DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Nagelbijten

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Nagelbijten

Postby Cuspian » 06 Apr 2010, 12:07

Weet iemand hier hoe je blijvend van nagelbijten afkomt?

Ik doe dit al sinds dat ik tanden heb en kan niet zeggen dat veel langdurig geholpen heeft.
Cuspian
DALF-er

Re: Nagelnijten

Postby Morphs » 06 Apr 2010, 12:52

Wanneer doe je het? Doe je het als je nagels te lang zijn? In dat geval gewoon je nagels knippen.

Maar vaker komt het door iets anders. Stress kan bijvoorbeeld een factor zijn. Laten we wel wezen, het is een verslaving net als roken. Om er vanaf te komen zul je door een ontwenningsperiode heen moeten.

Mijn tips:
- Vanaf nu je nagels heel kort houden door ze te knippen.
- Altijd kauwgom op zak als alternatief.
- Geef iemand 100 Euro. Als je over twee maanden (gemiddelde periode om nieuw gedrag automatisch te maken) niet nagels hebt gebeten krijg je het terug. Het moet een vriend(in) zijn die je vertrouwt en je MOET eerlijk zijn. Als je liegt om het geld terug te krijgen dan wil je het gewoon niet graag genoeg.

Succes en hou ons op de hoogte!
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Cuspian » 07 Apr 2010, 07:55

Kauwgom op zak, leuk. Mag alleen niet eten op het werk, werk in een callcenter en het klinkt niet als je dan aan het herkauwen bent met een klant aan de lijn ...
Verder, dat met die 100 euro is wel een goed idee, nu alleen nog iemand vinden die het na 2 maanden nog weet (A)
Cuspian
DALF-er

Postby Jerry » 07 Apr 2010, 08:41

Zeer herkenbaar probleem :), niet alleen deed ik het ook al heel m'n leven, aangezien in piano speel is het ook soort van functioneel om korte nagels te hebben... gevaarlijke combinatie ;).

Ik heb de kauwgom geprobeerd, maar deze hielp niet.

Ik heb speciale anti-nagelbijt nagellak geprobeerd (seriously).
Dit is spul wat er voor zorgt dat je een smerige smaak in je mond krijgt op het moment dat je je nagels bijt, waardoor je je dus bewuster wordt van het feit dat je het soms onopgemerkt doet. Niet alleen loop je hierdoor alleen met mooie glimmende nagel-stompjes rond ( ^^ ), je loopt ook de kans dat je gewoon non-stop met een smerige smaak in je mond rondloopt :P. Bovendien proef je het ook al wanneer je je vingers aflikt na lekker gegeten te hebben dus voor mij werkte het niet echt.

Ik heb zelfs geprobeerd op een andere verslaving over te stappen, (lollies, zuurtjes... ik ben nog net niet gaan roken :P) didn't work.

Wat wel geholpen heeft? Het wegvallen van hetgeen wat voor het nagelbijten zorgt.

Waarom bijt je nagels?
Bij mij hielp het enorm dat ik vrijgezel werd (weliswaar buiten mijn wil om, eerlijk toegegeven), dat ik op mezelf kwam te wonen en dat alle ellende die bij een uitdovende relatie hoort kwamen weg te vallen.

Met andere woorden, is het een combinatie van besef van je verslaving en wilskracht om ermee te stoppen, met name het begin is lastig omdat je nagels lastig sterk terug groeien in het begin.
Als je nagels steviger en dikker worden wordt het namelijk ook 'viezer' om ze af te bijten.

Oh en bovendien heeft een vriendin van me een chocoladereep geboden voor elke vinger waarvan ik een maand lang de nagels niet afgekauwd had (waar ik overigens nog steeds op wacht).

Tot slot mijn situatie nu wat betreft nagelbijten.
Ik kan bewust stoppen met het bijten van de nagels van 8 vingers, alleen bij m'n wijsvingers blijkt de urge lastiger te zijn. Vermoed zelf ook dat dit komt doordat mijn wijsvinger nagels minder dik zijn en minder stevig. Bovendien blijkt het ook erg lastig om bij de overige vingers te stoppen met het bijten van de 'huid-rondom-m'n-nagels'.
Ik heb ook nog steeds m'n nagels in tijden niet meer geknipt. Ik bijt ze alleen niet állemaal af om de zoveel weken om ze vervolgens weer aan te laten groeien.

Hoop dat dit voor de niet-nagelbijters niet een te grafisch stukje is geworden (A) .
Jerry
DutchALF Team

Postby Blacka » 07 Apr 2010, 10:51

Heb dit zelf ook een tijdje gedaan toen ik 9-10 (waren toen net verhuisd naar Nederland vanuit Tunesië dus was even een stress moment) dit was mijn moeder opgevallen, ook dat ik alleen met mijn duim en middelvinger aan het bijten was raar genoeg, nooit de neiging gehad om op mijn andere vingers te stappen blijkbaar.

Maar om het af te leren kreeg ik pleisters om mijn vingers heen zodat ik niet eens bij de nagels kon, ook vond ik dat die weer een vieze smaak hadden dus bleef ik er op een lang termijn van de vingers af :P.....
Weet niet of dit effect heeft voor jou, vond het idee van kauwgom ook wel een goeie eigenlijk jammer alleen voor je werk!

succes
Blacka
DALF-er

Postby Stephan » 07 Apr 2010, 10:57

Jerry wrote:Hoop dat dit voor de niet-nagelbijters niet een te grafisch stukje is geworden

Ja, dat was het wel. Ik heb hier nooit last van gehad, ik vind mezelf niet het type dat vaak stress heeft. Gewoon vaak knippen, zodat je niets hebt om op te bijten. Ik denk dat die pleisters ook helpen. Dit zal er niet charmant uitzien, maar laten we eerlijk zijn, afgekloven nagels zijn ook erg onaantrekkelijk. Ik denk dat twee maanden met pleisters rondlopen een bescheiden offer is voor een leven zonder nagelbijten
Stephan
DutchALF Team

Re: Nagelbijten

Postby Cuspian » 21 Apr 2010, 08:12

Mijn linkerduim en rechterwijsvinger hebben het nu wat zwaarder te verduren, misschien ivm de geplande vakantie morgen (wel/niet doorgaan, aswolk) maar met de rest gaat het voorlopig goed. Will keep you posted =)
Cuspian
DALF-er

Postby ricky » 24 Apr 2010, 16:12

Ik deed het als kind ook, totdat ik zag hoe onverzorgd en lelijk mijn nagels waren. Ik was gelijk gestopt :P
ricky
Active DALF-er

Postby Jerry » 25 Apr 2010, 09:47

ricky wrote:Ik deed het als kind ook, totdat ik zag hoe onverzorgd en lelijk mijn nagels waren. Ik was gelijk gestopt :P

Werkt ook goed inderdaad, hoewel het lastiger hiervan weer is dat wanneer je je hele leven al nagels bijt... je niet echt weet hoe je nagels eruit kunnen zien en waarom dat er beter uitziet ;)

Bij ging het knopje om toen ik een keer zag hoe een meisje in de metro zich op haar al afgekloven stompjes stortte alsof het een lopend buffet was... aangezien ik er een beetje op afknapte, viel het kwartje dat het waarschijnlijk bij mij ook niet zo heel aantrekkelijk stond.
Jerry
DutchALF Team

Postby SteveG » 15 May 2010, 13:07

De oplossing: Byte-X. Ik knaagde altijd aan mn nagels en dit spul kan je erop smeren, smaakt WALGELIJK (2 dagen voor een date niet opsmeren!!), je leert het ontzettend snel af. Is bij elke drogist of apotheek te halen, super super smerig spul. Wil het nog een keer gebruiken bij het ontgroenen van nieuwe phoetjes :D

Edit: oh, is al aangekaart geloof ik. De onderliggende reden voor 't nagelbijten vinden en uitwerken is natuurlijk ook effectief ;)
SteveG
DALF-er

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk