DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Waar te shoppen?

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Waar te shoppen?

Postby judha » 31 Mar 2010, 19:39

Hee allemaal,

Als onderdeel van mijn persoonlijke ontwikkeling is dit keer mijn kleding aan de beurt.

Ik ben nooit echt een grote shopper geweest, en heb nooit zoveel geld aan kleding uitgegeven. Ik kocht sporadisch kleding en dan met name wat ik op dat moment leuk vond. Met als gevolg dat ik een deel daarvan een maand later niet meer droeg. Dat is dus niet meer de bedoeling.

Ik wil mezelf dus eigenlijk een goede makeover geven. Ik draag nu vooral basic, casual kleding, maar ik wil een stijl ontwikkelen en verfijnen, die echt mijn ding is. Ik wil me er lekker bij voelen en ik wil dat mijn kleding iets laat zien van mijn persoonlijkheid.

Het plan is dat ik dit in twee etappes ga doen. Komende/volgende week flink ga ik shoppen om mezelf even goed aan de basics te helpen. Mijn kledingkast is op dit moment niet divers genoeg, waardoor ik voor mijn gevoel vaak niks heb om aan te trekken. De eerste shopbeurt moet dus een goede zijn, waar ik met name wat kleding voor mijn bovenlichaam zoek. Jeans heb ik al enkele goede, sokken, boxers en basic (zwarte/witte) shirts ook. De rest is aan verandering toe. Ik ben dus op zoek naar niet te duur of te outrageous, maar gewoon goede basics tegen een goede prijs (Ik ben bereid om geld te betalen voor kwaliteit, maar ben ook weer niet op zoek naar designer-kleding. Zo ver ben ik nog niet, ik heb eerst de basics nodig.)

Een maand later wil ik een tweede keer flink gaan shoppen voor eenzelfde bedrag. Ik heb dan een maand de tijd gehad om aan mijn kleding te wennen en te merken wat er nog ontbreekt. Deze tweede keer wil ik deze gebreken aanvullen en daarnaast de gehele garderobe uitbreiden. Daarna wil ik maandelijks een klein bedrag per maand uitgeven aan kleding, om stapsgewijs mijn stijl te verfijnen en te ontwikkelen. Op deze manier voorkom ik dat ik in één keer te veel koop, waarvan ik een deel niet meer mooi vind na het twee keer gedragen te hebben.

Mijn vraag is waar kan ik dit het beste doen? Ik woon zelf in Tilburg, en hier zijn enkele leuke winkeltjes, maar niets bijzonders. Ik ben dus op zoek naar grote warenhuizen waar veel leuk spul te halen is, of steden met veel leuke kleinere winkels. Waar halen jullie je kleding? Waar raden jullie me aan heen te gaan? Waar is een breed aanbod aan winkels, en bij welke specifieke winkels en warenhuizen in specifieke steden kan ik het best zijn? Op deze manier kan ik er een leuk dagje van maken en met een goede buit terugkomen ook.

Heeft iemand daarnaast nog opmerkingen of tips, laat ze gerust horen. Ik sta altijd open voor suggesties!
judha
Active DALF-er

Re: Waar te shoppen?

Postby Jasper » 31 Mar 2010, 19:55

Jack&Jones, Sting, We, H&M, Zara heb je in de meeste steden wel deze winkels hebben veel verschillende stijlen en zijn goed betaalbaar.

voor de rest heb je in iedere stad nog wel kleinere minder bekende winkels die wat uniekere kleding hebben, maar ik denk dat je bij de winkels hierboven prima kan slagen
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Stephan » 31 Mar 2010, 20:56

Weet je al wat je wilt? Het is belangrijk om een beeld te hebben van waar je naar op zoek bent, zodat je enigszins gericht kan shoppen i.p.v. dat je lukraak dingen uit de rekken moet trekken. Zie dit blog voor inspiratie, hier staan mijns inziens extreem goed geklede mensen op. Kijk ook in tijdschriften of google foto's van je favoriete acteurs/artiesten.

Waar je koopt is ook belangrijk. H&M, We, Zara en Jack&Jones zijn ketens waar je hippe kleding kunt kopen, die niet altijd van even goede kwaliteit is. Dat hoeft ook niet, want de kans is groot dat het uit de mode is voordat het versleten is. Probeer kleding te kiezen die niet te modegevoelig is, want stijl raakt nooit uit de mode ;)

Zie ook dit topic
Stephan
DutchALF Team

Postby Stefan » 31 Mar 2010, 21:31

Tip, als je een dag/middag door de week vrij hebt, zou je eens naar het Designer outlet kunnen gaan in Roermond. Hier vindt je veel bekende merken met veel stijlvolle kleding. Wat betreft prijzen is het vooral goed rondkijken... je krijgt er shirts voor 8 euro, maar ook voor 80 terwijl je er nauwelijks verschil in ziet. (ga niet in het weekend, is veel te druk!).

Verder sluit ik me aan bij bovengenoemde zaken; met als tip om misschien in het begin je op te stellen als een vrouw: veel passen en kijken hoe het staat (daarna nog 20 dezelfde dingen passen, om uiteindelijk toch het eerste te kopen).
Stefan
DALF-er

Postby Morphs » 31 Mar 2010, 22:09

Mijn 0.02 euro: kledingstijl is iets dat je moet ontwikkelen, net als de meeste andere dingen. Hoe meer tijd, moeite (en helaas ook geld :)) je erin stopt, hoe sneller zich dit ontwikkelt. Niet vereist om vrouwen te versieren, maar je kunt er zeker indruk mee maken. En het is een fijne gedachte dat je er goed gekleed uit ziet. Het kan je interessanter en mysterieuzer maken doordat er veel 'going on' is.

Paar dingen om op te letten:

Pasvorm: Net zoals wij liever een mooie vrouw in een strakke outfit zien dan in een groot gewaad, geldt dat ook voor hen. Je hoeft geen bodybuilder te zijn, maar oversized kleding ziet er gewoon niet goed uit qua pasvorm. Bij sommige merken kleding ben ik van maat L naar S gegaan. Ziet er een stuk beter uit!

Kleur: Hiermee kun je je outfit maken of breken. Makkelijk zijn wit en zwart. Goed te combineren ook. Zwart is veilig, wit valt op. Een witte broek draagt bijna niemand = extra aandacht. Geldt ook voor schoenen. Vindt de kleur die je het beste staat. Blauw staat mij bijvoorbeeld oneindig veel beter dan geel. Heeft met huidskleur, haarkleur en kleur van de ogen te maken.

Paar standaardregels als uitgangspunt: witte sokken = nerd. Gewoon zwarte sokken dragen, altijd goed. Kleur riem hetzelfde als je schoenen. Draag je blauwe schoenen, dan draag je een blauwe riem. Bij meerdere kleuren is het belangrijk dat de kleuren bij elkaar passen. Dus bijvoorbeeld niet rood en groen, dan ben je net een clown. Vaak geldt hier dat minder beter is. Dus hou 1 kleur of enkele tinten aan. Ook mooi als accesoires deze kleur hebben (zie onder).

Status: Vrouwen worden aangetrokken door status en bepaalde kleding straalt meer status uit. Zo zal een goed zittend overhemd wat meer status uitdragen dan een simpel tshirt. Overdressen kan natuurlijk ook. Als je in pak naar een hiphopfeest gaat, is het verschil weer te groot.

Meerdere lagen: Extra complexiteit en variatie kun je aanbrengen door meerdere lagen kleding te dragen. In plaats van alleen een overhemd, bijvoorbeeld daarover een spencer, vest, gilet of jasje (coulbert). Dat biedt ook weer extra opties voor het combineren van kleuren. Basis is meestal een overhemd.

Accesoires: Dit is de afwerking waarmee je je outfit compleet kunt maken. Tevens ga je hier het meest mee out of comfort, maar hiermee zul je je vrijwel zeker van de meeste andere mannen onderscheiden. Denk aan: Een (kralen)ketting, ketting-armband of leren armband, ringen maar ook een stropdas (slimtie). Er is meer mogelijk dan je denkt: een hoedje, sjaaltje, manchetknopen, specifieke kleur veters, horloge, etc.

Hier een site met heel veel kleding (vooral overhemden) om wat ideeen op te doen: http://www.chemise-homme.com/

Voor de basics zou ik je aanraden: een aantal overhemden die goed op maat zitten (zgn "slim fit" modellen). Koop verschillende kleuren en modellen. Kan al vanaf 20-30 euro per stuk. Wees niet bang om te experimenteren. Ik heb me meerdere malen out of comfort gevoeld door de nieuwe kleding/accesoires die ik droeg :)
Morphs
Contributing DALF-er

Postby judha » 01 Apr 2010, 09:10

Thanks for the input!

Pasvorm was inderdaad iets waar ik vroeger veelnproblemen mee had. Ik kocht vroeger vaak te groot, met als gevolg dat ik te ruim zittende kleding had. Dat is gelukkig niet meer het geval.

Ik ben vooral op zoek naar bovenkleding voor de lente/zomer. Overhemden, vesten, shirts dus. Eventueel een paar schoenen, riemen en overige accessoires. Ik houd zelf van redelijk netjes en strak met een edge, om het zo maar te noemen.

Ik ben het inderdaad met je eens dat stijl iets is dat je langzaam ontwikkelt. Vandaar dus ook dat ik dit langzaam wil opbouwen, met twee grotere aankopen in het begin.

Dus naast tips, die overigens van harte welkom zijn, ik op zoek naar suggesties voor steden om goed te shoppen en de specifieke winkels in die stad. Morphs, waar zou jij die overhemden dan vooral kopen?
judha
Active DALF-er

Postby Morphs » 01 Apr 2010, 09:57

judha wrote:Dus naast tips, die overigens van harte welkom zijn, ik op zoek naar suggesties voor steden om goed te shoppen en de specifieke winkels in die stad. Morphs, waar zou jij die overhemden dan vooral kopen?

Twee winkels waar ik de laatste tijd veel geshopt heb zijn de H&M en de We Men.

Beide zijn redelijk vergelijkbaar: ze vernieuwen hun trendy collectie meerdere keren per jaar en binnen zo'n collectie zijn veel kledingstukken makkelijk met elkaar te combineren (zoals een gilet met bijpassend overhemd).

Verdere tips zijn de V&D (veel overhemden, zoek wel de slim fits) en de Esprit. Check bovenstaande websites even, daar staan foto's van gasten met kleding uit de collectie zodat je vast wat ideeen hebt over mogelijke combinaties.

Deze winkels vind je in bijna alle grotere steden. De randstad steden hebben natuurlijk de nog meer winkels (de Zara ontbreek bijvoorbeeld helaas in Enschede en Utrecht). Ik weet niet waar je woont, maar check gewoon in de dichtstbijzijnde stad de verschillende winkels.

Nog een ding over shoppen: soms kom je op een dag thuis met allemaal nieuwe dingen die te vet zijn, andere keren past het allemaal net niet of is het gewoon allemaal net niet goed. Het is net als vrouwen versieren ;)
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Teaser » 01 Apr 2010, 10:01

Heb je niet toevallig een vriendin die heel modebewust is? Altijd handig mee, voor de feedback. Hoewel ik er zelf vast gek van zou worden. :D

Afgelopen zaterdag was ik zelf even wat wezen shoppen in de Kalverstraat van Amsterdam. Daar zitten zeker veel kledingwinkels. Nu moet ik zeggen dat de collecties mijn weinig boeiden over het algemeen, het was allemaal niet heel spannend. Maar ik kwam bij CoolCat terecht op het laatst. Nooit geweest, en wist niet dat het nog bestond. Maar daar hadden ze wel leuk opvallend en origineel spul.

Het is vind ik ook wel belangrijk dat je je zelfverzekerd voelt in je kleding. Je kunt iets heel stijlvols kopen, maar toch het gevoel hebben dat het niet bij je past. Dat draagt niet bij aan een zelfverzekerde attitude terwijl kleding dat juist wel zou moeten kunnen doen. Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat je een 'klik' hebt met een kledingstuk dat je ziet. Als ik shop heb scan ik en denk ik bij veel kleding 'mwaa, niet mijn ding' en dan ineens 'hey, dat is misschien wel cool voor mij'. Vervolgens passen en bij twijfel niet kopen. Dat is althans mijn strategie.

Winkels waar ik meestal slaag zijn V&D, H&M, O'neill en Esprit. Maarja, dat hoeft natuurlijk helemaal niet jouw ding te zijn. Maar goed, Kalverstraat zit dus nog veel meer. Only, Jack&Jones, Levi's, etc. Kijk hier maar eens anders: http://www.kalverstraat.nl/waar/waar.html
Teaser
Active DALF-er

Postby Jerry » 01 Apr 2010, 11:23

Zie al genoeg mooie tips hiertussen staan, dus zal het kort houden :P.

Hoewel het massa-productie meuk is, moet ik ook eerlijk bekennen dat ik mijn overhemden haal bij de H&M.
Soms heb ik daar al mooie exemplaren gezien voor slechts 10 euro. Prima spul wat ze daar hebben hangen, en bijna alleen maar slimfit modellen. Het is alleen niet heel cool om te zeggen dat ik mijn kleding bij de H&M haal, maar fuck it ^^ .

Daarnaast kan ik ook de Forecast en de Zara aanraden, mits je een wat groter budget hebt.
Jerry
DutchALF Team

Postby Stephan » 01 Apr 2010, 11:33

Overhemden kun je ook halen bij de Peek & Cloppenburg. Hier hebben ze allerlei soorten overhemden van veel verschillende merken in alle prijscategorieën. En ze hebben een beter imago dan de H&M ;)
Stephan
DutchALF Team

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk