DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Slapen: deel 1 van 3

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Hoeveel slaap je gemiddeld per nacht?

1. Tussen de 5-6 uur
0
No votes
2. Tussen de 6-7 uur
11
39%
3. Tussen de 7-8 uur
9
32%
4. Tussen de 8-9 uur
7
25%
5. Meer dan 9 uur
1
4%

Total votes : 28

Slapen: deel 1 van 3

Postby Jos » 19 Dec 2010, 12:49

De meesten van ons zijn hier om onszelf te verbeteren, een leuker leven te ontwikkelen en goede sociale relaties te ontwikkelen. Hier zijn zoals je wellicht onderhand wel weet, heel veel mogelijkheden voor. Toch denk ik dat er één is die onderschat wordt. Vandaar dat ik deze driedelige serie post over slaap schrijf.

De eerste twee delen zullen bestaan uit 'polls'. Op basis hiervan wil ik wat gedachten delen over slaap. Dit gebaseerd op ontwikkelingen uit academische stromingen op het gebied van slaap die de meeste mensen niet weten of nog te weinig mee doen. Hiernaast is het voor mij gelijk een mooie uitdaging dit komende tijd in de praktijk toe te passen ;).

Hierbij dus de eerste poll. Hoeveel uur per nacht slaap jij gemiddeld? Uiteraard mag je ook reageren op je gedachten over slaap en of je denkt dat jouw aantal uren genoeg zijn en wat voor implicaties dat heeft positief/negatief op jouw leven.

So, shoot! Hoeveel uur slaap jij!?
Jos
Lifestyle Coach

Re: Slapen: deel 1 van 3

Postby crashtest » 19 Dec 2010, 12:55

Voor mij is slaap uitermate belangrijk. Dit heeft te maken met een beperking waar ik later nog uitgebreid op terugkom als jullie willen. (heb het de laatste tijd iets te druk gehad voor zo'n post, maar dat is wel positief vind ik :D)
crashtest
DALF-er

Postby Morphs » 19 Dec 2010, 16:46

Het gevolg van consistent 6-7 uur slapen is dat ik afgelopen weekend flink ziek ben geworden. M'n lichaam trok het gewoon niet meer. M'n ritme is nu compleet messed up en de afgelopen twee nachten ben ik vroeg gaan slapen maar ben ik zeker zo'n 8-10x per nacht wakker geworden. Op dit moment is m'n tijdsbesef ook helemaal weg. Voelt het aan alsof het vier uur in de middag is, blijkt het elf uur 's ochtends te zijn..

Ik kan je vertellen dat het combineren van een productief weekritme en veelvuldig stappen een uiterst lastige taak is, al helemaal in de zware winterperiode waarin iedereen vermoeid lijkt te zijn. Voor mij is het probleem op tijd m'n bed in duiken... maar op dit moment word ik daar wel toe gedwongen..
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Teaser » 19 Dec 2010, 19:05

Las onlangs een artikeltje over een meta-onderzoek waaruit bleek dat mensen met 7 uur slaap het gezondst waren. Iets wat strijdig is met het idee dat je 8 uur slaap nodig hebt.

Zelf doe ik het goed met ruim 8 uur slaap, maar dat komt ook doordat ik niet heel regelmatig ben denk ik. Zoiets zou in onderzoeken moeten worden meegenomen want routine maakt de slaap efficiënter.

Bij dit onderwerp nog een grappig stukje:

'Voldoende slaap zorgt voor aantrekkelijkheid'

Zo, dan ga ik nu mijn stem uitbrengen.
Teaser
Active DALF-er

Postby Teaser » 19 Dec 2010, 19:07

Noot: er klopt iets niet in de vraagstelling. De optie 7-8 uur ontbreekt.
Teaser
Active DALF-er

Postby Jos » 19 Dec 2010, 19:22

Thanks, heb het aangepast (wat slecht van me :D). Maakt uiteindelijk niet heel veel uit. Ben benieuwd hoe de rest scoort :)

EDIT: K.U.T. hij verwijdert alle stats. Zouden jullie m alsnog even in willen vullen
Jos
Lifestyle Coach

Postby Morphs » 20 Dec 2010, 09:12

Wees er wel van bewust dat bij een poll de beschikbare opties van grote invloed kunnen zijn op de respons en het interpreteren ervan. In dit geval is bijvoorbeeld wel op de optie 9+ uur aanwezig, maar niet 5 of minder. Er zijn ook best wat mensen die standaard maar 4 uur slapen (soort stoornis) en daar in het dagelijks leven mee kunnen functioneren.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jasper » 21 Dec 2010, 00:17

mijn slaapritme is zo onregelmatig als het maar kan, ik heb dagen dat ik 10+ uur slaap, maar ook regelmatig dat ik 3 dagen achter elkaar maar iets van 4/5 uur slaap (waarna dus die dagen van 10+ uur slaap volgen ^^ )

Vooral de switches heb ik het moeilijk mee, als ik een paar dagen om 7 uur 's ochtends me bed in gegaan ben valt het niet mee om de dag erna weer netjes om 12 uur in mijn bed te liggen omdat ik er vroeg uit moet.

Gemiddeld slaap ik best lang, denk wel 9 uur per dag
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Seabass » 21 Dec 2010, 22:25

Morphs wrote:Wees er wel van bewust dat bij een poll de beschikbare opties van grote invloed kunnen zijn op de respons en het interpreteren ervan. In dit geval is bijvoorbeeld wel op de optie 9+ uur aanwezig, maar niet 5 of minder. Er zijn ook best wat mensen die standaard maar 4 uur slapen (soort stoornis) en daar in het dagelijks leven mee kunnen functioneren.

Voor sommigen mensen is 4 uur slaap geen stoornis ^^ Anthony Robbins, Joseph McClendon III, slapen niet meer dan dit per nacht (dacht ik). Dit heeft alles te maken met het dieet dat ze volgen. Weinig suiker, veel groente, geen vlees (ik moet me nog steeds meer verdiepen in dit). Het idee is vet te verbranden ipv suiker. Hierdoor kan je veel langer doorgaan. Zo kan Stu Mittleman bijvoorbeeld, meer dan 1000 miles in 11 dagen lopen, ongelooflijk!!
Seabass
DALF-er

Postby Morphs » 22 Dec 2010, 09:25

Seabass wrote:Voor sommigen mensen is 4 uur slaap geen stoornis

Ik ken ook mensen die nooit meer dan 4 uur slapen. Maar dat ze het zelf geen stoornis noemen maakt het niet opeens 'gezond' ... daar komen we pas over tientallen jaren achter. Ik kan me namelijk voorstellen dat een dergelijk slaappatroon ten koste gaat van je levensduur.

Dat verhaal over het dieet klinkt erg vaag eerlijk gezegd. Ik heb me in het verleden verdiept in dieten in combinatie met stofwisseling e.d. en het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat je langere tijd minder hoeft te slapen puur vanwege je dieet.

Zo kan Stu Mittleman bijvoorbeeld, meer dan 1000 miles in 11 dagen lopen

Inderdaad erg knap. Maar bedenk dat er altijd wel iemand rondloopt die iets extreem goed kan. Dat wil niet zeggen dat wij dat ooit gaan (willen) behalen. In plaats van te focussen op extremen is het zinniger om te kijken naar gemiddeldes, die zijn voor ons meer van toepassing.
Morphs
Contributing DALF-er

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk