DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Linkedin

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Linkedin

Postby Raven » 23 Jun 2010, 15:03

Goedendag,

Linkedin is een sociaal netwerksite zoals Hyves en facebook. Het verschilt echter dat het zich meer richt op zakelijk gebruik. Een linkedin profiel is meer een soort cv.

Uit een onderzoek onder sns leden bleek dat van de managers 89.86% een linkedin account heeft en niet manangers maar 81.81%. Daarnaast blijkt dat een manager gemiddeld 91,37 contacten op linkedin heeft en een niet manager gemiddeld 57,04.
Als je hetzelfde onderzoekt met facebook merk je dat manangers minder vaak een facebook hebben (52,53% vs 75%) en daar dan meestal maar een paar extra vrienden op hebben (99,55 vs 94,50)

Dit verband bewijst natuurlijk geen causaliteit, maar het suggereert wel dat het hebben van een linkedin account meer oplevert dan een facebook account. Ten eerste wordt linkedin vaker gebruikt om werkzoekende te vinden en is het handig als iemand jou naam googled dat er een netjes linkedin account bovenaan staat.

Dus, waarom maak ik nou een topic? Ik heb twee persoonlijke dingen die ik graag wil aanpakken. Ten eerste mogen jullie mij allemaal toevoegen en eventueel feedback geven op mijn profiel ;). Want jullie weten, meer linkdin vriendjes is een betere baan !
http://nl.linkedin.com/in/joeriwillems1987

Daarnaast vraag ik me af hoe andere mensen hierover denken?
Is een handig om lid te worden van een online netwerksite?
Hoe maak je je profiel optimaal voor verschillende doelen?
Raven
Active DALF-er

Re: Linkedin

Postby Frank » 23 Jun 2010, 17:16

In mijn ogen: Kwaliteit boven kwantiteit.

Ik probeer dus enkel mensen toe te voegen waar ik een zakelijke link mee heb (en die link hoeft nou ook weer niet zo internsief te zijn). Zo ook met Hyves/Facebook, daar voeg ik mensen toe die ik minimaal in real-life ook heb gezien.

Hoe je kwaliteit verhogen? Bedenk eerst welke boodschap je uit wilt stralen, en pas daar je site op aan.
Frank
Contributing DALF-er

Postby Raven » 23 Jun 2010, 20:59

Ik denk dat kwaliteit bij hyves & facebook nuttig kan zijn als je het gebruikt om in contact te blijven met vrienden.
Bij zakelijke contacten zijn weak links (mensen die je vaag kent) vaak belangrijker dan strong links (goede vrienden/familie). Dit om het simpele fijt dat je veel meer weak links kan hebben en er dus een grotere kans is dat er dan iemand een nuttige opdracht/baan voor je heeft. Kwaliteit zit het hem er dan meer in of iemand een baan heeft of een sterk netwerk.

Boodschap is belangrijk. Ik probeer nu zelf uit te stralen dat ik iemand ben die heel veel wilt leren, maar ook al heel veel kan. Gretig op zoek naar ervaring. Later pas ik dit aan (na mn studie), waarin ik voornamelijk wil uitstralen dat ik heel veel te bieden heb.
Raven
Active DALF-er

Postby chrisbale » 24 Jun 2010, 09:07

Added ;-)
chrisbale
Active DALF-er

Postby Wesley » 24 Jun 2010, 11:12

Frank wrote:In mijn ogen: Kwaliteit boven kwantiteit.

Ik ga met Frank mee. Ik heb op mijn linkedin bewust alleen mensen waar ik een zakelijke link mee gehad heb.
Hyves geld eigenlijk als een soort van last resort, mensen die ik sociaal heb ontmoet in het dagelijkse leven en waar ik eigenlijk geen geld aan uit wil geven aan sms/telefoonkosten.
Wesley
Active DALF-er

Postby Jos » 25 Jun 2010, 11:05

Disagree bigtime met meer links versus kwaliteit links.

Natuurlijk gaat het om kwaliteit links. Als je informatie verspreidt, kun je dit maar beter doen bij de mensen die er baat bij hebben / het interessant vinden / er uberhaubt in geinteresseerd zijn.

Als je zomaar lukraak mensen gaat toevoegen, heb je niks aan, in het algemeen. Natuurlijk is er wel wat voor te pleiten, maar tegenwoordig worden mensen gezien als spammers, als je superveel vrienden hebt. Of denken mensen: die heeft geen 'real life leven".

Wel kun je dan van gedachten wisselen over wat 'strong links of weak links zijn'.

Gr, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Return to Netwerken / Reizen / Overig