DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Punkrock kledingzaken gezocht: wil Rockstar look

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Re: Punkrock kledingzaken gezocht: wil Rockstar look

Postby ricky » 18 Jan 2010, 11:55

Kledingstijl is net als schoenen, je moet ze ff inlopen. Kortom soms moet je er even aan wennen.

De persoonlijkheid van mensen zijn voor een redelijk groot deel niet statisch, dus in dat licht hoeft 1 persoon ook niet maar 1 type kledingstijl te hebben. Echter dat gezegd, ik denk dat de meeste mensen hun kleding dragen omdat ze het vet vinden of daar zichzelf mee associëren, alto's die punk /rock-met-een-naam-erachter luisteren of hiphoppers die hip hop luisteren zijn goede voorbeelden.

Volgens Geoffrey Miller (evolutionair marketing psycholoog, 1e boek: the mating mind) dragen mensen hun kleding omdat ze ermee iets willen uitstralen voor het andere geslacht (laatst gelezen in psych magazine). Echter is 30 seconden lichaamstaal/subcommunicatie veel meer zeggend voor mensen dan de kleding die mensen dragen. Kleding is maar een héél klein deel van deze subcommunicatie, aangezien je lichaamstaal (niet alleen houding en stem maar ook signalen die PUA's of psychologen nog niet weten) veel meer zegt, aldus Geoffrey Miller. Kortom als je rockstar look wilt, beter dat je gelijk gitaar gaat spelen en omgaat met zulke gasten, volgens Geoffrey Miller.

Overigens heb ik geen idee waarom je de rockstar look wilt, maar om David Deangelo te parafraseren:"Het zorgt er alleen voor dat je niet gelijk afgewezen wordt omdat je er niet uitziet als 1 of andere gare zwerver." Meer dan dat zal het niet voor je doen. Ik ben het met hem eens, af en toe heb ik een complimentje gekregen op bepaalde kleding van me.
ricky
Active DALF-er

Postby Heephstan » 18 Jan 2010, 17:26

ricky wrote:Kledingstijl is net als schoenen, je moet ze ff inlopen. Kortom soms moet je er even aan wennen.

Mee eens. Zoals met alles, als je uit je comfort-zone stapt zul je moeten wennen en aanpassen.

De persoonlijkheid van mensen zijn voor een redelijk groot deel niet statisch, dus in dat licht hoeft 1 persoon ook niet maar 1 type kledingstijl te hebben. Echter dat gezegd, ik denk dat de meeste mensen hun kleding dragen omdat ze het vet vinden of daar zichzelf mee associëren, alto's die punk /rock-met-een-naam-erachter luisteren of hiphoppers die hip hop luisteren zijn goede voorbeelden.

Mee eens. Echter kan kleding juist ook gebruikt worden om je te laten opvallen in de groep, of juist om te blenden in de crowd. Als ik als fotograaf naar een skate-event ga kleed ik me zoals skaters doen. Met een twist natuurlijk ;-). Als ik echter uit ga, kleed ik me niet zoals de massa. Als je skill-set groot genoeg is om het commentaar te handelen, is het zeker een positief aspect.

Volgens Geoffrey Miller (evolutionair marketing psycholoog, 1e boek: the mating mind) dragen mensen hun kleding omdat ze ermee iets willen uitstralen voor het andere geslacht (laatst gelezen in psych magazine).

Mee eens. Kleding kan gebruikt worden om vrouwen te attracten.

Echter is 30 seconden lichaamstaal/subcommunicatie veel meer zeggend voor mensen dan de kleding die mensen dragen. Kleding is maar een héél klein deel van deze subcommunicatie, aangezien je lichaamstaal (niet alleen houding en stem maar ook signalen die PUA's of psychologen nog niet weten) veel meer zegt, aldus Geoffrey Miller. Kortom als je rockstar look wilt, beter dat je gelijk gitaar gaat spelen en omgaat met zulke gasten, volgens Geoffrey Miller.

absoluut NIET mee eens. Kleding kan heel wat meer effect hebben dan enkel en alleen een eerste indruk. Sommige vrouwen vallen voor een bepaalde look en alleen al dat kan je een hogere (of omgekeerd, lagere) attraction geven.

Tevens kan kleding gebruikt worden om dingen uit te stralen die je zelfvertrouwen niet kan. Een duur horloge en een designerjeansbroek kan wealth uitstralen. Een naamkaartje met Stephan van Amelsfoort - CEO Heeph-tech - kan status uitstralen. Studievereningsshirts, band-shirts, roze pols-bandjes. Komop, doe eens niet zo kortzichtig :O

Overigens heb ik geen idee waarom je de rockstar look wilt, maar om David Deangelo te parafraseren:"Het zorgt er alleen voor dat je niet gelijk afgewezen wordt omdat je er niet uitziet als 1 of andere gare zwerver." Meer dan dat zal het niet voor je doen. Ik ben het met hem eens, af en toe heb ik een complimentje gekregen op bepaalde kleding van me.

Als je de rockstar look wil om de look, is dat het domste wat ik ooit gehoord heb. Als je de look wil om te experimenteren zeg ik : voel je vrij, maar je schiet er niet veel mee op. Maak je eigen look, doe je eigen ding, creeer je eigen stijl. Wees uniek en jezelf! Soms denk ik wel eens dat niemand in deze wereld dat nog kan...

Kleding is een machtig wapen. Veel meer dan een stukje stof om je warm te houden...
Heephstan
Contributing DALF-er

Postby Amelia » 18 Jan 2010, 17:49

Noem me oppervlakkig, maar kleding maakt wel degelijk veel uit als ik mijn mening vorm.
Ik let hierbij op een aantal dingen:

Algehele verzorging.
Geen onbedoelde gaten, zonverkleuringen enz.

Past het bij de omgeving.
Soort van de enige zwarte schaap tussen de witte ziet er altijd een beetje ongemakkelijk uit.

Past de gehele look.
Als de haarstijl, assesoires etc. niet matchen valt de hele outfit uit elkaar.

Kleur.
Mismatchen is dodelijk.

Eigen stijl.
Want ook al pas je bij de rest van de schapen, dat wil nog niet zeggen dat je geen leiderschap mag tonen.

En al heb je aan al deze punten gedacht kun je toch nog worden afgekeurt, geheel op basis van representatie van een muziekstijl of subcultuur die mij niet ligt. :lol:

Dus je ziet dat kleding al snel tot een mening gevormd wordt en probeer maar eens af te komen van een negatieve beoordeling. Gaat je meer energie kosten dan even nadenken over wat je aandoet die avond. :mrgreen:
Amelia
Active DALF-er

Postby Dutchjoker16 » 28 Nov 2010, 21:42

Ik Zoek ook naar Punkrock kleding achtig iets.
Ik loop al 2 jaar in kleding die ik niet bij mij vind passen omdat ik gewoon niet weer waar ik die kleding kan vinden.
En mijn ouders helpen ook niet echt mee.
Dus weet iemand misschien iets in de buurt van hilversum?
Dutchjoker16
DALF-er

Postby Jerry » 28 Nov 2010, 23:10

Damn, ik was dit oude topic al een beetje vergeten ;)

Hoewel het al eerder is voorgesteld, kan ik toch adviseren om langs de River Island te gaan aangezien ik het punkrock gedeelte van mijn kledingzaak daar gekocht heb.
Jerry
DutchALF Team

Previous

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk