Bedankt voor jullie reacties, hier is mijn kijk:
Het zou bovendien betekenen dat je alleen nog maar met je studie bezig bent, geen tijd om met sociale ontwikkeling bezig te gaan. (then again, wanneer heb jij voor het laatst een DALF stapavond/meeting bijgewoond? )
Nou en fuck it, ik weet in ieder geval dat ik iets nuttig doe

Laatste keer dat ik iets bijwoonde was 1,5 jaar terug, en 1x met FS overdags gechilled. Het is voor mij JUIST de uitdaging om sociaal te zijn op school

Markzor, misschien krijg ik ook wel een burnout, geen idee. Het is supercool om gewoon je alles gegeven te hebben, dan pas weet ik wat ik kan, net als bij een goede voetbaltraining. En zoals ik het nu voorzie, heb ik moeite met het managen van 2 studies, maar als ik naar mijn potentieel kijk, zie ik dat ik nog niet aan mijn max zit. Verder is psychologie vet cool: meiden, psychologie en een gezellige studievereniging.
Dus mijn doel dit jaar is het beter leren managen en ik zie dat ik hierin aan het vooruit gaan ben. Met de groei die ik nu doormaak, zal ik wss op 100 tot 120 studiepunten komen. Alleen, wil ik een derde studie doen, dan moet ik daar nu al enigszins over nagedacht hebben (impulsiviteit ain't gonna cut it). Ik heb al tegen mezelf gezegd:"oké fuck die 3e studie nu, da's weer iets voor de kerstvakantie, je hebt er genoeg over nagedacht." En natuurlijk moet ik dit jaar wel gehaald hebben met beide studies zoals voorspeld, da's wel een voorwaarde idd. Dromen is leuk, en doen nog beter.
Verder geven jullie hier geweldige adviezen die ik zo kan opvolgen. Ik wil een stuud zijn, de combinatie tussen IBA, IMM en psychologie lijkt me wonderbaarlijk. Ik kan ook andere dingen doen, en meer sociaal zijn, maar dat hoeft van mij niet, want in studeren zit mijn sterkte. Ik vind het juist vet om mijn grootste potentiële sterktes te ontwikkelen, en sociaal zijn zit niet in dat rijtje (e.a. redenen). Daar zie ik ook potentie, maar dan zou ik meer visie moeten hebben op motivatie e.d. om daarmee echt een groeisnelheid te krijgen als wat ik nu met studeren heb. Basically, zou ik dan eerst deze ontwikkeling doorgemaakt moeten hebben.
Ik heb mezelf al met bepaalde dingen getest, zoals: brak een tentamen maken, met iets meer dan de helft geleerd en kijken of je het haalt. Antwoord: net aan, dus dat hoef je niet nog een keer te doen, tenzij supernoodzakelijk. Cijfers boeien me niet zo, het gaat mij meer om mijn motivatieproces in kaart te krijgen, dan pas kan ik op cijfers focussen, of andere dingen die ik belangrijk acht.
Goede conclusies trouwens Markzor, samen met morphs zeggen jullie eigenlijk: kijken of ik over 8 maanden nog steeds zo praat. Daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben al langer enthousiast dan normaal overigens

Ik merk ook een verandering in me, en I know why it happens!

Het is niet sociaal gerelateerd, maar ik voel me wel gelukkiger. It will be a bumpy ride, maarja als alles gladjes verloopt, dan zie ik niet op welk vlak ik me aan het ontwikkelen ben.
Sindsdien ben ik meer in contact met wat ik echt wil, i.p.v. tegen mijn zin gedreven om zulke goede cijfers te halen en hard te studeren.
Zoals ik al zei, ik ben nieuwsgierig of ik het ook krijg, de burnout. Voor dat soort dingen moet ik op mijn bek gaan, want ik weet dat ik anders te hardleers ben. So I welcome that moment if it occurs, en ik zet het op youtube

Wat ik echt wil is gewoon superveel reizen en leren van de wereld en dingen ervaren, maar dat kan ook over 5 jaar. Op een minder dromerig niveau, wil ik mezelf terugkrijgen op volle scherpte. Ik ben scherp, of ik ben het niet, maar ik wil niet meer half scherp zijn zoals de afgelopen jaren. Verder ben ik al op volautomatisch bezig voor IMM (informatiekunde) deze periode, it engages me at the moment. Mijn andere studie is wat lastiger, ik ga er wat meer overzicht creëren en dingen in deelstappen zetten, dan zal ik het wss ook leuker gaan vinden. Nu ziet het eruit als een huge ass opdracht, wat leuk is, maar wel heel erg veel.
En 1x in de maand uitgaan heeft ook wel wat, dan weet ik van mezelf dat ik ook echt wat te feesten heb en dat het speciaal is. Ik bedoel, elke dag uitgaan is alsof je elke dag kaviaar eet of iets anders luxe doet.