DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Wat is nu gezond?

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Re: Wat is nu gezond?

Postby Ghyze » 02 Sep 2010, 13:00

Jerry, heb je een diepvries, of de mogelijkheid om er een aan te schaffen? Ik kook regelmatig voor meerdere dagen, en dan hoef je het alleen nog maar uit de diepvries te halen en in de magnetron te stoppen of in de koekepan op te warmen.

Vers (of semi-vers) is gewoon lekkerder!

En verder is er een trend naar steeds meer natuurlijke producten. Als je erop gaat letten kun je het horen in reclames en zien in de supermarkt. (Wat dacht je bijvoorbeeld van scharrelpindakaas of de biologische bronwaterbottle van Spa? ofzo...)
Ghyze
DALF-er

Postby Jerry » 02 Sep 2010, 13:14

Ghyze wrote:Jerry, heb je een diepvries, of de mogelijkheid om er een aan te schaffen? Ik kook regelmatig voor meerdere dagen, en dan hoef je het alleen nog maar uit de diepvries te halen en in de magnetron te stoppen of in de koekepan op te warmen.

Dat klopt helemaal, daar heb je een punt. Ik heb inderdaad een diepvries maar denk er eigenlijk te weinig aan om het in te vriezen als ik een keertje alleen eet, volgende keer hoop ik er aan te denken. Nu moet ik wel zeggen dat ik zoveel mogelijk dagen aangrijp om niet alleen te hoeven eten aangezien dat gewoon erg ongezellig is altijd. Dus ik doe bijna m'n best om eet-metgezellen te hebben zodat er OF voor me gekookt wordt OF dat ik zelf voor meerdere mensen moet koken.

Ghyze wrote:En verder is er een trend naar steeds meer natuurlijke producten. Als je erop gaat letten kun je het horen in reclames en zien in de supermarkt. (Wat dacht je bijvoorbeeld van scharrelpindakaas of de biologische bronwaterbottle van Spa? ofzo...)

Ook dat klopt, maar hoewel dit uiteraard enerzijds een Marketing strategie is van de supermarkten is het anderzijds wel goed voor je. Op het moment dat ik hier het geld voor zou (over)hebben zal ik wel erop overschakelen maar daar is op dit moment nog geen sprake van aangezien ik nog student ben. Dan nog zal ik denk ik hierin erg selectief zijn en bijvoorbeeld bij m'n eieren of m'n water hier niet op letten. Dan zou ik eerder met groente, vlees en zuivel hierop overschakelen.
Jerry
DutchALF Team

Postby Incantation » 25 Oct 2010, 19:34

Een klein maandje geleden heb ik het boek 'Een pleidooi voor echt eten' geschreven door Michael Pollan gekocht en daarin wordt beschreven wat er onder andere uitgevreten wordt door de voedingsindustrie om hun veelal ongezonde producten als gezond product op de markt te zetten. Ondanks dat ik nog maar een klein gedeelte van het boek gelezen heb, motiveerd het me wel om goed te letten op wat ik precies eet.

kleine preview:

http://kookboekenrecensent.blogspot.com ... -echt.html
Incantation
DALF-er

Previous

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk