DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

De ongeloofelijke kitsch van de community

Hoe zit ik in elkaar, waarom doe ik dingen & hoe verbeter ik mezelf? Verwant aan Inner Game in Attraction echter zonder relatie tot Attraction

Re: De ongeloofelijke kitsch van de community

Postby 14b » 28 Jun 2010, 15:26

Als het bezwaar is dat de community niet authentiek is maar kitsch... En we zoeken hoe het wel moet, dan is de oplossing toch het tegenovergestelde? Dus terug naar het authentieke. Aangezien Lu specifiek bezwaar maakt tegen het wegzweven van Tolle "Iedereen kan gelukkig zijn" is de tegenbeweging daartegen juist beide pootjes weer terug in de klei zetten. Nuchterheid. Een rationelere aanpak.

Wat betreft de kritieken, mijn inziens heeft elk gevoel recht van spreken. Ergens kanttekeningen of kritiek bij plaatsen betekent wat mij betreft niet hetzelfde als jezelf erboven plaatsen. Als je je mond houdt erover blijft het gevoel door sudderen zonder dat het ooit het daglicht ziet. Als erover gesproken wordt dan lucht dat de ruimte juist.

Hoewel ik net kom kijken had ik ook al af en toe de opgeheven wenkbrouw reflex... De dvd psychic influence van Ross Jeffrey heb ik een stukje van gezien, waarin hij het occulte gebruikt als pick up technieken. En dat vind ik mijn persoonlijke voorbeeld van de bezwaren die Lu maakt. Ongelovelijk zinloos geneuzel en een totale verspilling van de tijd.

Om ook iets positiefs te zeggen. Die real social dynamics zijn daar tegenover juist briljant.
14b
DALF-er

Postby Jos » 28 Jun 2010, 17:18

Als wit het probleem is, betekent dit niet dat de oplossing automatisch zwart is. Misschien is het wel grijs, of blauw of groen, of een mengsel van blauw en groen. Ik ben zelf van mening dat er te vaak teveel gedacht wordt in 'extremen'. Vaak is een multidisciplinaire kijk op zaken veel waardevoller.

Hiernaast is het ook extreem makkelijk om kritiekpunten te vinden op x of y, er zijn 'bijna altijd' kritiekpunten te vinden. Veel lastiger en knapper is om vervolgens ook te komen met oplossingen van het gestelde probleem, of inderdaad toegeven dat 'je het soms niet weet', waar helemaal niks mis mee is. Het zit allemaal niet zo makkelijk in elkaar als dat er soms over gesproken wordt.

Vandaar dat het erg bruikbaar is om vanuit verschillende hoeken te kijken, maar zeker ook "hoe doe je iets wel". Als je weet dat je niet naar Noord-Amerika wilt, zijn er nog steeds heel veel plaatsen waar je wel heen kunt.

- Gr, Jos
Jos
Lifestyle Coach

Postby 14b » 28 Jun 2010, 18:02

Wat je zegt werkt natuurlijk ook. Er zijn meer wegen naar Rome. En misschien denk ik er te algoritmisch over, maar als je niet naar links wil is rechts de eerst beschikbare goede richting en als je al dusdanig ver naar rechts geschoven bent dat je niet verder wilt, dan moet je weer een stukje naar links tot je je sweetspot vindt. Je hebt zeker gelijk dat je niet blind moet lopen slingeren tussen de mogelijkheden ik zeg ook nergens dat je extremen op moet zoeken. Maar als gut feeling reflex vind ik dit vaak erg nuttig.

En het is inderdaad makkelijker om kritiek te vinden dan oplossingen. Maar dat betekent niet dat we onze ogen moeten sluiten voor kritiek toch? Je eigen zwakke punten leren kennen is de eerste stap naar zelfverbetering. Hetzelfde geldt voor elk systeem. Als je de zwakke punten ergens van kent heb je daar over het algemeen minder last van.

In mijn ervaring zijn dit soort gevoelens nuttig in het bepalen van de koers. Je kunt er niet blind op varen. Maar als je ergens een slecht (of goed) gevoel bij hebt is daar meestal een reden voor. Je hebt niet de garantie dat dat gevoel te verwoorden is of op te lossen. Of dat het zelfs maar klopt. Maar als signaal functie kun je er je voordeel mee doen.

Terug gekoppeld naar de PUA community.. Als die te kitsch is en je wilt er toch gebruik van maken moet je de kitsch laten liggen en de kunst er tussen vinden. Overal zit wel iets van waarde in. En als je echt de man wilt zijn moet je zoals je zegt er iets nieuws in stoppen wat de kitsch vervangt.
14b
DALF-er

Postby Stephan » 28 Jun 2010, 19:14

Ik bedacht me dat één van de grootste en meest bekende boeken uit de pick-up community zich niet bedient van kitsch. The Game begint op een manier die vergelijkbaar is met andere pick-up materialen. Gelukkig nuanceert Neil Straus het hele verhaal met de gedeeltes over social robots en natuurlijk de inzinking van Mystery. Helaas (en tegelijk ook begrijpelijk) zet hij dit niet voort in de marketing voor zijn producten.
Stephan
DutchALF Team

Postby Lu Mallorca » 28 Jun 2010, 21:01

Stephan wrote:Ik bedacht me dat één van de grootste en meest bekende boeken uit de pick-up community zich niet bedient van kitsch. The Game begint op een manier die vergelijkbaar is met andere pick-up materialen. Gelukkig nuanceert Neil Straus het hele verhaal met de gedeeltes over social robots en natuurlijk de inzinking van Mystery. Helaas (en tegelijk ook begrijpelijk) zet hij dit niet voort in de marketing voor zijn producten.

Ik zie de game zelf meer als een verslag dan als iets anders, precies om de reden dat ik Neil Straus niet echt mag. Neil is een journalist en een hele goeie, hij heeft alles heel goed objectief vastgelegd zoals hij getraind is, maar in hoevere hij zelf diepe gedachtes heeft over de community weet ik niet. Maar ik raad het boek zeker iedereen aan (maar lees liever 'Nooit meer slapen').
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Lu Mallorca » 28 Jun 2010, 21:03

14b wrote:...de PUA community.. Als die te kitsch is en je wilt er toch gebruik van maken moet je de kitsch laten liggen en de kunst er tussen vinden.

Dit vind ik een mooie zin.
Lu Mallorca
DALF-er

Postby Jerry » 02 Jul 2010, 00:03

markzor wrote:Begrijp me niet verkeerd, dit is slechts een beeld dat in me op kwam, en ik ben nu en beetje dronken (check de tijdstip van deze post) dussss ik zou het msien anders verwoorden als ik er morgen nog eens naar kijk

DAAR bestaat nu de 'edit'-functie van Dutchalf voor ;) hoewel ik wel moet toegeven dat ik ook liever had gehad dat Dutchalf gewoon alleen toegankelijk is na het voltooien van een soort 'nuchterheidstest' hoewel ik dat absoluut niet voor me kan zien :P
Jerry
DutchALF Team

Postby Jasper » 02 Jul 2010, 10:10

Jerry wrote:
markzor wrote:Begrijp me niet verkeerd, dit is slechts een beeld dat in me op kwam, en ik ben nu en beetje dronken (check de tijdstip van deze post) dussss ik zou het msien anders verwoorden als ik er morgen nog eens naar kijk

DAAR bestaat nu de 'edit'-functie van Dutchalf voor ;) hoewel ik wel moet toegeven dat ik ook liever had gehad dat Dutchalf gewoon alleen toegankelijk is na het voltooien van een soort 'nuchterheidstest' hoewel ik dat absoluut niet voor me kan zien :P

rietje in de laptop steken en eerst blazen?
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Lu Mallorca » 09 Jul 2010, 11:21

wat markzor zegt is overigens wel waar, namelijk dat dit sterker te zien is in een echt PUA community met allemaal mystery en RSD fanboys. Desalniettemin toch goed om je er bewust van te zijn.
Lu Mallorca
DALF-er

Previous

Return to Innerlijke Kwesties