DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

introductie Ramiro

Introduceer jezelf hier en krijg toegang tot het Attraction gedeelte van het forum en meer...

introductie Ramiro

Postby Ramiro » 12 Jun 2011, 09:05

Hee mannen,

mijn naam is Ramiro. Ik ben al een aantal jaren met wisselende toewijding bezig met zelf ontwikkeling, gedragspsychologie en sociale dynamiek. Gedurende die tijd heb ik een aantal interessante ontwikkelingen door gemaakt, avonturen beleeft, leuke mensen leren kennen, fijne relaties gehad en onverwachte inzichten gekregen.

Na een recentelijke inventarisatie van waar ik was, waar ik ben, hoe ik daar gekomen ben, waar ik heen wil en hoe ik daar denk te komen is het tijd voor een herevaluatie van mijn doelen en mijn plannen. Deze aanmelding is onderdeel van die herevaluatie. Waar ik me de komende tijd onder andere op wil focussen is het vinden van mijn betere(n) om meer van te kunnen leren en het delen en doorgeven van mijn eigen inzichten aan mensen die de groei die ik heb doorgemaakt nog voor zich hebben.

Bij deze dus meteen een oproep. Mocht je het het leuk vinden om iemand (mij) te coachen, wil je zelf gecoacht worden, of zoek je gewoon iemand om ideeën mee te delen of mee op stap te gaan, stuur me vooral een berichtje (geen financiële bedoelingen).

Verder wat informatie over mezelf. Ik ben een 31 jarige vrijgezelle Amsterdammer, met een primaire focus op inner game. Mijn drijfveer om me met game bezig te houden is een aantal jaren geleden geboren uit de realisatie dat ik bepaalde factoren in mijn leven gewoon goed geregeld wil hebben. Ik heb een academische achtergrond in onder andere in sociale dynamiek en psychologie. Ben fan van David Deangelo. Primaire doel met dit alles is gewoon een goeie tijd hebben en plezier maken. Lijfspreuk: life is all about priorities ;).

Verder, ik ga hier en daar wellicht een beetje wijsneuzerig doen, maar probeer geenszins te pretenderen dat ik de wijsheid in pacht heb. Daarbij, zelf verbetering is mijn inziens erg persoonlijk en wat voor mij werkt werkt voor een ander voor geen meter. Ik sta altijd open voor discussie en verbetering.
Ramiro
DALF-er

Re: introductie Ramiro

Postby thoms04 » 12 Jun 2011, 09:39

Mooie introductie Ramiro, welkom.
Je schrijfstijl, duidelijk (academische) formuleringen en jezelf presenteren aan de hand van zowel je sterktes en zwaktes resoneert met me. Voor inner game zit je hier goed, het niveau varieert van erg beginners tot een aantal zeer ervaren mannen. Het is de laatste weken wat rustig, ik denk door de vakantie maar daarna zal het wel weer drukker worden. Vast groepje zie ik elke week wel wat posten. Ik ben benieuwd naar je inzichten, dus voel je vrij om een post te maken over iets dat je bezighoudt en dan zul je de reacties vanuit hier wel tegemoet zien komen.
Je doelen lijken voor nu nogal abstract omschreven. Kan je er een aantal concreet omschrijven?

Nogmaals welkom
cocky funny Thom :D
thoms04
DALF-er

Postby Ramiro » 21 Jun 2011, 18:28

Hee Tom,

allereerst bedankt voor het warme welkom. Kijk er naar uit om hier en daar wat meningen en inzichten te horen en te delen.

Wat mijn doelen betreft, die zijn onder te verdelen in een aantal korte en midden termijn doelen, en een enkel oer doel. Om te beginnen met de laatste: waar ik in de eerste instantie voor wil leven is om het maximale aan positieve belevingen voor mezelf en de mensen om me heen uit dit leven trekken. Ik probeer de keuzes die ik maak en de dingen die ik nastreef uiteindelijk (en met pragmatiek) in dit perspectief te zien, ook al ben ik er achter dat dat vaak makkelijker gezegd is dan gedaan.

Mijn korte en middenkorte termijn doelen zijn wat vluchtiger. Ik merk dat elke periode zo’n beetje zijn eigen thematiek heeft. Op dit moment ben ik voornamelijk bezig met het volgende:
- het onderhouden van een gezonde, inspirerende en energie gevende sociale omgeving
- lichamelijk en geestelijk fit zijn en blijven
- meer leren over, en ervaring opdoen in pick-up
- meer gelijkgestemden om me heen verzamelen
- wat ik heb geleerd doorgeven in de vorm van forumberichten en het tutoren van mensen die daar baat bij kunnen hebben.

Groet!

Ramiro
Ramiro
DALF-er

Postby Morphs » 28 Jun 2011, 14:42

Hee Ramiro,

welkom op het forum! Een mooie en duidelijke introductie heb je geschreven. Ik zie meteen dat je al een tijdje met jezelf bezig bent en daarbij al de nodige inzichten hebt verworven. Het feit dat je ook al een user icon hebt geeft aan dat je ervoor wilt gaan (het zijn kleine dingen die iets zeggen over iemands motivaties en intenties).

Bovendien ben je een aanwinst voor de dertigers op het forum (myself included) :)

Er is een hoop te vinden op het forum. Door de jaren heen is er een hechte groep ontstaan die elkaars vrienden zijn geworden en vooral elkaars zwaktes met elkaar durven te delen. Dit is mijns inziens de beste mogelijkheid om aan jezelf te werken.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Lu Mallorca » 28 Jun 2011, 18:35

Hey Ramiro,

Wat jammer dat het lijkt dat een aantal dagen van het forum verloren zijn gegaan nadat het een tijdje uit de lucht is geweest. Je had zo'n mooi stuk geschreven. Die ben je zeker kwijt? Ik hoop dat dit er je niet van weerhoud om hoogstaande stukken te blijven schrijven!
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Ramiro » 29 Jun 2011, 12:41

Morphs wrote:welkom op het forum!

Thanks! En toch goed om te horen dat ik niet de enige 30er ben ;)

Morphs wrote:Het feit dat je ook al een user icon hebt geeft aan dat je ervoor wilt gaan

Grappig dat je dat aanhaalt. Dat is best een drempel namelijk, en daar zit een heleboel achter volgens mij. Nou ja, een boel om over na te denken en wellicht wat mooie gedachtes voor een goeie discussie op een van de andere fora ;)

Lu Mallorca wrote:Die ben je zeker kwijt?

nope ;) aangemoedigd door de positieve feedback en de suggestie van 14b heb ik besloten om een blogje te starten, iets wat ik eigenlijk al een tijdje wilde doen. Daar staat ie nog. Leuk om te horen dat het in goede aarde valt in ieder geval, je kan het desbetreffende stukje teruglezen op http://ramiroslog.blogspot.com/2011/06/de-driehoek-kunst-kunstje-of-kunde.html. Ik heb nog ideeen om tot 2012 elke week te kunnen posten dus ik vermoed dat er nog wel wat bij komt de komende tijd :)
Ramiro
DALF-er

Postby Morphs » 29 Jun 2011, 20:38

Leuk stukje inderdaad en heel erg waar. De meeste van die 'technieken' kun je gewoon niet bewust uitvoeren, simpelweg omdat alleen de concentratie op de driehoek zelf ten koste gaat van je aanwezigheid.

Kijk bijvoorbeeld eens naar een vriend van je als hij aandachtig televisie kijkt. Z'n ogen zijn wat glazig en z'n gezicht staat in de 'opneemstand'. Observeer diezelfde vriend dan eens als hij bijvoorbeeld achter z'n computer zit te gamen. Het ziet er dan heel anders uit: een geconcentreerde blik, het gezicht straalt richting en daadkracht uit.

In beide gevallen zit hij echter naar een plat oppervlak te staren, de mindset en intentie maken het verschil. Same met sociale interactie.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby 14b » 01 Jul 2011, 12:51

Kickuh Ramiro, ik heb mijn reader aangesloten op je blog!
14b
DALF-er

Return to Introduceer jezelf