Zo te horen ben je goed bezig de laatste tijd, als vrouwen je willen en je missen

Inderdaad is neediness iets dat makkelijk door kan slaan in ongeinteresseerdheid. Tenminste, zo komt het dan op de vrouw over. Dit is onderdeel van het hele ontwikkelingsproces. Op dezelfde manier komen veel gasten in een fase waarin ze teveel 'neggen' en vrouwen wegplagen. Door ervaring leer je uiteindelijk welke mate het beste werkt. Bovendien verschilt dit per vrouw, ook dat leer je beter in te schatten.
Voor neediness geldt ook dat het moment en de afstand tussen jou en de dame meespelen.
Zie het als volgt:
M ---> <--- V
Een man en een vrouw komen nadat ze elkaar leren kennen steeds dichter bij elkaar. Bij een eerste ontmoeting ben je 'van elkaar verwijderd' en naarmate het contact groeit kom je dichter tot elkaar totdat er een eindpunt is bereikt. Dit kan vriendschap zijn, maar ook liefde (en zelfs bij liefde zijn er verschillende gradaties). De afstand tussen beide bepaalt de mate waarin je je begeerte aan de ander kenbaar kunt maken. "Ik mis je" zeg je niet tegen een meid die je 1x eerder hebt gezien. Wanneer je een vriendin hebt is het echter helemaal niet vreemd wanneer je haar eens mist en zal ze het fijn vinden dat ze belangrijk voor je is.
Vooral in het begin, wanneer je elkaar net ontmoet hebt of een paar keer hebt afgesproken, is het goed om erop te letten dat je niet te hard van stapel loopt. Waarschijnlijk probeer je dit te voorkomen:
M ---> V
Dus dat je teveel laat merken hoe leuk je haar vindt terwijl dat van haar kan niet of minder het geval is. Maar ondertussen gebeurt er dit:
M <--- V
Komt het dus wel van haar kant maar hou jij teveel terug. Als het helemaal van haar kant moet komen dan loopt het uiteindelijk mis zoals je gemerkt hebt. Eigenlijk gaat een interactie met een vrouw altijd voorwaards, het gaat altijd ergens heen. Wanneer er gevoelens in het spel komen dan mag je de teugels wat meer laten varen en mag je best laten blijken wat ze voor je betekent. De mate waarin zul je door ervaring moeten leren. Je kunt hierbij goed letten op de vrouw. "Ik mis je" is een heel duidelijke, maar er komen ook subtielere opmerkingen voorbij. Als ze op een later tijdstip zegt dat ze het leuk met je vond dan is dat ook een heel duidelijk signaal dat ze je aanwezigheid op prijs stelt.
Als laatste wat concrete tips:
Probeer eens wat meer op de vrouw in kwestie te letten. Niet alleen op de dingen die ze zegt, maar ook op de dingen die ze
bedoelt en hoeveel moeite ze voor je doet en of dat enigszins gelijk staat aan de hoeveelheid moeite die je voor haar doet.
"Ik mis je" is eigenlijk een ietwat loos statement. De ander kan er eigenlijk weinig mee, behalve het beantwoorden met "ik jou ook". Iets anders zou een afwijzing zijn. Als je twijfelt of het goed is om zoiets te zeggen, kies dan een iets luchtiger variant zoals "ik heb zin om je te zien/knuffelen/zoenen". Dat zijn namelijk allemaal fijne dingen dus de kans dat daar positief op gereageert wordt is groter. En als het niet zo is, dan krijg je iets terug in de trant van "helaas, dat kan nu niet, verplichtingen/etc.".
Je kunt een soort stelregel houden dat de verhouding waarin je dit soort dingen aan elkaar kenbaar maakt, ongeveer gelijk moet zijn. Als je haar bijvoorbeeld 3x laat weten dat je haar mist en zij zegt niet iets soortgelijks, dan is de verhouding scheef.
Hopelijk heb je hier iets aan!