DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

De self fulfilling prophecy van het zelfbeeld:game essentie?

Hoe zit ik in elkaar, waarom doe ik dingen & hoe verbeter ik mezelf? Verwant aan Inner Game in Attraction echter zonder relatie tot Attraction

De self fulfilling prophecy van het zelfbeeld:game essentie?

Postby sir psycho sexy » 15 Jul 2010, 19:00

Hee mannen (en enkele vrouw). Ik ben nu een tijdje af en aan aan het experimenteren met mijn game, en dat gaat wel aardig. Hier en daar wat succesjes geboekt, een aantal blauwtjes gelopen, nog een boel te leren maar een aantal interessante ervaringen opgedaan. Een daarvan zette me laatst aan het denken, en deed me het een en ander realiseren wat ik graag wil delen. Wellicht is dit gesneden koek hier, maar voor mij was het wel een eye opener, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Mijn gedachten begonnen te rollen toen ik na een succesje van een meisje hoorde hoe ze mij beleefde op de avond dat ik haar uit een discotheek trok, een beeld wat niet helemaal aansluit op hoe ik mezelf beleef, en dus des te interessanter. Ik voelde me die avond goed. Zeker. Niet needy. Mijn game was direct. Dominant. Cocky funny. Ik zag haar en ik opende met een opinion opener. gebruikte push pull, cat string, caveman, liet haar even staan, opende wat andere meisjes, danste met haar, danste alleen, gebruikte meer of minder bewust een aantal andere concepten over welke we allemaal wel eens gelezen hebben, en het ging eigenlijk vanzelf. Ze communiceerde aan alle kanten dat ze me interessant vond. Een poppetje aan een touwtje. Easy peasy.

Op een later moment hebben we het nog eens gehad over die avond, en vertelde ze me dat ze me die avond bijna zat was. Dat ik toen overkwam als een gladde womanizer, en toen ik haar vertelde dat ik niet met meer dan 15 vrouwen in mijn leven naar bed ben geweest waarvan de meeste mij benaderden en niet andersom geloofde ze er initieel geen drol van. Wow! Wat een contrast met mijn zelfbeeld! Je moet weten, dat ik van nature nogal geneigd ben om mezelf als een klein pielig mannetje te zien, en het deed me goed om te horen dat dat dat duidelijk niet is wat ik communiceer. Na wat doorvragen (sja, te mooie kans om te laten liggen natuurlijk, uithoren die chick!) begreep ik van haar dat het juist die twee en een halve routine was die ik er door gooide die zo glad over kwamen. Ik had het klaarblijkelijk niet nodig die zooi. Sterker nog, ik had het beter weg kunnen laten. Er zijn natuurlijk routines en routines, misschien dat andere beter hadden gewerkt. Ik moet ook toegeven dat ik blij was dat ik ze had omdat ik me er zekerder door voelde, maar het was in deze setting klaarblijkelijk niet waar ik op scoorde.

Doorredenerend op hoe het die avond is gegaan, kwam ik tot een nieuw beeld van wat ik denk dat gamen eigenlijk inhoud. De essentie er van. Het gaat mijn inziens maar om een ding en dat is het concept van de sterke realiteit. De grap is dat als jij gelooft in die realiteit, je dit onbewust communiceert, en negen van de tien keer neemt je gesprekspartner dit geloof over, en bingo. Je trekt haar in jou wereld in plaats van die van haar binnen te vallen en dat maakt het leven stukken gemakkelijker. Het spel is van jou. De self fulfilling prophecy van het zelfbeeld. En wat houd die sterke realiteit in? Een set geloofsovertuigingen (in mijn geval) in lijn met het volgende:

Jij bent het mannetje, het is jou wereld, jou waarheid, jou normen gelden, jou waarden gelden. Je hebt niets nodig om jezelf te valideren, je onttrekt je bestaansrecht en je positie niet aan de ander, je bent geen nemer, Je bent een gever. Je hebt de ander iets te bieden. Het is een spelletje en jij speelt het. Het leven is een spelletje. Alles is een spelletje. Je vind je target leuk, en dat mag ze weten. Maakt niet zoveel uit of ze je ter plekke de kleren van het lijf scheurt of je afblaft. Er is er een halve wereld vol met andere vrouwen voor je om mee te spelen. Je hebt niets nodig. Je komt niets halen. Wil ze mee spelen?

Leren gamen is in essentie het bouwen van en leren geloven in je eigen realiteit. De realiteit waarin jou regels gelden en welke sterker is dan die van de ander. Van de meisjes die je aanspreekt, van de collega's en de klanten waarmee je werkt, van de mensen in de bus en de trein. Dat is gamen. Pickup-lines, routines, lichaamstaal, cold readings, goocheltrucs, het is allemaal mooi. Maar het zijn zijwieltjes bij het leren fietsen. In jou wereld open je met "hee". Je hebt namelijk helemaal geen vrouwelijke mening nodig over of mannen of vrouwen meer liegen. Je bent een man en je ziet een vrouw die je lekker vind. Lucky her. Of niet. Whatever.

Leren geloven in je eigen realiteit, stapje voor stapje. Hoe doe je dat? Het begint met de realisatie dat je controle hebt over je realiteit. Hoe je die controle verder toe past? Dat is de volgende stap, daar gaan we nog even over nadenken ;)

PS

meer over de sterke realiteit kan je zien/horen/lezen in the blueprints decoded van RSD. Interessant stukje materie als je het mij vraagt.
sir psycho sexy
DALF-er

Re: De self fulfilling prophecy van het zelfbeeld:game essentie?

Postby krazj » 15 Jul 2010, 19:22

Ben ik het 100% mee eens, dat is het precies! Echter moet dat beeld wel zijn bewust op een realistische realiteit, en niet een realiteit die je zelf gecreëerd hebt. Het moet puur zijn, vanuit jezelf komen. Dan ben je sterk! Op het moment dat het niet puur is, en niet vanuit jezelf, leef je vanuit een gemaakt beeld van de wereld(ego) en dat is alles behalve natuurlijk en zwak.

Mooie post verder :)
krazj
Contributing DALF-er

Postby Jerry » 15 Jul 2010, 21:40

Dit is een van de betere topics die ik de afgelopen tijd gelezen heb.
Een oprecht verhaal van een mooie realisatie.

Nu besef ik ook wel dat een verhaal schrijven over de overbodigheid van routines op Dalf hetzelfde is als preken in een kerk ;) maar toch zit het goed in elkaar, was het leuk om te lezen en denk ik dat je er een hoop van hebt geleerd ^^ .

Waar ik een beetje moest denken toen je het had over het creëren van je eigen realiteit is het plaatsen van frames. Ik vermoed dat de NLP jongen of Psychologie studenten hier wel wat over kunnen melden, maar wat je als het ware doet is dat je een soort 'eigen realiteit' creëert in de communicatie die je bijvoorbeeld samen met een meisje hebt, een soort vibe. Wanneer zij daar helemaal in mee gaat kun je ook makkelijk sturen hoe zij over jou uiteindelijk gaat denken. Ik ben hier geen ster in dus zal er niet verder over doorgaan...

Maar nogmaals, leuk geschreven stuk!
Jerry
DutchALF Team

Postby Lu Mallorca » 16 Jul 2010, 04:53

Leren geloven in je eigen realiteit, stapje voor stapje.

Mooie omschreven en zeker waar denk ik.

Ik denk wel dat het meisje niet loog toen ze zei dat ze je bijna zat was door de routines en de gladde womanizer praatjes en gedrag. Ik zou daar dan ook gewoon vanaf stappen! Je weet nu dat je beter dan dat bent.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Morphs » 16 Jul 2010, 14:58

Het hele game-gebeuren met routines is een handige manier om 'erin' te raken, het hele vrouwen-ontmoeten gebeuren.. maar het is minstens zo belangrijk om te zien dat het eigenlijk een soort hulpmiddel is en geen basis waar je op verder moet bouwen.. goede realisatie.

Nog even een kritisch puntje:

Je hebt niets nodig om jezelf te valideren.

toen ik haar vertelde dat ik niet met meer dan 15 vrouwen in mijn leven naar bed ben geweest waarvan de meeste mij benaderden en niet andersom geloofde ze er initieel geen drol van.

Je had ervoor kunnen kiezen om het aantal niet te noemen in je post omdat het ons niets aangaat.. echter koos je daar wel voor... was het (onbewust) om een reactie/validatie te krijgen?

Allereerst een vraag: vind je het zelf veel? Uit je verhaal maak ik op dat je het zelf wel veel vindt en zij niet. Ik geloof dat het gemiddelde op 5-7 bedpartners per nederlander ligt in een heel leven. Daar zit je dus ruim boven.

In je verhaal ben je duidelijk opgelucht wanneer zij valideert dat ze 15 niet veel vindt.. echter hier nog een quote van je:
het is jou wereld, jou waarheid, jou normen gelden

dus eigenlijk zou je je er helemaal niet druk om moeten maken..

Kortom je hebt een realisatie, maar ik zie het nog niet overal terug in je verhaal (wel in het game-gebeuren, maar niet in wat daarna afspeelde) ... misschien interessant om over na te denken.

Als laatste: als ze 15 niet veel vindt... zegt dat dan iets over jou... of misschien juist iets over haar?
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Jos » 17 Jul 2010, 15:37

Mooie post

Ik denk dat je hier een goede realisatie hebt en dat het een begin is om verder te groeien.

Uiteindelijk gaat het dus om het hebben van je 'eigen realiteit' die je versterkt door deze steeds meer te ontwikkelen. En ont-wikkelen is dan ook het juiste woord, het is niks anders dan meer van jezelf laten zien en jezelf verbeteren als persoon. Het gaat hier in mijn ogen om authenticiteit. Ze wil 'jou' leren kennen, ze wil weten wie 'jij' bent! En als je dit communiceert, dan zullen mensen hier respect voor hebben en er een 'fijn' gevoel aan over houden. Een écht! gevoel. En ze hoeven het dan niet eens 'eens' te zijn met wie jij bent of dat het bij hen past. Dat is een pluspunt.

En jezelf ontwikkelen is een proces, een levensstijl, waarin je nieuwe dingen probeert, je op zoek gaat naar wat je leuk vindt en daarmee bezig gaat, reflectie ontwikkelt naar je eigen persoon toe, leert omgaan met angsten, je emoties leert uiten en ga zo maar door.

Ik wordt er blij van als ik zulke posts zie :)

Succes verder!
Jos
Lifestyle Coach

Postby markzor » 17 Jul 2010, 16:46

Ja, overtuigd zijn van jezelf, zelfvertrouwen hebben of een sterk wereldbeeld is inderdaad essentieel aan "the game".

Wellicht kun je er ook op een iets andere manier naar kijken:

Het vermogen helemaal bij jezelf te blijven (authentiek, integer), en jezelf helemaal te geven (en uiten). ---of--- Het vermogen om niets tussen jou en het meisje in te plaatsen.

Dat geeft een soort gevoel van "less is more", maar niet in de zin van dat je niks hoeft te doen. Wat heb je daarvoor nodig?
* Je mag namelijk 0% schaamte hebben over wie je bent en wat je doet.
* Geen geheimen, alles mag gezien worden.

En dan moet je het nog laten zien! Als je verlegen bent, denkt dat je van jezelf niet genoeg bent (je haalt jezelf naar beneden, je accepteert jezelf neit) en daarvoor gaat compenseren door dingen te doen (tussen jou en het meisje te plaatsen, zoals bv. routines...).

Bij jezelf blijven betekent natuurlijk ook een sterk wereldbeeld hebben: Jij besluit wat JIJ tof vind, jij interpreteert de wereld door JOUW bril, en je leidt in feite je eigen leven zonder af te kijken bij anderen.
markzor
Active DALF-er

Postby thoms04 » 07 Feb 2011, 21:12

Vrij letterlijk overgenomen van de Blueprint RSD maar o zo waar.
Kern is idd erg duidelijk. Je moet geloven dat JIJ het feestje bent ipv proberen in de anders feestje te sneaken. Degene met de sterkste realiteit, die wint namelijk.

Wat me opviel ik met nlp ontdekt wat de kracht is van semantiek. Een aantal van jullie hebben het over meisjes. Ik zoek persoonlijk echt alleen vrouwen, een meisje daar kan ik weinig mee(die bezit niet de kwaliteiten die ik zoek). Spelen met woorden ? Misschien, maar pas wel op wat je nu echt gelooft/zegt en zoekt. Want het moet wel matchen om resultaat te boeken.

Groeten van de betweter ;)

Thom
thoms04
DALF-er

Postby Jeroen » 08 Feb 2011, 08:32

Supervette post!

Enige wat ik me af vraag is of de oorzaak gevolg goed zit... Welke volgt op de andere? Dit verhaal is al een aantal keer (meestal niet zo sterk verwoord trouwens) eerder naar voren gekomen. Is het echter niet ook deels andersom? Namelijk, je hebt vaardigheden, uiterlijk, kennis, karakter en lifestyle ontwikkeld, waardoor het beter gaat en dat reflecteert zich in een sterker zelfbeeld?

Niet: jezelf beeld wordt sterker en daardoor kun je opeens al die dingen?

Laten we tennis nemen, je zelfbeeld, of mentale toestand is van belang. We kennen allemaal de topspelers die soms zichzelf naar beneden denken en daardoor verliezen. Maar hoe groot mijn zelfbeeld ook is, als ik de vaardigheid niet heb, zal ik nooit van een top tennisser kunnen winnen.

Ik denk dat het causale verband (zelfbeeld ==> realiteit) grotendeels andersom ligt (realiteit ==> zelfbeeld). Maar een stukje boost in zelfvertrouwen of zelfbeeld heeft zeker ook zin. Dan ben je blijer, lach je meer, sta je rechter, praat je makkelijker en dat zorgt weer voor meer succes.

Dus in die zin is het deels waar. Maar dan is de vraag, hoe kom je aan dat zelfbeeld?

Think about it :)

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby thoms04 » 08 Feb 2011, 11:59

Mooie aanvulling jeroen. Goed punt. Toch denk ik dat de causaliteit zelfbeeld naar vaardigheden is.
Als ik nu mijzelf met mijn vriendin vergelijk. Zij was t populairste meiske van de klas, voorzitter van de blabla groep, ideale dochter, sexy, knap, slimste van de klas. Sociaal vaardig etc. Velen keken naar haar op.

Ik was meer de nerd, mensen keken niet naar mij op. Inmiddels is de situatie veranderd. Zij is nog steeds dat meiske/vrouw en ik heb mede door mijn harde werk aan mijn zelfbeeld een groot aantal vaardigheden ontwikkeld.

In sommige zaken zijn we exact evengoed. Toch is er een enorm verschil, mijn zelfbeeld is veel sterker. Ik weet waar ik vandaan kwam, wie ik was en wie ik ben geworden, en nog belangrijker ik weet Waarom het werkt. Zij weet dat het werkt, maar vaak niet waarom. Ze beweegt mooi, lacht, mannen zwijmelen. Maar ze heeft niet door wat de onderliggende mechanismen zijn. (onbewust competent)

Jeroen heeft uiteraard gelijk dat de causaliteit ook andersom werkt, wetenschap bevestigd dit ook. Ga je meer rechterop lopen dan maak je meer testosteron aan en voel je je sterker en zelfverzekerder en krijg je meer voor elkaar.

Dan je vraag, wat creëert je zelfbeeld? dat is voor velen je interpretatie van ervaringen.
Toch kan het ook zonder de ervaringen. Ik heb hard gewerkt aan mijn eigen overtuigingen, en een aantal die ik veranderd heb werden 0% ondersteund door positieve ervaringen van buitenaf. De effecten kwamen pas nadat ik ze intern had aangepast. Hoe verklaar je dat dan?

het dus beiden, realiteit > zelfbeeld maar ook zelfbeeld > realiteit
Toch, mensen met een sterk zelfbeeld, lijken altijd succes te hebben, die komen er wel.
Mensen met succes , soms een sterk zelfbeeld, vaak ook niet. Het komt voor mij neer op de set van waarden en overtuigingen die je hebt. Dit is je zelfbeeld.
thoms04
DALF-er

Next

Return to Innerlijke Kwesties