DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Vrijwilligerswerk abroad ja of nee

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Vrijwilligerswerk abroad ja of nee

Postby Jay-Em » 22 Feb 2011, 16:50

Ik ben al een tijd lang bezig bezig met het plannen van een reis naar Zuid-Amerika omdat ik dit een fascinerend continent vind. Ik heb inmiddels een beetje spaans geleerd en mijn begrip daarvan wordt steeds beter.

Ik begon met het idee om aldaar via de wereldwijde studentenorganisatie Aiesec een leuke stage te vinden zodat ik daar een beetje community heb direct en wat houvast krijg voor ik ga reizen.
Verdere voordelen zijn dat ik wat werkervaring krijg wat nooit weg is.

Het blijkt echter lastiger dan gedacht voor mij om een stage met een beetje niveau te vinden (tips hiervoor zijn ook welkom). Dus overweeg ik om de lat een stuk lager te leggen (qua werkniveau maar niet per se qua uitdaging) en in plaats van betaald werk vrijwilligerswerk te gaan doen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat kun je me daarover vertellen? Wat voor 'type' werk zou ik het meeste van kunnen leren? Ik weet dat het afhangt van wat ik wil leren, maar laten we in eerste instantie ervaringen delen :)

¡Muchas gracias!
Jay-Em
Active DALF-er

Re: Vrijwilligerswerk abroad ja of nee

Postby Jos » 22 Feb 2011, 22:27

Hé, ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika. Heb ik zelf niet gedaan. Kan wel eventueel voor je kijken, afhankelijk van werk wat je zoekt, of ik je kan matchen in mijn netwerk die ik daar tijdens mijn reis heb opgedaan. Weet niet of het aansluit, wellicht. Wat zou je willen?

Groeten, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Stephan » 23 Feb 2011, 08:42

Ik heb er weinig ervaring mee en weinig tijd om uitgebreid te reageren. Wel kan deze site je misschien verder helpen:

http://www.helpx.net/
Stephan
DutchALF Team

Postby fsidontknow » 23 Feb 2011, 10:59

Ik heb er ook naar gekeken en inderdaad blijkt het erg lastig. Komt ook nog eens bij dat je bij de meeste organisaties veel geld (~2000€) moet betalen om ergens vrijwilligerswerk te doen. Beetje krom als je het mij vraagt. Misschien een tip om eens langs een joho(.nl) langs te gaan. Misschien dat zij je verder kunnen helpen. Keep us updated :)
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jos » 23 Feb 2011, 13:49

In Guatamala heb je Ninos de Guatamala. Wellicht is dat wat. is alleen niet in zuid-amerika ;)
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jay-Em » 23 Feb 2011, 17:33

Thanks a bunch guys!

Ik ga die websites die jullie noemen zeker checken als ik wat meer tijd vrij heb.

Ik zit ook nog steeds bij Aiesec waar een ton aan vrijwilligerswerk te krijgen is voor gratis, dus ook dat is een optie. Heel veel engelse les geven zit er bij. (Ik weet niet of de uitdaging hierin erg groot is) Verder ga ik vrijdag naar een fundraiser voor de small farmers of latin america, kijken of ik daar iets kan opsteken. En tegelijk is het mijn belofte die ik op de DOM gemaakt heb omdat het door de La Voz (organisatie van latijns amerikaanse studenten en geinteresseerden) georganiseerd wordt :)

Het doen van vrijwilligerswerk op zich, is dat iets waar ik iets van zou kunnen leren?
Ik denk zelf aan het teruggeven van iets van alle privileges die je zelf hebt gekregen.
Misschien iets van leiding geven aan een groep of helpen een systeem op te zetten om iets te bewerkstelligen...

Ervaringen van jullie uit, of wat denk je vanuit je boeren verstand?
Jay-Em
Active DALF-er

Postby Teaser » 24 Feb 2011, 02:54

In Australie en Nieuw Zeeland Zeeland kwam ik allemaal backpackers tegen die daar gewoon heengingen en meestal snel werk vonden. Ik ben zelf zelfs een paar keer actief benaderd voor werk. Genoeg klusjes daar. Nu kan ik me voorstellen dat het in Zuid Amerika wat anders werkt maar je zou eens kunnen informeren op backpacker sites. Ik denk in ieder geval wel dat her makkelijker wordt wanneer je eenmaal op een plek bent om er werk te vinden. Als je dan tijdelijk iets hebt kun je ook wat meer rondsnuffelen.
Teaser
Active DALF-er

Postby Jay-Em » 12 Apr 2011, 21:07

En dan gaat het ineens allemaal sneller dan verwacht en ga je over een dikke week onderweg!

20 April vlieg ik naar São Paulo, Brazilie en vandaar met een bus in een uur of tien naar de kust alwaar ik in Florianopolis deel ga uitmaken van een project over culturele bewustwording op verschillende basis en middelbare scholen. Ook hoop ik wat lessen over zelfontwikkeling te mogen geven (overleg met de organisatie zal daarover uitsluitsel geven). Niks fancies over chicks versieren, maar wat basis dingen over levens instelling.

In Florianopolis zit 1 van de beste universiteiten van brazilie en ik hoop er veel lol te beleven met de studenten aldaar. Voor zover ik ze gesproken heb gaat dat zeker lukken :)
Buiten dat blijkt het een hele goede surfspot te zijn, nu maar hopen dat het seizoen een beetje aanhoudt ^^

Het project duurt twee maanden waarna ik in nog twee maanden naar de andere kant van het continent ga trekken om vanuit Peru weer terug te vliegen midden augustus.

Iedereen super bedankt voor de inspiratie en in het bijzonder Jos voor de extra praktische tips. Sterke verhalen en foto's komen uiteraard jullie kant op v_v
Jay-Em
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 13 Apr 2011, 07:44

Supervet! Ik wil ook naar Brazilie! :)
fsidontknow
DutchALF Team

Postby judha » 13 Apr 2011, 10:23

Wauw! Veel plezier, man!
judha
Active DALF-er