DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Introductie Simku (en waar ik mee zit)

Introduceer jezelf hier en krijg toegang tot het Attraction gedeelte van het forum en meer...

Introductie Simku (en waar ik mee zit)

Postby Simku » 02 May 2011, 16:57

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel 24 jaar oud, woon in Rotterdam en ik zit momenteel in mijn Bachelor fase voor mijn psychologie studie. Ik heb de eerste twee jaar van mijn opleiding @ Erasmus Universiteit gevolg maar ik vond het maar niks. Ik vond het allemaal te basis en te makkelijk en het systeem wat ze daar gebruiken bevalt me totaal niet. Nu zit ik op Leiden Universiteit en ik heb naar mijn idee veel meer geleerd dan dat ik ooit zou kunnen op EUR. Wat ik hierna precies wil doen als Master weet ik nog niet. Nederlands is mijn tweede taal, alvast mijn excuses als ik wat onduidelijk ben of grammaticaal fout bezig ben.

Voor een hele lange tijd bekijk ik de posts op dit forum en besloot eindelijk zelf een account aan te maken. Ik kwam hier dan vooral om ervaringen te lezen van andere mensen en/of inspiratie op te doen. De reden waarom ik eindelijk een account heb gemaakt is omdat ik ergens tegen aan ben gelopen: Ik ben ontzettend verliefd geworden op een dame die helaas al een vriend heeft. Dit is niet de eerste keer en normaal kon ik me er wel overheen zetten maar niet bij deze dame. Ik heb ik nooit echt moeite gehad met versieren/attraction maar ik begin me wel af te vragen hoe iemand te versieren die al een vriend heeft. Ik heb in principe maar twee keuzes: Of ik verdiep me meer in attraction en zorg ervoor dat ze verliefd wordt op mij (want ik weet dat zij het echt niet gaat waarderen als ik zoiets probeer als ze niet verliefd is) en versier haar ,of ik ontwikkel me in 'Hoe ga ik verder met mn leven zonder haar'. Dus dat zijn twee ontwikkelpunten waar ik uit moet kiezen.

Mijn ervaringen met meisjes: Ik had ooit een relatie van 2 jaar maar ze ging verhuizen naar het buitenland. Het werd na een tijdje ook meer een 'normale vriend' relatie dus zo erg vonden we het niet. Toen een hele tijd alleen een beetje versiert (niks verders) en toen was ik weer plots verliefd op de dame die hierboven is besproken. En Daarvoor had ik een relatie met een dame die ik ben kwijtgeraakt omdat ik toen heel erg graag een open relatie wou maar dat ging toen ten koste van haar. Ik had het dan ook heel stom aangepakt (en zo begon ik me ook meer te verdiepen in dingen zoals PUA en The Game). Ik deed haar veel pijn en ik had het niet door. Tegenwoordig hoef ik helemaal geen open relaties.

Of ik echt actief lid zal worden: Ik ben meer iemand die liever op de achtergrond meeleest en ja ik moet wel zelf actie ondernemen wat betreft zelf ontwikkeling, maar de vroeg is: ''wat is het beste?''. Ik zoek dan ook topics of iemand hetzelfde heeft meegemaakt. Ik hoop dat ik hier een antwoord vind.
Simku
DALF-er

Re: Introductie Simku (en waar ik mee zit)

Postby markzor » 04 May 2011, 02:43

Welkom Simku!

Ben je bevriend met dat meisje van je?
markzor
Active DALF-er

Postby Morphs » 04 May 2011, 09:19

Welkom op het forum Simku. Je specifieke situatie is voor zover ik weet nog niet eerder voorbij gekomen op het forum. Maar aan de andere kant: iedereen heeft natuurlijk een net iets ander verhaal.

Je liefde 'opbiechten' aan haar is inderdaad een afrader. Daarmee overval je haar en ze zal daar nooit in meegaan (omdat ze veel meer tijd/moeite in haar relatie geinvesteerd heeft).

Als eerste zul je het feit moeten leren accepteren dat het misschien helemaal niks gaat worden. Ongeacht hoe het gaat lopen en hoe sterk je gevoelens voor haar nu zijn, deze acceptatie is belangrijk. Wees erop voorbereid. Ten tweede een vraag: heb je het idee dat je op dit moment in staat bent een band met haar op te bouwen? Ik neem aan dat je strategie hierin is om haar beter te leren kennen en dat dit uiteindelijk voor haar omslaat in een verliefdheid. Kan dat of denk je dat je eerst meer 'skills' nodig hebt?

Zomaar wat vragen om je wat meer over de situatie na te laten denken.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby crashtest » 04 May 2011, 20:10

Welkom!
Ik heb op dit forum een "anti-verliefdheidsgids" geschreven. Dit is speciaal voor dit soort gevallen, waar zij een ander heeft of (nog) niet of maar liet merken dat ze je wil en je jezelf al veel te veel laat meeslepen. Het staat echter wel onder "inner-game" dus je zult misschien even moeten wachten op toestemming.
crashtest
DALF-er

Postby 14b » 05 May 2011, 10:04

Ik zou de dame uit mijn hoofd zetten als ik jou was. Eerst van alles zit ze in een relatie, het toont niet veel respect voor haar keuzes als je dat negeert. Zeker omdat je niet kunt beoordelen hoe jouw relatie met haar zou zijn. Ten tweede als het je lukt heb je dus de een vrouw waarvan je zeker weet dat ze niet al te veel problemen heeft zich uit een relatie te laten wrikken. Derde en laatste is er geen enkele vrouw zo geweldig dat ze niet onvervangbaar is.

Ik zou haar uit m'n hoofd zetten en een paar vaardigheden ontwikkelen om vrouwen die wel beschikbaar zijn aan te trekken.

Psychologie, universiteit Leiden, toen ik daar zat zat het stampens vol met beschikbare (soms zelfs gefrustreerde) schoonheden. Je hebt genoeg om je heen zitten. Waarom deze? Is ze de koningin van zweden ofzo? :P
14b
DALF-er

Postby crashtest » 06 May 2011, 15:08

Of een Zweedse Koningin.
crashtest
DALF-er

Postby Simku » 09 May 2011, 09:04

Nee, tekort aan vrouwelijk schoon is hier zeker niet. Maar het gaat ook wel om meer dan schoonheid alleen. Het is gewoon haar karakter, ze doet dingen waar ik echt respect voor heb. Zoals o.a. topsport en een voltijd WO studie en dan ook nog eens compleet zelfstandig zijn (geen ouders bijv.) en ze is 19-20. Daarnaast hebben we dezelfde afkomst wat toch wel ergens voor een pluspuntje zorgt (niet dat ik anderen erop afreken maar het is toch voor mij wel ergens mooi meegenomen). Ze heeft een leuke combinatie van lief en stoer. Kortom: ik vind haar toch wel unieker dan alle andere meisjes die ik ben tegengekomen. Ze is echt ergens mee bezig, ze heeft een passie (daar hou ik van) en iets waarbij ik me afvraag of ik dat eigenlijk wel kan. Ik ben onder de indruk en dat ben ik niet snel. Ik kan wel een heel verhaal gaan schrijven waarom ik haar leuk vind maar daar schieten we ook niet mee op, of wel?
Simku
DALF-er

Postby crashtest » 09 May 2011, 19:51

Maar wat wil je dan? Je kunt toch ook gewoon rustig aan doen, om je heen kijken en je kans pakken als die er ligt bij haar? (makkelijker gezegd dan gedaan)
crashtest
DALF-er

Postby 14b » 10 May 2011, 15:19

Misschien dat je haar als je onwijs de alpha player uithangt zo hitsig kunt krijgen dat ze met je het bed in duikt. Maar als haar relatie goed was krijgt ze spijt, schuldgevoelens en kun je dat genieten van een relatie met haar gewoon op je buik schuiven. En zeker als ze het idee heeft dat jij erop aan gestuurd hebt dan gaat ze daar wrok naar jou toe over voelen.

Daarbij, vind je dat echt waard? Wil je iemand in die positie brengen?

Misschien verandert ze nog van gedachte, op eigen initiatief en vanuit eigen motivatie als ze er klaar voor is.. Maar je moet mijn inziens kiezen tussen: gaan zitten wachten op iets bekends wat naar alle verwachtingen onbereikbaar is en iemand die nu onbekend is maar zeker bereikbaar.

Mijn punt naar jou toe is dat als je stiekum op haar blijft hopen je niet open staat voor de vrouwen die wel interesse in je hebben en dat zijn er veel meer dan je verwacht. Je weet niet echt dat deze dame een perfecte match voor je is, je gelooft het maar je weet het gewoon niet zeker en dat zul je niet doen tot je een aantal jaar met haar samen bent, in ieder geval lijkt dat op dit moment volgens haar niet zo te zijn. En we kunnen er vrij zeker van zijn dat als je jezelf open stelt en je verstand gebruikt, er een project van maakt je een aantal hele goede ervaringen met leuke vrouwen gaat oplopen.

Jouw keuze verder.
14b
DALF-er

Postby crashtest » 12 May 2011, 06:29

En als je dan toch haar weet te ontfutselen van hem.. wil je echt rebound zijn? Kun je niet beter wachten tot hij is weggezakt? Op de gang van mijn flat woont een meisje die al 4 of 5 jaar een relatie had met een jongen. Ze zijn zelfs op dezelfde gang gaan wonen in mijn studentenflat toen ze van de middelbare school kwamen. Op een gegeven moment ging het niet meer zo goed in hun relatie, dat was rond de tijd dat ik zelf in die flat kwam wonen.
Ik was nieuw en ondanks dat ze een relatie had keek ze me in het begin altijd lachend en een tikkeltje verleidend aan. (je weet wel, zo'n twinkeling in haar ogen etc.)

Anyway, op een dag was ik in de bar beneden in de flat (jawel wij hebben een bar in onze flat!! :D) En iemand die daar achter de bar stond floepte er nadat ik zei op welke gang ik woonde uit:" Ja eh..carmen en Xander.." "Wat is er met hun?" "Nee eh..dat kan ik niet vertellen." Dus ik:"Kom op man, je beging het verhaal al en dan kap je halverwege af..da's lullig!" "oke, oke: het gaat niet zo goed tussen hun."

Zelf heb ik niets met die informatie gedaan, maar na de kerst was het zover: het ging uit tussen hun. En guess what: ze had direct daarna een nieuw vriendje. Ook uit de flat. Een ander meisje uit mijn gang zei dat ze die nieuwe jongen al veel langer leuk vond.
Drie maanden verder was haar nieuwe relatie voorbij.

Ik vertel dit nu om maar even te illustreren dat die ppositie ook voor jou uitermate vervelend kan zijn op het moment dat je haar oude relatie "opvangt."

Mijn advies: houd gewoon contact met haar, maar wacht het gewoon rustig af. Verschuif het gewoon naar de langere termijn en zorg ervoor dat je niet te veel van je intenties laat merken zodat je niet zo'n "Ik houd van je als gewone vriend!" Gesprek krijgt. Je zit dan misschien met je gevoelens in de knoop, maar ach, wat is er mis met dromen? En als het dan uiteindelijk een stille dood sterft ben je tenminste niet door je droomvrouw afgewezen!
crashtest
DALF-er

Next

Return to Introduceer jezelf