DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Het uiterlijk van de vrouw: oppervlakkigheid ten top

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Het uiterlijk van de vrouw: oppervlakkigheid ten top

Postby Teaser » 16 Feb 2011, 06:14

Onderwerpje over uiterlijk.... het vrouwelijke uiterlijk. Weer zo'n onderwerp waarvan ik niet echt weet waar het goed past.

Puntje dat me bij tijd en wijle flink dwars kan zitten, en mijn lust zelfs doen vergaan. Ik ben wel benieuwd of anderen hier ook wel eens last van hebben. Zelf was ik afgelopen weekend in Sydney, Oxfordstreet, alwaar het vol was van de (overdone IMO) opgedoste vrouwen. En toen had ik helemaal geen zin meer.

Het lijkt wel alsof de hele wereld draait om het uiterlijk van de vrouw. Overal worden mannen verleid door mooie vrouwen (hetzij via reclame, hetzij in het echt) om producten te kopen. Vrouwen zelf worden ook verleid om producten te kopen omdat dat hun uiterlijk ten goede komt. Hier in Sydney proberen ze zelfs via de radioreclame vrouwen grotere borsten aan te smeren.

Gevolg is dat en mannen en vrouwen steeds meer op het uiterlijk van de vrouw gericht zijn. Wil je een goede beurt maken bij een vrouw, zeg dan iets leuks over haar uiterlijk. Wil je het helemaal verprutsen bij een vrouw, zeg dan iets negatiefs over haar uiterlijk. Ze spenderen hun halve leven (gecharcheerd) aan hun uiterlijk. En dan zijn wij mannen oppervlakkig...?

Nee, gelukkig zijn niet alle vrouwen zo... maar je wordt er toch flink mee om je oren geslagen. En ik vind dat de wereld echt is doorgeslagen wat dat betreft.

How about it?
Teaser
Active DALF-er

Re: Het uiterlijk van de vrouw: oppervlakkigheid ten top

Postby crashtest » 17 Feb 2011, 11:31

Ik ben eigenlijk op dit moment totaal niet opzoek naar een relatie, en ben daarom veel meer met uiterlijk bezig. Ik vind het daarentegen wel leuker als het meisje iets "unieks" heeft. Iets dat op een positieve manier afwijkt van het stereotype maar waar ik wel helemaal gek van wordt.
Waarom is uiterlijk voor mij belangrijk? Ten eerste vanwege het uiterlijk zelf, mooi is gewoon mooier en geil gewoon geiler! Ten tweede omdat innerlijke positieve eigenschappen ook willekeurig verdeeld zijn en het dus geen zin heeft om op basis van iemand zijn uiterlijk (behalve uitstraling en non verbale communicatie natuurlijk) uitspraken te gaan doen over iemand zijn innerlijk. Als ik twee vreemden zie, en ze zijn allebei op alle vlakken gelijk (oppervlakkig bezien) maar de een ziet er stukken beter uit dan de ander, dan is het "rationeler" om diegen met het betere uiterlijk te kiezen.

Mensen die lelijk zijn, zijn lang niet altijd betere mensen. Goede eigenschappen zijn nou eenmaal niet eerlijk verdeeld: dat iemand er goed uit ziet betekent absoluut niet dat diegene dan onaardig of arrogant is. Ik merk zelfs dat heel veel dikke en lelijke mensen soms heel akelig en naar uit de hoek kunnen komen.

Als men deze gedachten oppervlakkig vind, dan is mijn wedervraag wat een andere mening dan dieper maakt! Afgeven op dit soort dingen maakt je nog niet een beter of interessanter persoon. Je wordt er alleen de zoveelste zeurende moralist van die klachten gewoon over neemt van anderen.
crashtest
DALF-er

Re: Het uiterlijk van de vrouw: oppervlakkigheid ten top

Postby Teaser » 18 Feb 2011, 17:21

Er is natuurlijk niks mis met mooie vrouwen:-) Iedere man wil naar gelang zijn eigen smaak wel een mooie vrouw. Er is biologisch gezien een selectie op mooie vrouwen, omdat die vruchtbaarder zouden zijn. De media en commercie snappen natuurlijk dat dat big business is. Gevolg: toename van anorexia, siliconenen, etc. Vrouwen besteden zoveel aan het uiterlijk dat het soms lijkt dat dat nog het enige is wat telt. De gevoeligheid van vrouwen voor een uiterlijke waardering als gevolg wekt bij mij een aversie op. Zeker als dat dan gepaard gaat met een verwaande smoel. Tijdens het uitgaan kom je dan soms op plaatsen waar het een groot uiterlijk schetsvertoon is.

Ikzelf voel daarbij een spanningsveld; er zitten enerzijds natuurlijk vrouwen tussen die je prikkelen maar het is zo'n vleeskeuring...
Teaser
Active DALF-er

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk