DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Gezond Gespierd

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Gezond Gespierd

Postby Dr Love » 19 Oct 2009, 00:40

Ik miste dit in deze sectie, of staat het elders?

Anyway, een paar jaar terug was ik zwaar overweight en raakte in rust op de hartbewaking. Dat is het breekpunt geweest om wat aan mn fysiek te veranderen. Mn vet % was ruim boven de 25% en mn wangen liepen recht over in mn nek naar mn romp. Ik had al 25 jaar niets meer aan sport gedaan en dat was zichtbaar.

Ik ben toen begonnen met lopen, eerst alleen 10 min snel wandelen en dan zat ik al stuk maar al binnen een paar weken kon ik ruim een half uur aan een stuk doorgaan en regelmatig een sprintje trekken.
Met een vriend toen mn oude sport "bodybuilding" weer opgepakt. Ik noem het maar krachtsport want de term Bodybuilding klinkt beladen en impliceert bij velen dat je een soort hulk moet zijn, en Fitness klinkt te gay.

Al heel snel flink wat vet kwijt, en met de juiste supplementen spieren bijgekweekt. Reacties van familie en vrienden na een paar maanden : "Tjee zeg, wat ben jij afgevallen". Het grappige was dat mn gewicht feitelijk onveranderd was, maar vet neemt nu eenmaal meer volume in dan spieren.

Anyway, tegenwoordig word ik vaak gezien als de sterke of gespierde van het groepje. Ben nog steeds geen bodybuilder maar wel lekker gespierd. Dat levert je veel leuke reacties op, is goed voor je zelfvertrouwen en je voelt je stukken beter. Grappige bijkomstigheid is dat ik nu afsteek bij mn leeftijdsgenoten en al vaak ongevraagd 10 jaar jonger word geschat. 8-)
Dr Love
Active DALF-er

Re: Gezond Gespierd

Postby Daddy Cool » 19 Oct 2009, 01:51

Mooi verhaal :) Ikzelf heb allesbehalve hetzelfde pad doorgelopen. Het is nu half 4 's nachts, fsidontknow slaapt nog hier, en ik zit dus in de huiskamer op me laptop (normaal in me bed met laptop) omdat ik hem niet wakker wil maken :P Beste idee wat ik nu heb is mijn sport loopbaan maar even te doorlopen.

Ik heb vanaf jongs af aan gesport. Helaas kon ik nooit echt hoog komen in sporten omdat meeste wedstrijden op zaterdagen waren. En mijn vader was en is christelijk, en gelooft niet in de zondag maar in de sabbath (zaterdag). My bad dus :( Maar goed, na mijn 15e ben ik gestopt met basketbal. Ik ben toen helemaal niks voor in de plaats gaan doen.

Desalniettemin heb ik mijn beresterke lichaam en conditie voor een lange tijd behouden. Ik kon eten wat ik wilde en kwam geen graantje aan. Met als resultaat dat ik heel veel at. Toon ik uitgegroeit was (19) veranderde dat helaas, resultaat? 105 kilo. In principe geen ramp als je 1.95 bent, maar wel veel voor mijn doen. Ik was destijds voetbaltrainer en voetbalde zelf ook een beetje voor de lol. Maar niet intensief.

Het rare was en is, dat ik mijn kracht (Ik schop mensen met trapkussens ertussen blauwe plekken) & conditie (ongetraind 10km in 45 minuten) behielde, maar wel mijn vetpercentage dus was gegroeit.

*WOW Me computer valt uit, moet helemaal opnieuw opstarten, was bang alles kwijt te zijn. Maar heel mijn post staat hier nog, KONING :D*

Heb toen besloten dat ik het zat was, en ben 11 kilo in afgevallen in 10 weken. Ben nu weer ±95 kilo en blijf tussen de 93 en 95 kilo schommelen.

Een BMI van 23 nog iets en een vetpercentage van 20%, maar desondanks een beresterke conditie & heel veel kracht.

Dat is dus een beetje mijn verhaal, altijd heel fit. Maar qua vetpercentage is het er niet echt vanaf te zien (alhoewel ik ook niet moet bitchen want echt heel erg is het niet)
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Dr Love » 19 Oct 2009, 06:25

Mooi man, als je zoveel kracht hebt is het toch zonde daar niet een avond of twee in de week wat mee te doen. De rest afvallen gaat dan vanzelf. Klinkt als dat je aanleg hebt, en dus ook snel resultaat.
Maar je hebt in ieder geval actie genomen toen je het genoeg vond, da's het belangrijkst.
Dr Love
Active DALF-er

Postby Daddy Cool » 19 Oct 2009, 12:47

Dr Love wrote:Mooi man, als je zoveel kracht hebt is het toch zonde daar niet een avond of twee in de week wat mee te doen. De rest afvallen gaat dan vanzelf. Klinkt als dat je aanleg hebt, en dus ook snel resultaat.
Maar je hebt in ieder geval actie genomen toen je het genoeg vond, da's het belangrijkst.

Ik sport 3 a 4 avonden in de week. Maar het wil niet meer baten ;) Afvalle doe ik niet echt meer.
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Ace » 19 Oct 2009, 12:50

Hint: voeding.

Maarja dat moet je voor jezelf bepalen: is the juice worth the squeeze.
Ace
Contributing DALF-er

Postby Liquidfire » 19 Oct 2009, 13:36

Ace wrote:Hint: voeding.

Maarja dat moet je voor jezelf bepalen: is the juice worth the squeeze.

Starting Strength + GOMAD/ Precision Nutrition = koning.... helaas volg ik pN nog niet helemaal zelf... maar het ligt in de planning :mrgreen:
Liquidfire
DALF-er

Postby Ace » 19 Oct 2009, 13:58

Hehe wel grappig verhaal, was afgelopen week op de fitness. Met een gast aan het praten over schemas voor training en voeding. Een goed trainingsschema is niet zo moeilijk. Kwestie van net ff je oefeningen goed doen. Uiteindelijk toch niet meer dan 1 uur per training..

Eten daarentegen.. ligt ofcourse aan je doelen... maar dat is ONTZETTEND belangrijk en ook gelijk erg moeilijk om goed te doen. Hij gaat me binnenkort helpen om een schema opstellen voor training/voeding. Bij interesse wil ik deze best wel posten hier. Die dude is zelf nederlands kampioen bodybuilding 2009. Nu wil ik totaal geen bodybuilder worden, louter wat meer kracht/spiermassa. Maar fijn om te weten dat hij weet waar ie over praat ;)
Ace
Contributing DALF-er

Postby Liquidfire » 19 Oct 2009, 14:07

Ace wrote:Hehe wel grappig verhaal, was afgelopen week op de fitness. Met een gast aan het praten over schemas voor training en voeding. Een goed trainingsschema is niet zo moeilijk. Kwestie van net ff je oefeningen goed doen. Uiteindelijk toch niet meer dan 1 uur per training..

Eten daarentegen.. ligt ofcourse aan je doelen... maar dat is ONTZETTEND belangrijk en ook gelijk erg moeilijk om goed te doen. Hij gaat me binnenkort helpen om een schema opstellen voor training/voeding. Bij interesse wil ik deze best wel posten hier. Die dude is zelf nederlands kampioen bodybuilding 2009. Nu wil ik totaal geen bodybuilder worden, louter wat meer kracht/spiermassa. Maar fijn om te weten dat hij weet waar ie over praat ;)

Als je wilt kan ik je daar ook bij helpen :) Ik raad je aan toch wat zelf-studie te doen, heb wat boeken op mijn pc waarmee ik je zou kunnen helpen. Ga wel na, dat die gast ook Anabolen gebruikt en anders eet als jij als natural(waarom moest ik hier hard om lachen hahahahaha)
Liquidfire
DALF-er

Postby Dr Love » 19 Oct 2009, 14:11

Ach ja, een bodybuilder ben je niet zomaar dus je kunt gerust tekeer gaan ;)
Dr Love
Active DALF-er

Postby Ace » 19 Oct 2009, 14:14

Gelukkig hebben wij zoiezo al een DutchALF bodybuilder in ons midden: Daze doe eens piepen :D
Ace
Contributing DALF-er

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk