DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Schizofrenie

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Re: Schizofrenie

Postby Lu Mallorca » 19 May 2010, 15:22

thx man. Ik heb steeds meer hoop op dat het goed met me komt! Ik hou jullie wel op de hoogte.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Mr. Lu » 30 Sep 2010, 11:50

Nou, toen ik het hier las moest ik direct denken aan John Nash.

Ik had eigenlijk eerst de film gezien (waargebeurd met een groot stuk bij verzonnen). Maar ik heb sindsdien veel respect gekregen voor mensen met schizofrenie.

Hoe moeilijk het ook is om het echte van het valse te onderscheiden. Maar door trucjes (mensen die niet veranderen (ouder worden bijvoorbeeld) leer je het onderscheiden.

Respect en blijven volhouden kerel.

:Edit: zie dat dit topic al een tijdje geleden is maar een schouderklopje verdienen deze mensen naar mij idee toch.
Mr. Lu
DALF-er

Postby Patrick71 » 07 Nov 2010, 09:53

Hoi Lu,

Ik ben nieuw hier op het forum en jouw bericht viel me als eerste op.

Je openheid is de eerste stap naar genezing.

Hier in het westen geloven we in geestesziektes alle geestesziektes zijn omschreven in de DSM-V hierin staan meer dan 700 verschillende geestesziektes omschreven, naar mijn mening betekent dit dat je zieker in je kop kunt zijn dan je lichaam. Vreemd.

Ik heb ook redelijk wat uitdagingen gehad en er is mij heel wat voorgeschreven.

Ik ben gestopt met het luisteren naar westerse medici en heb gekozen voor Ayurvedische zienswijze.
In de Ayurveda kijkt men alleen naar het lichaam en de invloed van het lichaam op de geest.

Ik ben nu ruim 2 jaar met mijn lichaam bezig en dat gaat goed, maar ik ben er nog niet...

Ik eet alleen biologisch en vermijd bepaalde producten zoals aardappels, melk en witte suiker.

Daarnaast beweeg ik veel en vindt yoga de fijnste sport die ik kan beoefenen.

En detox, detox detox.

Ik heb ondertussen de kracht ontwikkeld alle westerse medicijnen te laten staan, zelfs aspirine slik ik niet meer, en dat doet me goed.
Mijn mening en ervaring is dat alles erop gericht is om te onderdrukken en er niets geneest, de westerse filosofie dan.

Je krijgt een 2 wekelijks depot, verschrikkelijk lijkt me dat en waarschijnlijk voel je eigen de eerste paar dagen zwaar kut, daarna wat beter en dan mag je weer een spuit in je reet laten zetten.

Psychose's krijgt elk mens mee te maken in een leven, minimaal 2 keer.
Psychose staat voor verandering, het oude loslaten en het nieuwe toelaten.
De zwaarte van een psychose kan wel anders zijn van mens tot mens.
En de omgeving is belangrijk, liefde, tijd, rust, lichamelijke beweging, hierin kun je transformeren.

Vitaminen en mineralen zijn de basisstoffen voor ons lichaam, echter kijk ik even naar de website www.truehope.com en zie tot mijn teleurstelling dat het behoorlijk commercieel is, o.a. gezien de prijsstelling.
Als ik kijk naar de ingrediënten dan neem ik deze stoffen echter wel in 100% natuurlijke vorm, de werkelijke samenstelling van chemisch of natuurlijk kan ik niet achterhalen middels hun website en dat klopt niet.

Mocht je meer willen weten, neem contact met me op, ik wil je graag een andere zienswijze tonen en je verder op weg helpen.

Succes en geloof in jezelf

Namaste Patrick
Patrick71
DALF-er

Postby crashtest » 07 Nov 2010, 13:06

Mijn mening en ervaring is dat alles erop gericht is om te onderdrukken en er niets geneest, de westerse filosofie dan.

Do explain/proof.
crashtest
DALF-er

Postby markzor » 07 Nov 2010, 15:14

crashtest wrote:

Do explain/proof.

Inderdaad. Het lijkt erop dat je niet bekend met geneeskunde en de zaken te simpel weergeeft.

De psychose zoals jij die defineert lijkt anders dan de psychoses die bedoelt worden bij schizofrenie. Je hebt niet precies omschreven wat je met een psychose bedoelt; maar het lijkt te maken hebben met verandering in je leven.

Ik zou graag van je horen wat het verschil is tussen een "chemische samenstelling" en "natuurlijke samenstelling" en waarom je ervoor kiest alleen de natuurlijke te slikken.
markzor
Active DALF-er

Postby 14b » 31 Mar 2011, 08:33

Ik ben ook wel benieuwd. En in hoeverre is dit specifiek van toepassing op schizofrenie?

Ik ben het wel met je eens, de westerse medicijnmannen zijn meer gericht op symptoom bestrijding dan op werkelijke genezing. En je detox suggestie is een goeie dat maakt echt verschil. Maar ik was niet op de hoogte van effectieve oplossingen tegen schizofrenie.
14b
DALF-er

Postby crashtest » 31 Mar 2011, 13:04

Hoezo zijn we meer bezig met symptoom bestrijding? Als je penicilline slikt dan valt dat toch de bacteriën aan? Die zijn toch de oorzaak van de ziekte in plaats van het symptoom? Als je chemotherapie volgt dan is dat toch om de tumor uit te schakelen?

Volgens mij is patrick 71 meteen vertrokken na de comments van Markzor en ik :P
crashtest
DALF-er

Postby 14b » 31 Mar 2011, 13:32

Ja, ik had de datum van zijn post niet echt gezien.

Als je peniciline slikt neem je niet de oorzaak van de infectie weg, enkel de infectie. Als je chemotherapie gebruikt neem je niet de oorzaak van de kanker weg enkel de kanker.

Vooral in mijn veld psychologie behandelen we mensen tegen hun problemen en niet de oorzaak van die problemen. Zo kun je dit forum zien als een behandeling van sociale verlegenheid en lifestyle issues, maar niet van de oorzaak ervan.

De gedachte dat die problemen zo maar uit het niets ontstaat, of dat het genetisch is is niet correct. Kanker, infecties, lifestyle issues en verlegenheid onstaan in onze maatschappij altijd in een context.

Borstkanker bijvoorbeeld is gecorreleerd met een genetische predispositie. Maar de meeste vrouwen met die predispositie krijgen geen borstkanker, en de meeste vrouwen met borstkanker hebben niet die predispositie. Zo ook de genetische predispositie voor gedragsproblemen zoals agressie. De meeste mensen met die predispositie zijn juist minder agressief dan de rest van de populatie.

Er is altijd een oorzaak in de context van een mens nodig die de ziekte of het gedragsprobleem triggert. En die context wordt nauwlijks behandeld. Effectief kun je dus zeggen dat een ziekte dieper ligt dan het individu, en de uitingen van de ziekte binnen individuen symptomen zijn van die ziekte. Alles wat niet de oorzaak wegneemt is dus symptoom bestrijding. Dweilen met de kraan open.

Beetje pet peeve van mij bijvoorbeeld is mentale hygiene, we kennen en volgen allemaal de basis regels van fysieke hygiene, tandjes poetsen, handen wassen regelmatig douchen, en voedsel goed verzorgen, niet van de grond eten en goed bewaren. Op die manier hebben we verschillende ziektes weten uit te bannen. Je kunt net zo makkelijk wat mentale hygiene toepassen. Positief blijven over jezelf. Niet optrekken met mensen die slecht voor je zijn. Je gedachten zuiver houden van bepaalde emoties waarvan we weten dat ze ziekte kunnen veroorzaken. Dat helpt tegen de meeste neurotische stoornissen zeker depressie. Maar dit heeft ook effect op de ontwikkeling en verloop van wat we fysieke ziekten noemen. Zoals kanker en infecties dus. Heel veel fysieke ziekten zijn als je er eerlijk naar kijkt uiteindelijk een gedrags probleem.

We doen er niets aan. Sterker nog de meeste hebben een bron van ziekte en negativiteit aanstaan in de woonkamer waar ze dagelijks uren naar gaan zitten kijken. De meesten zijn sterk genoeg om daar geen last van te hebben. Daarom wordt ook niet iedereen ziek ervan.
14b
DALF-er

Postby crashtest » 31 Mar 2011, 16:49

Volgens mij rek je het domein van causaliteit teveel op. Je hebt namelijk een ziekte, die wordt ergens door veroorzaakt. Dat zijn twee fysieke dingen. Op het moment dat je over mentale zaken kunnen misschien indirect effect hebben op je imuunsysteem omdat je weerstand om laag gaat of iets dergelijks, maar waarom moeten wij daar de westerse medische wetenschap op aanspreken? Dat heeft meer te maken met de geestelijke gezondheid van iemand. Dat die effect heeft op de lichamelijke gezondheid is denk ik niet relevant om de merites van de medische wetenschap te beoordelen.

En wat dan nog? Waarom zouden andere benaderingen hier wel in slagen? Is dit dubbelblind getest? De medische wetenschap heeft zo veel dingen opgelost die op geen andere manieren genezen hadden kunnen worden. Experimentele inductie mag dan bij lange perfect zijn, het is het enige dat wij hebben waarvan we zeker kunnen zijn dat het ongeveer werkt. En dat is al heel wat.
crashtest
DALF-er

Previous

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk