DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

gewichten

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

gewichten

Postby 007 » 09 Feb 2010, 15:54

Wil thuis trainen met losse gewichten. Misschien heeft iemand suggesties waar ik die kan halen/bestellen.

007
007
Active DALF-er

Re: gewichten

Postby Jasper » 09 Feb 2010, 17:58

geen idee waar je ze kan wel halen.

Met een dumbell waarbij je de gewichten kan veranderen (schijfje erbij of eraf) zou ik beginnen, zo kun je heel goedkoop toch wel een groot gedeelte van je lichaam trainen. Met iets van 15kg ben je wel even zoet.

In principe heb je er maar 1 nodig, maar wil je bv je borst trainen is het slim om er 2 te halen ivm. evenwicht.

Hier nog een goede site met veel oefeningen die je kan doen:
http://www.coopersguns.com/videos/exerc ... yclopedia/
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Lu Mallorca » 09 Feb 2010, 18:47

Bij een dump zaak
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Trendsetter » 09 Feb 2010, 20:33

Ik heb jaren geleden de dumbells die ik nauwelijks aanraak bij de Bristol gekocht, kost geen drol!
Trendsetter
Active DALF-er

Postby Ruben » 09 Feb 2010, 23:37

Bij Perry Sport kan je goede krijgen voor een nette prijs.
Ruben
DutchALF Team

Postby Morphs » 10 Feb 2010, 11:50

Perrysport, eigenlijk elke sportzaak die fitness/vechtsport artikelen verkoopt. Bestellen zou ik niet doen, omdat de verzendkosten vanwege het gewicht torenhoog zullen zijn.. koop geen losse dumbells maar inderdaad eentje waar je schijven op/af kunt doen.

Omdat ik zelf vanuit het breakdancing ook veel bodyweight-training doe, kan ik je ook zeker aanraden om een pullup-bar aan te schaffen om in je deurpost te hangen. Daarmee kun je een scala aan oefeningen doen (niet alleen pullups/chinups maar ook zaken als body-rows, frontlever, backlever, skin-the-cat, dips).

Zoals je uit bovenstaande stukje kunt opmaken, is het goed om jezelf te onderwijzen. Lees veel, daarmee voorkom je dat je er uiteindelijk mee stopt. Stuur me een pm als je meer wilt weten.
Last edited by Morphs on 10 Feb 2010, 11:56, edited 1 time in total.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jerry » 10 Feb 2010, 11:55

Morphs wrote:Perrysport, eigenlijk elke sportzaak die fitness/vechtsport artikelen verkoopt. Bestellen zou ik niet doen, omdat de verzendkosten vanwege het gewicht torenhoog zullen zijn..

Omdat ik zelf vanuit het breakdancing ook veel bodyweight-training doe, kan ik je ook zeker aanraden om een pullup-bar aan te schaffen om in je deurpost te hangen. Daarmee kun je een scala aan oefeningen doen (niet alleen pullups/chinups maar ook zaken als body-rows, frontlever, backlever, skin-the-cat, dips).

Zoals je uit bovenstaande stukje kunt opmaken, is het goed om jezelf te onderwijzen. Lees veel, daarmee voorkom je dat je er uiteindelijk mee stopt. Stuur me een pm als je meer wilt weten.

Ik zou ergens ook best graag zo'n pullup-bar willen hebben (de horizontle steunbalk van het plafond in mijn woonkamer is nu eenmaal niet praktisch genoeg), maar benbang dat mijn deurpost mij gewicht niet trekt :P
Jerry
DutchALF Team

Postby Morphs » 10 Feb 2010, 15:37

Jerry wrote:Ik zou ergens ook best graag zo'n pullup-bar willen hebben (de horizontle steunbalk van het plafond in mijn woonkamer is nu eenmaal niet praktisch genoeg), maar benbang dat mijn deurpost mij gewicht niet trekt :P

Het zal eerder de bevestigingsmethode zijn dan de deurpost. De bevestigingsmethode van zo'n bar zorgt dat hij echt MUURVAST komt te zitten. Ik heb er nu drie keer een gemonteerd en zo'n ding zit echt vast (en jij bent lichter dan ik gok ik). Je klemt zo'n bar niet alleen, je schuift hem ook nog eens over een rubberen en plastic ring die je vastgeschroefd hebt aan beide kanten van de deurpost.

Waar je dus eigenlijk bang voor bent is het mogelijk gebrek aan mannelijk klusvermogen? ;)
Morphs
Contributing DALF-er

Postby 007 » 10 Feb 2010, 17:05

@Morphs

Heb je een voorbeeld van een pullup bar en misschien een link waar je het kan kopen?

=)

Ik heb jaren gefitnest alleen heb het nu druk met andere dingen. Echter thuis elke dag een uurtje/halfuurtje zou ik wel chill vinden.
007
Active DALF-er

Postby Jasper » 10 Feb 2010, 17:53

ik zal nu even een foto maken hoe ik die bar thuis gefixed hebt, is heel simpel. gewoon even 2 van die dingen bij de gamma halen (geen idee hoe ze heten) en een stuk hout zoeken/kopen en op maat zagen.

Wel een aanrader om een buis van staal te nemen trouwens, de mijne is van hout en buigt soms gevaarlijk ver door :D

afbeeldingen zijn een beetje groot, je moet ze ff in nieuw venster openen om ze helemaal te zien:
Image
Image
Jasper
Contributing DALF-er

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk