Na anderhalve maand is het er dan toch echt tijd voor: mijn 2e post op dit forum.
Ik ben tot nu toe vrij egoïstisch op dit forum: ik lees alleen en stel vragen. Veel leren in de hoop later beter te kunnen bijdragen

Ik heb net mijn openingspost (
http://www.dutchalf.nl/introduceer-jezelf/mijn-verhaaltje-t2218.html) eens teruggelezen en mijn doelen die ik daarin heb verwerkt eens geëvalueerd. Dit zou ik graag met jullie willen delen, samen met de vraag: hoe nu verder?
Even een quote uit mijn openingspost:
Punten die ik wil bereiken:
- Spontaner uiten in gesprekken met onbekenden
- Duidelijker praten tegen vreemden (op een of andere manier ga ik zachter praten met een hogere stem en komt mijn boodschap totaal niet over)
- Makkelijker in contact komen met vreemden (makkelijker aanspreken, niet alleen op een feestje/borrel, maar liefst overal)
- MF workshop doen (al ingeschreven)
- Meer contact met vrouwen (al ben ik wel het type dat maar 1 a 2x per maand uitga, maar ik denk niet dat het uitgaansgebied de enige mogelijkheid tot contact is), op verbaal gebied, maar liefst ook andere gebieden.
En inderdaad, 3 dagen na deze post heb ik de MasterFlirt cursus gevolgd in Den Haag. Ik moet zeggen dat het me erg heeft geholpen zelfvertrouwen te krijgen en weer goed in mezelf te geloven. Nadeel vond ik dat er weinig echte 'praktijk' in voorkwam. Eerlijk gezegd had ik verwacht de straat op te gaan en daar oefeningen te doen. Dit is iets wat ik naderhand zelf heb 'moeten' doen en dat brengt me bij
punt 1 van mijn punten:
- Het is leuk om af en toe een praatje aan te knopen
- Ik heb nu een nieuwe squashpartner (al is het dan geen vrouw, maar het gaat om het idee

) die ik gewoon heb aangesproken, gezellig!
- Ik voel me meer op mijn gemak bij grote vergaderingen of meetings etc.
Ik denk dat dit punt een stuk verbeterd is en ik ben er zelf tevreden over.
Punt 2 schiet ook op, ik articuleer beter en voel me sterker in zulke gesprekken. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Punt 3.. ja, was eigenlijk punt 1 bedenk ik me nu.
Punt 4, de workshop. Ik ben van mening dat sommige punten die je daar leert zeker van invloed zullen zijn tijdens een gesprek met een leuke meid, maar sommige dingen vind ik zelf ook erg ver gezocht en zie ik erg ver van mezelf staan. Ik betwijfel of ik NLP of taalpatronen aan mijn 'eigen' kan/wil toevoegen, omdat ik het manipulatie vind en ik denk dat ik zoals ik me nu gedraag ook wel een leuk gesprek kan voeren. Punt is alleen dat ik misschien verder wil dan een leuk gesprek, graag commentaar hierop
Punt 5, een grappig punt. Ik vind het makkelijker een gesprek met een leuke meid aan te knopen, omdat ik haar nu niet meer beschouw als die leuke meid, maar als een gewone persoon. Dit scheelt zoveel, praten wordt veel gemakkelijker. Hier tegenover staat dat ik meteen niet meer mijn 'best' doe om meer uit het gesprek te halen. Mocht het gesprek ten einde vallen, of als zij of ik weg wil/moet dan vind ik dat ook best. Op dit moment heb een meid of 5 in 2 maanden leren kennen die ik mee kan vragen sporten (overigens allemaal met vriend…)
Zoals omschreven is mijn 3 jaar durende relatie eind oktober uitgegaan, inmiddels is mijn ex verder gegaan met een ander op de plek waar wij onze relatie hebben afgesloten. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik ben ervan overtuigd dat ik erover heen ben. Ik kan weer normaal met haar praten en voel niks meer voor haar.
Het enige wat ik wel voel en wat deze relatie me ook erg duidelijk heeft gemaakt: een leegte. Ik ben blijkbaar niet iemand die erg makkelijk alleen kan leven. Ik heb graag mensen om me heen en het liefst een leuke meid die van me houdt.
Ik ben de afgelopen maanden erg actief geweest op sociaal vlak, ben veel feesten afgelopen, heb veel mensen leren kennen en leuke vrienden erbij gekregen. Hierbij horen ook een nieuwe baan en het afronden van mijn studie. Ik voel me een stuk gelukkiger dan de laatste maanden van mijn relatie (dat zegt ook al wat). Het is nu zo dat ik een beetje klaar ben met een groot deel van mijn energie in deze sociale wereld te steken. Ik ben tevreden met mijn sociale kring en wil me weer wat rustiger gaan gedragen. Ik ben niet echt een uitgaans-type, meer van het sporten en een biertje naderhand, met vrienden borrelen etc.
Het nadeel hiervan is dat ik dus minder mensen (en minder meiden) ga leren kennen. Mijn baan is een ICT-baan (waar ik het trouwens ontzettend naar mijn zin heb) en dus een echte mannen-wereld. Voor de studie (informatica) geldt hetzelfde. Op dit moment leer ik vooral meiden kennen van het sporten.
Dit brengt me op mijn echte vraag: wat nu? Tussen de meiden die ik ken zit geen potentiële date-kandidaat en ik heb ook geen goed idee wat te doen als je een leuk gesprek hebt dit op een andere manier af te ronden dan alleen: het was gezellig. Ik zou graag ook wat meer spanning in mijn leven willen brengen wat betreft liefde/relaties/meiden. Toch maar feesten blijven aflopen en hopen dat er wat van komt, of het op een andere manier aan gaan pakken?