DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Schizofrenie

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Schizofrenie

Postby Lu Mallorca » 11 May 2010, 15:48

Omdat ik met een aantal van jullie een tijdje ben uitgeweest wil ik met jullie delen waarom dat nu er niet meer van komt. Ik heb de diagnose schizofrenie.

Dat is een van de meest ernstigste geestesziektes die er is. Het houd in dat je de realiteitszin kan verliezen en hallucinaties en waanideeën krijgt. Een zogenaamde psychose. Ik ben nu 3x in het ziekenhuis opgenomen geweest hiervoor. De eerste keer toen ik net 20 was. Ik heb toen 1 jaar medicatie geslikt en ben toen tegen de wil van de psychiaters gestopt. Dat ging anderhalf jaar goed. In deze tijd heb ik ook de meeste Dutchalfers ontmoet op de toen nog NLLounge. Deze zomer kreeg ik opnieuw een psychose en deze kerst gelijk weer.

Nu zit ik weer aan de medicatie en dat vind ik helemaal niet leuk. Ik ben moe, ik kan niet sporten, niet lezen, niet studeren, mijn dag niet ordenen, ik kan niet uitgaan, niet sociaal zijn... in het kort ik kan gewoon niet leven. Ik heb gewoon geen leven met die medicatie. Ik had denk ik serieus zelfmoord gepleegd als het niet was voor een lichtpuntje.

In een wanhopige zoektocht op het Net naar alternatieve behandeling, uit de handen van de verschrikkelijke psychiatrie (wat een incompetent, stelletje leugenaars zijn het daar zeg) vond ik eindelijk iets dat op hoop leek. Echte hoop. Het bedrijf heet heel toepasselijk http://www.truehope.com en levert een supplement genaamd EMPowerplus. Dit is een natuurlijk middel met vitaminen en mineralen en ik slik het nu sinds februari. Ik had een jaar lang last van stemmen in mijn hoofd en door middel van het supplement (zeker weten geen placebo effect) zijn de stemmetjes verdwenen. Dat is werkelijk wonderbaarlijk. De rechter heeft besloten dat ik medicatie moet blijven slikken tot 24 juni (dit omdat ik onvrijwillig was opgenomen). Hierna hoop ik weer een normaal en gezond leven te kunnen leiden net zoals zoveel anderen al is gelukt en waarmee ik contact heb via facebook en het forum van dat bedrijf.

Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, maar soms heb je gewoon niet alles in de hand in het leven. Ik kan nu ook niet echt aan zelfontwikkeling doen. Ik probeer een beetje te lezen, maar dat lukt slecht. Ik heb sowieso niet echt de ambitite om veel bezig te zijn met zelfontwikkeling en vrouwen versieren, de theorie althans:).

Ik vind het jammer dat ik hierdoor contact met velen van jullie heb verloren. Graag had ik Jeroen nog wel weer eens een keer willen zien en vooral Ralf mis ik. Stefan en Jos zou ik ook nog wel eens willen ontmoeten.

Ik denk dat het nog wel een keer er van gaat komen als ik weer beter ben. Veel gezondheid iedereen. Gezondheid is toch wel een van de belangrijkste dingen die je hebben kan.
Lu Mallorca
DALF-er

Re: Schizofrenie

Postby judha » 11 May 2010, 15:53

Kut voor je man. Ik heb er geen verstand van, dus ik kan je er weinig advies over geven. Wel kom je nogal down over. Even een dipje, of is dat al lange tijd zo?

Verder wens ik je er alle sterkte mee.
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 11 May 2010, 17:51

Heftig man! Ik ken een jongen die ook schizofreen is maar die het uiteindelijk heel goed onder controle heeft. Ook geen psychoses meer gehad na een bepaalde tijd. Hij kan op zich een prima sociaal leven leiden. Sterker nog, hij was de zanger en gitarist in de band waarin ik speelde. Het kan dus wel, so keep hope alive en veel sterkte!
Teaser
Active DALF-er

Postby Heephstan » 11 May 2010, 18:36

Wat ik zo opmerkelijk vind ik het stereotype beeld van schizofrenie wat heerst, en waar ik ook mezelf op betrap.

Je geeft aan dat je baalt dat je een aantal dingen niet kunt doen, en personen niet kunt zien... Hoe is "jouw" schizofrenie van invloed op je leven? Aangezien ik hieruit kan opmaken dat je niet alla jackyl and hyde van gedaante verwisselt als het je wel of niet uitkomt..

wat zijn zeg maar de "symptomen".. Raak je gewoon de realiteit kwijt, of ben je echt niet meer jezelf en doe je dingen waarvan je later niks meer weet?

Ik ken niemand met schizofrenie en heb mezelf er nooit (hmm, misschien eens doen) in verdiept... maar hoe uit zoiets zich nou?

en natuurlijk verder erg veel sterkte gewenst. Ik ben blij dat je iets gevonden hebt dat helpt.
Heephstan
Contributing DALF-er

Postby Trendsetter » 11 May 2010, 19:24

We hebben elkaar ooit een keer telefonisch gesproken, maar ik heb je toen door omstandigheden niet ontmoet.

Dit is toch wel aardig heftig. Ik heb er ook niet echt veel verstand van of mij er in verdiept. Ik hoop voor je dat je een manier kan vinden om er zo goed mogelijk mee om te gaan en zoveel mogelijk een "normaal" leven kan leiden. Het leven zit helaas soms zo in elkaar, maar ik weet uit andere ervaringen dat er altijd wel een manier is om je leven toch een mooie invulling te geven! Veel sterkte ermee!
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Raven » 11 May 2010, 23:21

Ik heb net voor mijn studie psychologie veel over schizofrenie moeten lezen en ik kreeg daar al een naar gevoel van. Het is als je dat leest niet moeilijk om je voor te stellen dat te horen dat je schizofrenie hebt vreselijk moet zijn.

Lijkt me een lastig dillema. Zonder pillen komt het bijna altijd weer terug, maar ik begrijp dat het soms verleidelijk is het risico te nemen. Je weet immers nooit zeker wanneer het terugkomt en met pillen weet je na een tijdje redelijk zeker wat de bijwerkingen zijn.

Wel eens geswiched van psychiater? Ik hoop niet dat je nu het vertrouwen in de hele medische wetenschap hebt opgegeven. Misschien zijn er nog andere medicijnen met minder bijwerkingen.

Slik je nu alleen nog true hope pillen of nog wat erbij? Ga ja na 24 juli nog medicijnen gebruiken?
Ik weet niks van true hope pillen, maar ben zelf altijd redelijk sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen. Dat omdat als het goed werkt het vanzelf wordt opgenomen in de reguliere wetenschap. Laat me weten hoe het werkt.

@judha - mensen met schizofrenie genezen zelden helemaal. Zeker als er al meerdere psychoses geweest zijn. Wel worden symptomen vaak minder heftig en in sommige gevallen leren mensen ermee om te gaan (na de 10.000ste keer dat je een stem in je hoofd hoort is het niet zo bedreigend meer, maar gewoon als elke andere saaie zak die tegen je zit te praten.).
De symptomen van schizofrenie kunnen grotendeels onderdrukt worden door medicijnen, maar zoals je in het stuk van Lu Mallorca leest geven de medicijnen bijwerkingen en daarom stoppen de mee. Gelukkig zijn behandelmethodes nog volop in ontwikkeling dus is de prognose iets meer positief dan psychiaters/psychologen je doen geloven.
De schizofrenie zoals Lu Mallorca beschrijft (er zijn ook andere vormen) dat hij het heeft is met wanen en hallucinaties. Met een Hallucinatie voel/hoor/zie/ruik je iets wat er niet is en met wanen bedenk je dingen die niet waar zijn (denk aan achtervolginswanen/grootsheidswanen etc.)
Raven
Active DALF-er

Postby Jerry » 12 May 2010, 08:06

Damn zeg, dat is heftig!

Ook ik ken een voorbeeld in m'n direct omgeving van schizofrenie in combinatie met psychoses.
Ik zal niet het hele verhaal uit de doeken doen, omdat ik dan wellicht je topic kaap en daar vind ik het een te belangrijk topic voor.

Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal dat het een erg lastige situatie is, is het misschien een optie om deze alternatieve genezing te bespreken met je doktoren/begeleiders? Of heb je er bewust voor gekozen om dit niet te doen omdat de kans bestaat dat ze het niks vinden?
Jerry
DutchALF Team

Postby Lu Mallorca » 12 May 2010, 09:41

Jerry wrote:Damn zeg, dat is heftig!

Ook ik ken een voorbeeld in m'n direct omgeving van schizofrenie in combinatie met psychoses.
Ik zal niet het hele verhaal uit de doeken doen, omdat ik dan wellicht je topic kaap en daar vind ik het een te belangrijk topic voor.

Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal dat het een erg lastige situatie is, is het misschien een optie om deze alternatieve genezing te bespreken met je doktoren/begeleiders? Of heb je er bewust voor gekozen om dit niet te doen omdat de kans bestaat dat ze het niks vinden?

Mijn psychiater weet ervan dat ik dit ga doen. Hij is skeptisch, maar hij laat me het doen, omdat hij weet dat medicatie ook niet alles is. Maar iedereen is skeptisch dat maakt het lastig, ik ben er wel van overtuigd dat dit kan werken, omdat ik al veel succesverhalen heb gehoord en omdat het mijn stemmen heeft weg gehaald.

Ik hoop op een normaal en gezond leven. Ik denk dat het er wel in zit en daar ben ik erg dankbaar voor.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Lu Mallorca » 12 May 2010, 09:51

Raven wrote:Ik heb net voor mijn studie psychologie veel over schizofrenie moeten lezen en ik kreeg daar al een naar gevoel van. Het is als je dat leest niet moeilijk om je voor te stellen dat te horen dat je schizofrenie hebt vreselijk moet zijn.

Lijkt me een lastig dillema. Zonder pillen komt het bijna altijd weer terug, maar ik begrijp dat het soms verleidelijk is het risico te nemen. Je weet immers nooit zeker wanneer het terugkomt en met pillen weet je na een tijdje redelijk zeker wat de bijwerkingen zijn.

Wel eens geswiched van psychiater? Ik hoop niet dat je nu het vertrouwen in de hele medische wetenschap hebt opgegeven. Misschien zijn er nog andere medicijnen met minder bijwerkingen.

Slik je nu alleen nog true hope pillen of nog wat erbij? Ga ja na 24 juli nog medicijnen gebruiken?
Ik weet niks van true hope pillen, maar ben zelf altijd redelijk sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen. Dat omdat als het goed werkt het vanzelf wordt opgenomen in de reguliere wetenschap. Laat me weten hoe het werkt.

@judha - mensen met schizofrenie genezen zelden helemaal. Zeker als er al meerdere psychoses geweest zijn. Wel worden symptomen vaak minder heftig en in sommige gevallen leren mensen ermee om te gaan (na de 10.000ste keer dat je een stem in je hoofd hoort is het niet zo bedreigend meer, maar gewoon als elke andere saaie zak die tegen je zit te praten.).
De symptomen van schizofrenie kunnen grotendeels onderdrukt worden door medicijnen, maar zoals je in het stuk van Lu Mallorca leest geven de medicijnen bijwerkingen en daarom stoppen de mee. Gelukkig zijn behandelmethodes nog volop in ontwikkeling dus is de prognose iets meer positief dan psychiaters/psychologen je doen geloven.
De schizofrenie zoals Lu Mallorca beschrijft (er zijn ook andere vormen) dat hij het heeft is met wanen en hallucinaties. Met een Hallucinatie voel/hoor/zie/ruik je iets wat er niet is en met wanen bedenk je dingen die niet waar zijn (denk aan achtervolginswanen/grootsheidswanen etc.)

Ik slik nu de supplementen en krijg een injectie eens in de twee weken met dat verschrikkelijke medicijn. Ik heb twee andere medicijnen gehad, maar sta niet echt open voor andere medicatie omdat ze allemaal het zelfde doen. Ze maken je een zombie die niet meer tot leven in staat is.

Op het moment heb ik wel een redelijk goeie psychiater, die wel wil luisteren naar me. Dat is wel eens anders geweest, degene die ik heirvoor had was echt een sul die niks kon. Allemaal heel vervelend. Ik wil het liefst niets met de psychiatrie te maken hebben. Ik haat het. Nog een reden waarom ik zo blij ben dat ik het alternatief heb gevonden.

Er is overigens ook een boek van een van de eerste gebruiksters: a promise of hope van Autumn Stringham. Zij had het veel erger dan mij en is er bovenuit gekomen. Een heel indrukwekkend boek.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby 14b » 18 May 2010, 08:23

Ik kwam deze vandaag tegen.
http://tallguywrites.livejournal.com/133179.html

Misschien kan iemand er nog wat mee?

Sterkte Lu, Ik vind het nog altijd moeilijk te begrijpen wat er precies gebeurt bij schizofrenie. Men heeft nog redelijk weinig inzicht in wat het veroorzaakt, dus voor hetzelfde geld helpen die supplementen. Ik hoop het voor je, wees in ieder geval voorzichtig. Langzaam afbouwen, en langzaam opbouwen.
14b
DALF-er

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk