DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Buurthuizen/honk

Heb je iets nodig. En wil je kijken of iemand anders wat voor je kan doen? Dat kan hier

Buurthuizen/honk

Postby Jos » 06 Nov 2010, 18:03

Ik had net een gesprek met mijn ouders en we hadden het over een buurthuis die zij in hun jeugd gerund hebben. Een plek waar ze in hun jeugd kwamen, van jong tot oud binnenkwam. Een plek waar je altijd heen kon gaan en bekend kon tegenkomen, en in de tussentijd ook veel nieuwe mensen instroomden. Een plek waar activiteiten gehouden worden, je wat kan tafeltennissen, darten, poolen whatever. Verder zo ingericht als een ruime woonkamer waar iedereen wat chilt en met elkaar socialized.

Toen vroeg ik me af. Bestaan zulke buurthuizen nog? En dan niet alleen voor 14 t/m 18 jarigen. Ik weet dat, in mijn jeugd, een klein dorpje, er een kerk was waar iedereen samenkwam en lekker drankje deed met elkaar bijpraatte. In dorpen lijkt het nog wat meer te bestaan. Maar voor 20-30 jarigen. Ik ken in Rotterdam bijvoorbeeld helemaal niets wat daar goed bij zou aansluiten. Nu zijn er natuurlijk wel studentenverenigingen en sportclubs. Daar komt het dan ook erg dichtbij. Maar op het moment dat je dat ontgroeid bent (of niet meer in zit), wat is er dan?

Nu ben ik erg benieuwd. Kennen jullie nog zulke 'gatherings' waar iedereen bijeenkomt, het een soort van lokaal buurthuis is, met activiteiten, socializen etc...(ook in de stad)? (het lijkt me nogal relevant voor DutchALFers namelijk :D)

Groeten Jos
Jos
Lifestyle Coach

Re: Buurthuizen/honk

Postby marc1818 » 07 Nov 2010, 12:45

Ze hebben hier in de buurt niet echt jeugdhonken waar iedereen naar toe gaat , zijn er wel een paar maar die zijn door de jaren heen gesloten.

Beetje vrienden groep in de buurt schaft een oude caravan aan en bouwt deze om met een amerikaanse koelkast , bankstellen , pc met nodige geluidsinstallatie , en de nodige verkeersborden en je hebt een keet. Maar de meeste zie je tegenwoordig in schuren , veel problemen met de gemeente. Nodige dwangsommen voorbij zien komen.
marc1818
DALF-er

Postby fsidontknow » 08 Nov 2010, 15:52

In Groningen zijn ze met iets bezig om een centraal punt te creëren waar vooral jongeren naar toe kunnen om allerlei vragen te stellen. Wat gepakt is in een soort hangruimte :). Het gaat @Jimmy's heten, ik ga dit in de gaten blijven houden :)
fsidontknow
DutchALF Team

Postby Jerry » 08 Nov 2010, 21:32

Ik ga even de nostalgische ouder uithangen: is een buurthuis niet iets nu juist aangeeft waarom vroeger alles beter was, en eigenlijk gezien de huidige gedigitaliseerde samenleving hierin helemaal niet meer thuis hoort?

Waarom in een buurthuis samenkomen als je ook kunt hyven/facebooken/msnen?
Jerry
DutchALF Team

Postby Jos » 08 Nov 2010, 22:35

Ik wil absoluut niet aangeven dat vroeger alles beter was.

Ook wil ik de discussie buurthuis versus msn/facebook/hyves NIET aangaan. Dat is namelijk niet zozeer waarover het gaat in dit draadje. Het enige wat ik zeg is "hé, een buurthuis is in mijn ogen een omgeving waarin je in contact kan komen met mensen en een goede omgeving om je heen kan hebben". Het is niet zozeer x versus y. Het is "ik denk dat x goed is, hebben jullie ideeen van zulke omgeving zoals x (=buurthuis)). Want ik denk dat het meerendeel het voordeel van een dergelijke omgeving wel inziet.

Groeten, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jasper » 09 Nov 2010, 18:14

hier in een omgeving van 200meter zitten er ongeveer 10, onder allochtonen wordt hier veel gebruik van gemaakt
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Morphs » 09 Nov 2010, 19:04

Ik denk dat buurthuizen/honken voor DALFers niet zo interessant zijn omdat wij daar qua leeftijd te oud voor zijn. Je ziet dat het vooral gebruikt wordt door jongeren tussen de 12-18 jaar.

Voor ons heb je dan (studenten) verenigingen, sport/cultuurverenigingen. Met name op universiteiten. Het hangt ook van je mobiliteit af. Als je niet heel mobiel bent dan zoek je zo'n honk in je buurt op. De mensen hier op het forum hebben wel een vrij grote "actieradius", dus dan kun je andere dingen op gaan zoeken. Zoals bijvoorbeeld elkaar op een meeting :)

En ben je klaar met de studie? Dan kom je bijvoorbeeld terecht bij (onafhankelijke) sportverenigingen, salsalessen/-feesten. Heck, zelfs vrijmetselaars vallen hier dan onder. Andere richtingen zijn bijvoorbeeld in kleinere gelovige dorpen waar iedereen op zondag naar de kerk gaat (niet zo relevant voor DALFers denk ik).

Niet superveel keus, maar wel genoeg. De stratificatie neemt toe naarmate mensen volwassener worden en meer hun eigen ding doen (en kinderen krijgen). Ik had het hier laatst met een huisgenoot over. We kwamen tot de conclusie dat dansles (stijldansen, salsa) eigenlijk de beste opties zijn om een leuke, sociale activiteit te ontplooien waarbij je met veel dames in contact kunt komen.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jos » 09 Nov 2010, 19:40

Dat is precies ook wat mij opviel Morphs. Het verhaal wat jij beschreef. Vandaar ook de post. Ik vind het enerzijds best opmerkelijk. Niet om te zeggen 'vroeger was alles beter'. Denk dat er enerzijds wel veel vraag naar is, chillout plekken voor mensen tussen de 23 en 33, juist omdat het speelveld heel anders wordt.
Jos
Lifestyle Coach

Return to Netwerken / Reizen / Overig