Mijn 0.02 euro: kledingstijl is iets dat je moet ontwikkelen, net als de meeste andere dingen. Hoe meer tijd, moeite (en helaas ook geld

) je erin stopt, hoe sneller zich dit ontwikkelt. Niet vereist om vrouwen te versieren, maar je kunt er zeker indruk mee maken. En het is een fijne gedachte dat je er goed gekleed uit ziet. Het kan je interessanter en mysterieuzer maken doordat er veel 'going on' is.
Paar dingen om op te letten:
Pasvorm: Net zoals wij liever een mooie vrouw in een strakke outfit zien dan in een groot gewaad, geldt dat ook voor hen. Je hoeft geen bodybuilder te zijn, maar oversized kleding ziet er gewoon niet goed uit qua pasvorm. Bij sommige merken kleding ben ik van maat L naar S gegaan. Ziet er een stuk beter uit!
Kleur: Hiermee kun je je outfit maken of breken. Makkelijk zijn wit en zwart. Goed te combineren ook. Zwart is veilig, wit valt op. Een witte broek draagt bijna niemand = extra aandacht. Geldt ook voor schoenen. Vindt de kleur die je het beste staat. Blauw staat mij bijvoorbeeld oneindig veel beter dan geel. Heeft met huidskleur, haarkleur en kleur van de ogen te maken.
Paar standaardregels als uitgangspunt: witte sokken = nerd. Gewoon zwarte sokken dragen, altijd goed. Kleur riem hetzelfde als je schoenen. Draag je blauwe schoenen, dan draag je een blauwe riem. Bij meerdere kleuren is het belangrijk dat de kleuren bij elkaar passen. Dus bijvoorbeeld niet rood en groen, dan ben je net een clown. Vaak geldt hier dat minder beter is. Dus hou 1 kleur of enkele tinten aan. Ook mooi als accesoires deze kleur hebben (zie onder).
Status: Vrouwen worden aangetrokken door status en bepaalde kleding straalt meer status uit. Zo zal een goed zittend overhemd wat meer status uitdragen dan een simpel tshirt. Overdressen kan natuurlijk ook. Als je in pak naar een hiphopfeest gaat, is het verschil weer te groot.
Meerdere lagen: Extra complexiteit en variatie kun je aanbrengen door meerdere lagen kleding te dragen. In plaats van alleen een overhemd, bijvoorbeeld daarover een spencer, vest, gilet of jasje (coulbert). Dat biedt ook weer extra opties voor het combineren van kleuren. Basis is meestal een overhemd.
Accesoires: Dit is de afwerking waarmee je je outfit compleet kunt maken. Tevens ga je hier het meest mee out of comfort, maar hiermee zul je je vrijwel zeker van de meeste andere mannen onderscheiden. Denk aan: Een (kralen)ketting, ketting-armband of leren armband, ringen maar ook een stropdas (slimtie). Er is meer mogelijk dan je denkt: een hoedje, sjaaltje, manchetknopen, specifieke kleur veters, horloge, etc.
Hier een site met heel veel kleding (vooral overhemden) om wat ideeen op te doen:
http://www.chemise-homme.com/Voor de basics zou ik je aanraden: een aantal overhemden die goed op maat zitten (zgn "slim fit" modellen). Koop verschillende kleuren en modellen. Kan al vanaf 20-30 euro per stuk. Wees niet bang om te experimenteren. Ik heb me meerdere malen out of comfort gevoeld door de nieuwe kleding/accesoires die ik droeg