DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Gedachten van een model

Gezondheid, Uiteriljk, Eten, Sport, Meditatie en verwanten

Gedachten van een model

Postby Jeroen » 12 May 2010, 17:34

Veel mannen kijken op tegen (uitzonderlijk) mooie vrouwen.

Op de website van Tony Ryan, een fotograaf, staan enkele verhalen van modellen met wie hij werkt. Over hun onzekerheid, angsten en spiritualiteit. Ik vond het bijzonder om te lezen, dus ik dacht ik deel t met jullie.

http://www.menforallseasons.com.au/_blo ... 99s_Cover/

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Re: Gedachten van een model

Postby Jos » 12 May 2010, 19:15

Wow, NICE!
Jos
Lifestyle Coach

Postby judha » 12 May 2010, 21:45

Leuk stukje.

Als man is het vaak makkelijk om vrouwen als object te zien. Helemaal als je zelf niet zo succesvol bent met vrouwen kun je vaak negatieve dingen associeren met mooie vrouwen. Zonder gegronde reden vind je haar arrogant, oppervlakkig of iets dergelijks. Ik betrap me zelf er regelmatig op dat ik dit doe. Als ik haar niet durf te benaderen, rationaliseer ik dat door te zeggen dat zij diep van binnen niet deugt. Ik denk dat meer mannen dit doen.

Dat terwijl deze vrouwen zelf van binnen ook issues hebben, onzeker zijn en een goed hart hebben. Zij willen ook alleen maar het beste uitstralen dat in ze zit. Maar voor hen is dit extra moeilijk, omdat vrijwel elke man die hen benadert zijn beeld alleen maar op haar uiterlijk heeft gebaseerd. Waardoor ze overal waar ze komt mannen heeft die haar aanstaren, maar niemand die een leuk, oprecht gesprek begint en iets geeft om hoe zij diep van binnen is. Het is niet helemaal eerlijk wat wij die meisjes aandoen.
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 13 May 2010, 08:56

Je kunt er veilig vanuit gaan dat elke vorm van arrogantie een soort van zelfbescherming is. Ook een narcist is eigenlijk heel onzeker (http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme) maar heeft een muur opgeworpen, die de realiteit ontloopt.

Ik ken een jongen die van nature erg onzeker is, ook depressies gehad heeft, etc. Je moet tegenwoordig eens horen waar die allemaal goed in is :-) Maar wel ondertussen steeds bevestiging zoeken.

De Brigitte in het verhaal blijkt uiteindelijk makkelijk, misschien omdat er bij haar een gevoelige snaar is geraakt door de juiste persoon. Maar het kan veel ingewikkelder zijn dan dat. Sowieso is oprechte interesse wel de sleutel, omdat dat de enige manier is om veilig en vertrouwd te voelen, waardoor je de muur kunt afbouwen.
Teaser
Active DALF-er

Postby Jeroen » 13 May 2010, 13:55

Teaser wrote:Je kunt er veilig vanuit gaan dat elke vorm van arrogantie een soort van zelfbescherming is. Ook een narcist is eigenlijk heel onzeker (http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme) maar heeft een muur opgeworpen, die de realiteit ontloopt.

Wilde eigenlijk niet de arrogantie discussie opstarten. De vraag is wanneer iets arrogantie is, iemand arrogant noemen komt ook voort uit onzekerheid? Vertellen waar je goed in bent, omdat je er daadwerkelijk goed in bent hoeft niet arrogant te zijn. Verder, bescheidenheid kan ook onzekerheid zijn.

Ik generaliseer niet graag, maar een uitzondering: Het punt wat ik wil maken is juist niet dat onder arrogantie onzekerheid zit, of andersom. Het punt wat ik zo sterk vind is dat het laat zien dat we allemaal mensen zijn. Iedereen is soms onzeker, voelt zich onveilig, en iedereen heeft behoefte aan waardering, begrip en liefde.

De volgende keer dat je een leuke meid ziet, probeer te beseffen dat ze ook mens is met alle fasetten: onzekerheid, angst, trots, jaloezie, compassie :) dat maakt het misschien wat makkelijker om met haar te communiceren...

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby Jerry » 13 May 2010, 15:27

Jeroen wrote:Wilde eigenlijk niet de arrogantie discussie opstarten.

Is de arrogantie discussie niet iets wat een logisch gevolg is op dit topic? dat een knap meisje vaak op een verhoginkje wordt geplaatst, als arrogant wordt gezien en dat hier hele menselijke gedachten achter schuilen?

@ Teaser, ik moet zeggen dat ik die gedachte ook lang gehad heb. Het punt is echter dat ik de laatste tijd vaak genoeg hoor dat ik zelf ook een arrogante uitstraling heb.

Maar wat is dan het verschil tussen arrogantie uit onzeker-oogpunt, en arrogantie uit zelfverzekerd-oogpunt?
Last edited by Jerry on 16 May 2010, 14:40, edited 1 time in total.
Jerry
DutchALF Team

Postby judha » 13 May 2010, 18:37

Jeroen wrote:De volgende keer dat je een leuke meid ziet, probeer te beseffen dat ze ook mens is met alle fasetten: onzekerheid, angst, trots, jaloezie, compassie dat maakt het misschien wat makkelijker om met haar te communiceren...

Exact! Alleen omdat ze mooi en leuk is, is vaak mijn automatische reactie om die mooie eigenschappen te maskeren met een negatieve. In die gevallen behandel ik haar niet zoals ze is, maar volgens het stereotiepe beeld dat ik aan haar uiterlijk verbonden heb om mezelf te beschermen. Dit is iets waar ik regelmatig op stuit, en wat later totaal ongegrond kan zijn.
Jerry wrote:@ Krazj, ik moet zeggen dat ik die gedachte ook lang gehad heb. Het punt is echter dat ik de laatste tijd vaak genoeg hoor dat ik zelf ook een arrogante uitstraling heb.

Ik hoor dat zelf ook vaak. Ik vind alleen dat ik aan die opmerkingen geen waarde kan hechten, omdat de reden waarom die persoon dat zegt niet altijd duidelijk is (Jaloezie, afgunst, grappig, serieus, behulpzaam, plagend?). OP zo'n moment kijk ik naar mezelf en of ik volgens mijn morele waarden handel. Aan de hand daarvan pas ik het wel of niet aan.

Zelfverzekerdheid is een goede eigenschap, bescheidenheid is dat ook. Je moet alleen weten wanneer je welke moet gebruiken. Misplaatste arrogantie is niet mooi, maar misplaatste bescheidenheid vind ik zelf nog walgelijker. Over het algemeen ben ik liever een tikkeltje te zelfverzekerd dan een te bescheiden. Fake it till you make it, zal ik maar zeggen. Dan ben ik liever cocky/funny dan dat ik validatie zoek met bescheidenheid.
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 13 May 2010, 19:30

Ik denk dat er wat semantische verwarring is omtrent arrogantie. In mijn ogen heeft iemand die arrogant is een hoge dunk van zichzelf en plaatst zich boven anderen. Dat is anders dan zelfverzekerd zijn, waarbij je weet dat je iets goed (genoeg) kan en je daarmee toch niet boven anderen plaatst. 't Kan zijn dat hier anders over gedacht wordt natuurlijk, maar je kunt eindeloos over iets discussiëren om er vervolgens achter te komen dat je definitie anders is.
Teaser
Active DALF-er

Postby krazj » 16 May 2010, 11:13

(@krazj? offtopic .. thats not me haha )
krazj
Contributing DALF-er

Postby Jerry » 16 May 2010, 14:41

krazj wrote:(@krazj? offtopic .. thats not me haha )

Huh, what? ;)
Jerry
DutchALF Team

Next

Return to Je Lichaam: Gezondheid & Uiterlijk