| DutchALF |
|---|
|
Beste Gebruiker, Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum. Om nu toegang te krijgen tot het Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte. Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction! |

Jerry wrote:Damn zeg, dat is heftig!
Ook ik ken een voorbeeld in m'n direct omgeving van schizofrenie in combinatie met psychoses.
Ik zal niet het hele verhaal uit de doeken doen, omdat ik dan wellicht je topic kaap en daar vind ik het een te belangrijk topic voor.
Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal dat het een erg lastige situatie is, is het misschien een optie om deze alternatieve genezing te bespreken met je doktoren/begeleiders? Of heb je er bewust voor gekozen om dit niet te doen omdat de kans bestaat dat ze het niks vinden?
Raven wrote:Ik heb net voor mijn studie psychologie veel over schizofrenie moeten lezen en ik kreeg daar al een naar gevoel van. Het is als je dat leest niet moeilijk om je voor te stellen dat te horen dat je schizofrenie hebt vreselijk moet zijn.
Lijkt me een lastig dillema. Zonder pillen komt het bijna altijd weer terug, maar ik begrijp dat het soms verleidelijk is het risico te nemen. Je weet immers nooit zeker wanneer het terugkomt en met pillen weet je na een tijdje redelijk zeker wat de bijwerkingen zijn.
Wel eens geswiched van psychiater? Ik hoop niet dat je nu het vertrouwen in de hele medische wetenschap hebt opgegeven. Misschien zijn er nog andere medicijnen met minder bijwerkingen.
Slik je nu alleen nog true hope pillen of nog wat erbij? Ga ja na 24 juli nog medicijnen gebruiken?
Ik weet niks van true hope pillen, maar ben zelf altijd redelijk sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen. Dat omdat als het goed werkt het vanzelf wordt opgenomen in de reguliere wetenschap. Laat me weten hoe het werkt.
@judha - mensen met schizofrenie genezen zelden helemaal. Zeker als er al meerdere psychoses geweest zijn. Wel worden symptomen vaak minder heftig en in sommige gevallen leren mensen ermee om te gaan (na de 10.000ste keer dat je een stem in je hoofd hoort is het niet zo bedreigend meer, maar gewoon als elke andere saaie zak die tegen je zit te praten.).
De symptomen van schizofrenie kunnen grotendeels onderdrukt worden door medicijnen, maar zoals je in het stuk van Lu Mallorca leest geven de medicijnen bijwerkingen en daarom stoppen de mee. Gelukkig zijn behandelmethodes nog volop in ontwikkeling dus is de prognose iets meer positief dan psychiaters/psychologen je doen geloven.
De schizofrenie zoals Lu Mallorca beschrijft (er zijn ook andere vormen) dat hij het heeft is met wanen en hallucinaties. Met een Hallucinatie voel/hoor/zie/ruik je iets wat er niet is en met wanen bedenk je dingen die niet waar zijn (denk aan achtervolginswanen/grootsheidswanen etc.)
Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest