DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Meer energie!

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Meer energie!

Postby Jeroen » 05 Sep 2008, 11:03

Wat doen jullie om de hele dag voldoende(veel) energie te hebben?

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Re: Meer energie!

Postby Jos » 05 Sep 2008, 16:49

Dit is een inspirerend topicje, want ik kan wel wat meer gebruiken

Ik heb weinig structuur en ben zowel een avond als ochtendmens maar nooit samen tegelijk. Dat betekend dat ik onregelmatig slaap dus, en vaak te weinig.

Wat nog weleens helpt is even een powernap. Ik denk dat het grootste doel daarvan is om even de gedachten op nul te kunnen zetten, zou je wellicht ook enigzins met mediteren kunnen gebruiken.

Verder let ik er nog veels te weinig op. Ik denk dat het meeste m in structuur zit, en eetpatronen.

Graag van anderen reactie op Jeroen zijn topic, ben benieuwd :)

Gr
Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jos » 07 Sep 2008, 15:29

Naar aanleiding van de pdf over slapen in een andere topic hier een vraag:

- Er wordt veel verteld over zogenaamde lichtboxen (geen wake-up lights). Dit omdat we eigenlijk veels te weinig buiten zijn (in zijn algemeenheid). Vooral in de winter krijg je te weinig licht. Er wordt verteld dat in een kamer er maar max 500 lux lichtsterkte is terwijl dit buiten al snel 5.000-10.000 lux is, wat natuurlijk een wereld van verschil is.
Nu kan zo'n lichtbox een oplossing zijn om meer licht te zien waardoor het natuurlijk hormoon dat wordt aangemaakt bij gebrek aan licht, waardoor je slaperig wordt en in fase 1 van het slaapproces komt.

Heeft iemand ervaring met lichtboxen? De werking ervan, de pro's en cons en waar je eventueel een lichtbox kunt kopen...

Ik zal wellicht een poging wagen mochten ze enigzinds betaalbaar zijn :D

Thanks

Grtz
Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby Jop » 09 Sep 2008, 18:27

Heb onlangs een blender gekocht waar je vanalles in kan flikkeren (complete appels enzo)
van die groente-fruit shake combi's krijg ik een hoop energie. (directe energie van de suikers uiteraard in het fruit :P) maar bij mij heeft het meer (positiever)effect over de lange termein dan caffeine drankjes.
Jop
DALF-er

Postby Stephan » 10 Sep 2008, 23:38

Tip van mij:

een flinke schep slagroomroomijs, een flinke schep vruchtenijs naar keuze en een zooi sprite of 7up erbij en dat in je blender/mixer. Beetje variëren tot je een mengverhouding hebt die jij lekker vind. Fucking briljant die shit. 8-)
Stephan
DutchALF Team

Postby Liquidfire » 11 Sep 2008, 07:12

Omniscient wrote:Tip van mij:

een flinke schep slagroomroomijs, een flinke schep vruchtenijs naar keuze en een zooi sprite of 7up erbij en dat in je blender/mixer. Beetje variëren tot je een mengverhouding hebt die jij lekker vind. Fucking briljant die shit. 8-)

En over een paar jaar ben je insuline-resistant en krijg je suiker :p

Afentoe wel lekker, maar niet elke dag
Liquidfire
DALF-er

Postby Stephan » 11 Sep 2008, 17:10

:roll:
Stephan
DutchALF Team

Postby WhiteKnight » 13 Jan 2009, 20:18

Ik weet wel wat ik niet moet doen, van 'fast en vet' -food word ik behoorlijk moe. Oftewel ik probeer alle snacks uit mijn leven te halen; zelfs niet als ik om 19:00 in de trein moet stappen en nog niet gegeten heb. Eerst wat fruit opzoeken bij een AH to go.

Daarnaast werk ik best wel veel met muziek om een bepaalde energie te krijgen.. een paar uptempo nummers kunnen mij weer helemaal opladen.

Veel hed kandi nummers, maar ik gebruik vaak ook:
Tiga - Spastik
Gun's Roses - Welcome to the jungle
Roger Sanchez - Turn op the music (faithless remix).

De laatste truck om meer energie te krijgen is vooral "doen". Ik kan ook een hele dag brak op de bank liggen en me 's avonds moe voelen maar dan heb ik ook overdag niets gedaan. Een aantal dingen doen werkt altijd.
WhiteKnight
Active DALF-er

Postby Patriarch » 26 Feb 2009, 11:37

- Ten eerste gezonde voeding, genoeg maaltijden in plannen(5-6 maaltijden, 1 maaltijd om de 2-3 uur. Waarbij de grootste maaltijd je ontbijt is daarna je lunch en je avondeten is de kleinste van de drie. Tussen door neem je iets kleins om zo je honger te stillen, je stofwisseling op gang te brengen en energie te krijgen) en op tijd eten.
- Sporten(minimaal 2 keer per week, het liefst 3 keer zelfs), van sport krijg je energie.
- Regelmatig en genoeg slapen(7-9 uur, onderzoeken wijzen uit dat voor een gemiddeld persoon 7 uur het meest optimaal is. Dit verschilt natuurlijk per persoon.) Zeker GEEN powernaps nemen! Mensen die powernaps nemen verstoren vaak hun slaap regelmaat. Hier door kunnen ze 's nachts moeilijk in slaap komen en zijn ze overdag moe. Het eerste wat psychologen ook tegen mensen met een slaapstoornis zeggen is om 's middags niet te slapen hoe moe je ook bent. Zo wordt je lichaam gedwongen om weer zijn natuurlijke regelmaat aan te nemen. Slaap ook niet te vaak uit, van te veel slaap word je duf! Je komt dus eigenlijk in een vicieuze cirkel.
- Genoeg zonlicht en frisse lucht krijgen.
Regelmaat is dus best belangrijk.

Verder als je in bed ligt moet je niks meer doen ook geen tv kijken, dit houd je hersenen in werking.
Patriarch
DALF-er

Postby Jos » 26 Feb 2009, 16:55

Interessant, dit is de eerste keer dat ik hoor dat powernaps niet goed zijn.
Ik kan me er wel in vinden, vroeger deed ik dat heel vaak, maar werd het vaak langer, ik merkte dat ik later op die tijdstippen ook standaard moe begon te worden (lichaam had zich aangepast). Aan de andere kant, doe ik het nu nog weleens, als m'n hoofd vol zit, maar dan een kwartier tot max 40 minuten. En daarna ben ik mentaal weer helemaal helder en leeg, dus het heeft voor mij daar wél heel veel zin. Is het gevaar ook bij een half uurtje even ogen dicht of op bed liggen met wat ontspannende muziek dat je dan ook weer standaard moe gaat worden en je slaapritme verstoort?
Jos
Lifestyle Coach

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk