DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

van theorie naar praktijk

Hoe zit ik in elkaar, waarom doe ik dingen & hoe verbeter ik mezelf? Verwant aan Inner Game in Attraction echter zonder relatie tot Attraction

van theorie naar praktijk

Postby Remy » 23 Jan 2011, 22:24

Na een tijdje dit forum volgen en me verder te verdiepen in de theorie, merk ik dat ik toch problemen heb met de praktijk..

Ik weet niet of het te maken heeft met 'durven' of misschien dat ik er niet echt bij stil sta, maar er verandert weinig in m'n gedrag m.b.t. het aanspreken van vrouwen. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel in de kroeg gezeten waar zat leuke meiden rond lopen maar op de een of andere manier kom ik dan niet uit m'n vaste routine.. Bestel ik bijvoorbeeld bij een leuke dame achter de bar een paar biertjes, zij tikt per ongeluk een biertje omver, we lachen er om en ik krijg een nieuwe... maar ik bedenk dan pas achteraf van 'shit, had ik daar niet iets mee moeten doen? en wat dan?'

Wat zijn jullie tips om die specifieke stap te maken?
Remy
DALF-er

Re: van theorie naar praktijk

Postby Jasper » 23 Jan 2011, 23:45

herkenbaar, ik denk voor iedereen die hiermee bezig is.

Ten eerste, bedenk je dat verandering een langzaam proces is. Je doet het al je hele leven op een manier en ook al ben je jezelf er nu bewust van dat het anders kan, je gedrag zal hierdoor niet opeens veranderen.

Het zijn vooral veel (nieuwe) ervaringen waardoor je zal veranderen en die krijg je niet in een klap (of specifieke stap ;) )

Nu ben je ervan bewust dat je het anders had kunnen aanpakken en als je thuis bent ga je denken shit hoe had ik beter kunnen reageren op die situatie? Wanneer je de volgende keer weer in die situatie komt zal je weten wat je te doen staat, ook al zal je het misschien nog steeds niet doen, je bent al weer een stapje verder. (en voelt je waarschijnlijk alleen maar kutter omdat je nu weet hoe het moet, maar je het op de een of andere manier niet doet).

Langzaam zul je steeds vaker zien dat je dingen een klein beetje anders gaat doen, beloon jezelf hiervoor en ga niet meteen denken van shit ja maar dit en dit ging nog steeds helemaal verkeerd.
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Jeroen » 26 Jan 2011, 09:36

Hoi!

Misschien helpt de volgende post je : http://www.thenatural.nl/nieuws/nieuwsb ... ren.html...

Theory is namelijk kennis opdoen. Dit gaat op een hele andere manier dan vaardigheden op doen. De bovenstaande post legt dit verder uit. Ik denk dat dit centraal staat in jouw vraag...

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby Morphs » 26 Jan 2011, 09:59

Het is zeker een kwestie van veel doen. Tot je op het punt komt dat bepaalde dingen vanzelf beginnen te gaan..

Het beste werkt het als je dit samen doet. Bij mij/ons ging dit min of meer automatisch omdat we hier met een paar man mee bezig gingen. Dan push je elkaar makkelijker, je praat makkelijker over de dingen die je doet en je kunt elkaar makkelijker aanmoedigen.

Het is erg makkelijk om te lezen en vervolgens niks te doen. Daarom zijn meetings belangrijk. En zelfs dan... zorg dat je wat mensen aanspreekt en spreek wat af.. die je gaat doen (bijvoorbeeld een aantal meiden aanspreken). Op die manier haal je meer uit zo'n avond/mogelijkheid (zeker als je buiten de DALF-avonden om niemand kent die veel met dit soort sociale ontwikkeling bezig is).
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Remy » 26 Jan 2011, 20:45

Dank voor alle tips!

Ik moet me er dus meer bewust van worden, en van te voren doelen opstellen..
en misschien maar eens een meeting joinen... ;)
Remy
DALF-er

Postby Morphs » 27 Jan 2011, 01:01

Remy wrote:en misschien maar eens een meeting joinen... ;)

Naar een meeting komen is heel concreet, maar gelijk zie ik dat je hier een enorme slag om de arm houdt met het gebruik van "misschien".

Uiteraard moet je dat zelf weten, maar je zult niet de eerste zijn die al bij voorbaat twijfelt en uiteindelijk toch maar niet gaat om wat voor reden dan ook. Dus beantwoordt even voor jezelf de vraag: "is het eng?". We bijten heus niet :) en de eerste meeting vond ik ook wel spannend omdat ik niet wist wat ik kon verwachten en alles bleek enorm mee te vallen.

Wees je bewust dat wanneer je wilt dat er dingen in je leven veranderen, er nieuwe dingen moeten gebeuren. Daar kun je niet omheen. Het beste wat je dan kunt doen is voor zoveel mogelijk verandering zorgen, bijvoorbeeld door nieuwe mensen te leren kennen op zo'n meeting. Als relaxte gasten met dezelfde problemen/uitdagingen ontmoeten te eng is, hoe ga je dan ooit een mooie meid in de kroeg aanspreken? :)

Als je goed in jezelf kijkt kun je veel dingen al bij voorbaat beantwoorden.. probeer eens een antwoord te geven op de vraag: "ga ik dit werkelijk een kans geven of niet?". Je hoeft het antwoord niet te posten, het is alleen naar jezelf toe.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby judha » 27 Jan 2011, 10:56

Remy wrote:Ik weet niet of het te maken heeft met 'durven' of misschien dat ik er niet echt bij stil sta, maar er verandert weinig in m'n gedrag m.b.t. het aanspreken van vrouwen. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel in de kroeg gezeten waar zat leuke meiden rond lopen maar op de een of andere manier kom ik dan niet uit m'n vaste routine.. Bestel ik bijvoorbeeld bij een leuke dame achter de bar een paar biertjes, zij tikt per ongeluk een biertje omver, we lachen er om en ik krijg een nieuwe... maar ik bedenk dan pas achteraf van 'shit, had ik daar niet iets mee moeten doen? en wat dan?'

Dit betekent dat je goed bezig bent ;) ! Bewustwording is de eerste stap van onwtikkeling. Je zult zien dat (als je hier mee bezig blijft) je steeds vooruit zal gaan. Op dit moment is jouw onbewustzijn bezig om dit allemaal te verwerken en zal uiteindelijk met een oplossing komen die jou brengt wara je heen wil. Belangrijk hierbij is dat jij je onbewustzijn gaat voeden met goede input (jouw sociale omgeving, de mensen met wie je omgaat en de informatie en ervaringen waaraan je jezelf blootstelt) en dat je iets doet met de output (bewust worden van wat je echt wil in je leven, hoe je daar wil komen, etc.). Op dit moment ben je dus al goed bezig. :)

Je zult echter merken dat groei niet gaat zoals in films of verhalen. Er zal zich geen scene voordoen waarin je een montage ziet waarin je over het strand loopt, trappen op- en afrent, en tegen boksballen aanslaat op een catchy rockdeuntje. Groei is een geleidelijk en intiem proces. Het is bij vlagen heel confronterend en heel ongemakkelijk. Het kan zelfs pijnlijk en ontmoedigend zijn. Dat is waarom de meeste mensen het nooit doen. Jij kan jezelf onderscheiden door dit wel te doen. Als je door dat soort moeilijke momenten heengaat en jezelf ontwikkelt, dan heb je ook echt het geval dat je het verdiend hebt. Niets in het leven dat de moeite waard is om te hebben, is makkelijk.

Uiteindelijk is de theorie altijd slechts een benadering van de praktijk. Een jaar lang bepaalde theorie bestuderen zal je minder leren dan een jaar lang met de auteur van die theorie omgaan en echt zelf mee te maken wat het nou in houdt. Theorie is een makkelijke manier om jezelf bloot te stellen aan gebieden waar je niet in thuis bent en een algeheel beeld ervan te vormen. Maar om het echt te doorgronden zul je er mee aan de slag moeten gaan. Uiteindelijk is het namelijk niet jouw bewustzijn dat iets moet leren (feitjes, kennis, informatie), maar jouw onbewustzijn (de toepassing van kennis in specifieke gevallen). De enige manier om dat te doen is door er mee aan de slag te gaan . Dat geldt voor zowel abstracte vakgebieden als wiskunde (axioma's en regels lezen versus sommen maken en de stof toepassen) , als voor praktischere zaken als sociale interacties (Pick-up boeken lezen en video's kijken versus omgaan met mensen, mensen ontmoeten en sociale banden opbouwen).

Alleen de theorie bestuderen geeft je een vals gevoel van meesterschap. Juist de frustraties en het ongemakkelijke gevoel dat je krijgt als je dingen niet snapt tijdens het toepassen zullen je helpen om het beter te begrijpen, in de volgende situatie.

Concrete tips dus:
- Begeef je in sociale situaties en gelegenheden. Het makkelijkste is door dit te doen op een manier waarop je vanuit jezelf verplicht bent hieraan mee te doen en niet kan verzaken. Denk aan cursussen, verenigingen en dergelijke.
- Bedenk voor jezelf wat je echt wilt bereiken. Stel een doelenplan op en aan de hand daarvan een specifiek actieplan hoe je die doelen gaat bereiken. Bouw vaste evaluatie momenten in om te kijken hoe je vooruit bent gegaan. Pas vervolgens eventueel weer je doelen- en actieplan aan, indien je tot het inzicht bent gekozen dat je je koers wilt wijzigen. "If you don't know where you're going, it doesn't matter which road you'll take."
- Breid je sociale kring uit. Zorg voor een directe sociale omgeving met mensen waar je van kunt leren en die eigenschappen bezitten welke jij wilt overnemen. Zoek mensen die beter zijn dan jij in de gebieden waar jij jezelf wilt ontwikkelen en stel jezelf actief op om hier van te leren.
- Zorg voor een algehele open en oprechte houding. Accepteer geen excuusjes van jezelf en wees niet bang om fouten te maken of dingen te doen die jij nooit deed of waar je bang voor bent. Juist dat gevoel betekent dat je hier iets van kunt leren en jezelf op dat vlak kunt ontwikkelen.
-Wees niet bang om dingen te doen die je nog nooit gedaan hebt, fouten te maken en toe te geven en op je bek te gaan. "Succes is not defined by how many times you fall, but by how many times you'll get back up your feet"

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
judha
Active DALF-er

Postby Remy » 29 Jan 2011, 19:06

Wow wat een verhalen.. :)

Breid je sociale kring uit. Zorg voor een directe sociale omgeving met mensen waar je van kunt leren en die eigenschappen bezitten welke jij wilt overnemen. Zoek mensen die beter zijn dan jij in de gebieden waar jij jezelf wilt ontwikkelen en stel jezelf actief op om hier van te leren.

Ik heb al een vrij groot sociaal leven, ga regelmatig op stap of duik de kroeg in, maar merk dat ik vast zit in een soort routine. En binnen m'n sociale kring zijn er weinig waar ik wat van kan leren. Dus hier zou ik wat aan kunnen doen.

Als relaxte gasten met dezelfde problemen/uitdagingen ontmoeten te eng is, hoe ga je dan ooit een mooie meid in de kroeg aanspreken?

Mijn 'misschien' had niks te maken of ik het eng vind.. hooguit spannend, maar dat is voor mij eerder een reden om juist wel te gaan. Het is meer dat ik er tijd voor vrij moet maken en de geplande meetings zijn op dagen dat ik niet kan. That's all ;) Maar met deze reacties en tips moet ik zeggen dat het me wel alleen maar meer motiveert!
Remy
DALF-er

Return to Innerlijke Kwesties