DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Meer energie!

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Re: Meer energie!

Postby Daddy Cool » 26 Feb 2009, 16:57

Ik doe nooit powernaps. Als ik dat doe ben ik daarna nog moeier dan ervoor
Daddy Cool
Approach Coach

Postby GinT » 27 Oct 2009, 09:22

-Vooral het luisteren van bepaalde 'power-up-nummers' werken bij mij erg goed.
-Goede voeding
GinT
DALF-er

Postby Jinx » 31 Oct 2009, 13:24

powernaps kunnen wel hoor. maar doe het max 30-40 min, anders kom je in een te diepe slaap terecht (en voel je je heel moe als je terug wakker wordt)

Dat het bij slaapstoornissen gebannen wordt is normaal, maar een normaal mens kan hier zonder problemen aan mee doen.
Jinx
Active DALF-er

Postby Cheesecop » 01 Nov 2009, 12:52

Over het algemeen krijg ik een energie rijke dag door goed te beginnen.
Dat begint al de vorige dag waar ik opschrijf wat ik vandaag moet doen. Als ik dan opsta kan ik meteen goed aan de slag. Ik ga dan goed ontbijten en druk mezelf even op om lichaam wakker te maken. Daarnaast is voor mij belangrijk:
- regelmaat in eten en slaap
- tegen de middag dip iets inplannen, dus echt iets gaan doen (winkelen) ergens heen gaan (fietsen), afspraak inplannen.
- tegen onvoorziene dipjes opdrukken, kamer opruimen o.i.d. in ieder geval me lichaam in beweging houden.

Als ik een dipje heb ga ik in ieder geval niet boek lezen, internetten, studeren dan ben vloeit binnen 5 energie weg uit me lichaam. Een lekker muziek mix helpt mij ook altijd om wakker te blijven/energie te krijgen.
Cheesecop
DALF-er

Postby Reza » 18 Nov 2009, 20:58

Niks werkt beter dan zin hebben in de dag! Deze mensen hebben aan 4uur slaap per nacht werkelijk genoeg.

Meditatie en powernaps werken eerder om te ontstressen. Doordat je niet uit de frustratie van je moeheid alles gestresst onder controle probeert te krijgen voorkom je dat je instort zodra je een zacht oppervlak gevonden hebt.

Voor een snelle boost werkt bij mij een energiedrankje erg goed. Sinds ik haast nooit cafeïne of suiker inneem heeft het nog effect op mij. Dit is alleen als ik weet dat ik echt moe ben.
Als het meer is dat ik half ingedut ben en me even wakker moet schudden dan werkt muziek altijd. Lil' Jon werkt het best. Daarbij kan je meedansen, springen, rappen of iets opruimen.
Aangestoken worden door iemand met energie. Vaak ben ik de hyperactieve die een ander aansteekt, waardoor diegene mij weer terug kan aansteken.

Voor een algemene fitheid. Het woord zegt het al. Zorg ervoor dat je fit bent. Hierdoor neem je geen luie beslissingen. Dan ga je bijvoorbeeld niet eerst diep zitten nadenken of je alles hebt voor je de trap afloopt om zeker te zijn dat je voorlopig niet meer de trap op moet. Hierdoor ga je niet uitstellen om je kopje naar de keuken te brengen tot je iets in de keuken te doen hebt.
Reza
Active DALF-er

Postby Lieke » 11 Oct 2010, 23:35

Ik las deze topic en moest even reageren.
Toevallig zelf na overspannenheid een worsteling gehad om weer meer energie in mijn leventje te brengen.
De meest geweldige tip die ik kreeg is kijk naar kinderen. Die blaken van de energie wat doen zij...
o.a. :
Ze krijgen vaak een gezonde maaltijd,
holen en spelen lekker rond ofwel beweging en de buitenlucht,
houden hun emoties niet in, maar uitten zich
ze doen waar ze zin in hebben en geven duidelijk aan wat hen niet zint
ze denken niet voor anderen, maar handelen vanuit hun eigen zijn.
Ze durven te dromen en hun dromen te volgen
Doen dingen die ze nog niet kunnen en leren snel vrij van angst en roepen vervolgens lekker ongegeneerd dat te heel goed zijn, ofwel jezelf lekker schouderklopjes geven...

Kinderen zijn daarin echt mijn grote leermeester geweest en moet zeggen, met mijn energie is weinig meer mis ;-)
Wie weet kan iemand er wat mee ;-)

Liefs Lieke
Lieke
DALF-er

Previous

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk