DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Leren fietsen

Hoe zit ik in elkaar, waarom doe ik dingen & hoe verbeter ik mezelf? Verwant aan Inner Game in Attraction echter zonder relatie tot Attraction

Leren fietsen

Postby fsidontknow » 14 Jan 2011, 11:35

Gister hoorde ik een leuk voorbeeld van een vriend van me. Hij had dit in een boek van Ben Tiggelaar gelezen. Het klinkt heel simpel en dat is het ook! Maar denk er nog maar eens goed over na. Het verhaal ging als volgt, Ben wou zijn dochtertje leren fietsen. Hij zocht alle informatie over fietsen op(de geschiedenis, hoe een fiets in elkaar zit en welke trap technieken er zijn). Vervolgens zette hij dit in een powerpoint presentatie en bracht hij zijn kennis over naar zijn dochtertje. Hoe een fiets is veranderd door de jaren heen, hoe je moet fietsen enz enz. Na de presentatie zei hij; nu kan jij fietsen!

Natuurlijk is dit niet het geval. Fietsen leer je door het te doen. Door hulpmiddelen(zijwieltjes) en vooral vallen, vallen, vallen en weer opstaan.

Echter worden er nog steeds(vooral op scholen) heel veel presentaties en theorie gegeven over onderwerpen dat je eigenlijk moet doen door het echt te leren. Klinkt dit niet heel bekend ;)
fsidontknow
DutchALF Team

Re: Leren fietsen

Postby Maestro » 14 Jan 2011, 13:59

Yeps, boeken lezen, videos bekijken, forums lezen, je weet alles, maarrrrr... je kunt er nog weinig van.

Ik heb vorige week in een gesprek met een vriend ook nog een vergelijking gemaakt met leren fietsen, net als hier op 't forum. Als je iets anders wil met je leven moet je dingen veranderen, dat is in het begin niet confortabel, maar daar moet je even doorheen, dan gaat dat gedrag wel confortabel worden. Net zoals met fietsen ipv lopen. De eerste keer fietsen is niet comfortabel, maar na wat oefening is het wel comfortabel, zelfs confortabeler om 10km te fietsen dan 10km te lopen. Als je jezelf niet dwingt om aan die onconfortabele periode te beginnen, zul je je wens om te fietsen en snel 10km te overbruggen nooit waar maken, en zul je altijd moeten blijven lopen, zoals je altijd al gedaan hebt en zoals je eigenlijk niet meer wilde.
Maestro
DALF-er

Postby ricky » 19 Jan 2011, 00:12

Echter werd er aan mij verteld dat je moest trappen op zo'n fietspedaal. Zonder dat stukje onmisbare kennis was het me nooit gelukt, hoevaak ik het ook zou proberen ^^ (verder wel eens met jullie posts overigens)
ricky
Active DALF-er

Postby Jos » 22 Jan 2011, 09:12

Leuk metafoor.

Eén van de moeilijkste stukjes is het stukje balans houden. Ze kunnen je zeggen dat je in evenwicht moet blijven, maar alleen door een paar keer te vallen, leer je hoe de fiets aanvoelt, wat de grenzen zijn, en hoe recht te blijven. Dat kost tijd en inspanning en is zeker niet altijd fijn. Net social skill :P
Jos
Lifestyle Coach

Return to Innerlijke Kwesties