DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Sollicitatie Research Reis

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Sollicitatie Research Reis

Postby crashtest » 06 Sep 2010, 16:41

Hallo iedereen,

Ik heb mij via de studievereniging van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde aan de RUG aangemeld voor ESR: european study research. De bedoeling is dat je met een groep van zo'n 25 studenten als eerst een onderzoek opstelt dat te maken heeft met de Turkse economie, en dat je vervolgens met die groep (na een serie tutorials en borrels hebt gehad) naar Istanbul af reist en daar een aantal internationale bedrijven bezoekt en je van te voren bedachte onderzoek uitvoert. Natuurlijk ga je ook het nachtleven en toeristische sights bekijken.

Ik moet een sollicitatie brief schrijven, en ik kwam op het idee om hier van te voren een aantal dingen te delen zodat ik het beeld dat ik weggeef van mijzelf kan aanpassen aan de verwachtingen die de organisatoren hebben. De commissie die de selectie doet bestaat geheel uit medestudenten. Het thema van het onderzoek is "Bridging the Gap." En gaat over de economische ontwikkeling van Turkije.

Het leek mij handig om vooral op de onderzoek kant te focussen bij mijn motievatiebrief en vervolgens de sociale aspecten wel aanstip, maar niet laat overheersen. Ik zal vanavond een concept brief maken en alvast hier posten.

Hoe denken jullie dat ik mij het beste kan presenteren? Moet ik benadrukken hoe interessant ik ontwikkelende economi"en vind en in het bijzonder Turkije? Dat leek mij namelijk wel een goede strategie om de motivatie brief van een soort framework te voorzien om dan vervolgens de andere aspecten daarin in te vullen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.
Dit lijkt mij een ideale kans om kennis te maken met mensen van andere studies op mijn faculteit, en daar gelijk een wat diepere connectie mee te hebben aangezien je toch samen zo' n reis van een week deelt.
crashtest
DALF-er

Re: Sollicitatie Research Reis

Postby Ruben » 12 Sep 2010, 18:21

Kijk goed naar wat voor studenten ze zoeken, en relateerd die eisen aan je eigen ervaringen. Daarnaast is het inderdaad belangrijk een goede motivatie te geven voor turkije. Opkomend land (?), veel betrekkingen met Nederland enz.
Ruben
DutchALF Team

Postby Daddy Cool » 14 Sep 2010, 16:04

Neem ook de recente ontwikkelinge mee in je verhaal ;) Grondwetwijzigingen enzo. En je CV, probeer vooral je werkervaring te koppelen aan de eisen inderdaad. Laat vooral de taken / ervaring naar voren komen die het meest relevant is. Zet dit ook bovenaan.

P.S: http://www.dannyvanholten.com/sollicite ... l-profiel/
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Jerry » 14 Sep 2010, 21:53

Heb hier geen ervaring mee maar wel veel over gehoord, is dit in het kader van het International Research Project?

Want ik hoorde namelijk dat het nog aardig pittig is daarvoor alles geregeld te krijgen.
Jerry
DutchALF Team

Postby crashtest » 15 Sep 2010, 06:45

Nee het is niet in het kader van een groter geheel, zover als ik weet. Wat we ook bij de faculteitsvereniging hebben is "internetational business research." Dat is een stuk langer, 10 weken, en op een ander continent!
crashtest
DALF-er

Postby crashtest » 16 Sep 2010, 13:30

Update:

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek!
crashtest
DALF-er

Postby crashtest » 22 Sep 2010, 07:44

Update:

Sollicitatie gesprek gehad, het ging op zich wel goed. Ik had mijn bruine puntschoenen aan en een overhemd, werkt altijd! Misschien een idee voor een field report?
crashtest
DALF-er

Postby Stephan » 22 Sep 2010, 08:49

maak er een lifestyle report van naar goed voorbeeld van Jerry ;)
Stephan
DutchALF Team

Postby Jerry » 22 Sep 2010, 09:11

crashtest wrote:Misschien een idee voor een field report?

Probeer de richtlijnen aan te houden die in het "howto" topic staan: Hier.

Uiteraard staan daar dingen over bijvoorbeeld 'jouw en haar lichaamstaal' maar ik neem aan dat je dat prima kunt vertalen ;).

Erg goed idee!
Jerry
DutchALF Team

Postby crashtest » 30 Sep 2010, 19:37

Ik ben aangenomen!
Maandag heb ik een diner en daarna een borrel om kennis te maken.
crashtest
DALF-er

Next

Return to Netwerken / Reizen / Overig