend veel zin in.
In Australie ga ik een auto kopen en daar mee rondreizen. Whohoo
braidon
DALF-er

Postby Seabass » 21 Dec 2010, 22:14

Thailand is super en cheap cheap ;) Ik zou zeker gaan mediteren in Thailand! Ik heb dit zelf voor 8 dagen gedaan en dit waren de 8 moeilijkste dagen van mijn leven, op dat moment. Niet praten, schrijven, lezen, naar muziek luisteren. 2x per dag eten (6:30AM en 10:30AM), alles gebeurt langzaam. Op sommige momenten werd ik gek en wilde ik schreeuwen en weg rennen. Op andere momenten was ik zo relaxed en was het alsof ik aan de drugs was.

Ik heb het zelf in Chiang Mai gedaan, maar er was weinig begeleiding waar ik was. Als je het wil, kan ik de website voor je opzoeken. Het doel van de cursus was: Mindfullness, oftewel in het heden leven. Ik heb er veel van geleerd, ik ben meer in contact met mijn emoties nu. Ik heb de cursus aan het begin van mijn wereldreis (van een jaar) gedaan. Langzamerhand kwamen er steeds meer dingen naar 'boven'. In NL (en de Westerse samenleving) is het voor mannen niet 'normaal' om emotioneel te zijn. Er wordt verwacht dat je een stoere man bent, die (bijna) nooit huilt bijvoorbeeld. Ik wil niet zeggen dat ik nu een huilebak ben ;) Maar het voelt zo lekker om te weten, wat er in je omgaat! In Australie is dit trouwens wel 'normaal'.

In ieder geval heel plezier met je trip! Je gaat een mooi avontuur tegemoed. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag.
Seabass
DALF-er

Postby Seabass » 21 Dec 2010, 22:16

@ Braidon

Hoelang ga je naar Ozzy?
Waar wil je naartoe gaan?

(Ik ben zelf 6 maanden in Oz geweest, waarvan 3,5 maand gewerkt in Victoria)
Seabass
DALF-er

Postby CarolineK » 14 Oct 2011, 07:05

Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben geen studente meer, maar heb veel gereisd en dat heeft me veel geholpen in mijn verdere leven! Ik voel dat ik beter en sneller in contact kom met mensen dan vroeger. En je beseft je ook meer dat er meer is dan je eigen kantoor, buurt en stad! Mijn droomreis is om naar Tibet te gaan!
CarolineK
DALF-er

Previous

Return to Netwerken / Reizen / Overig