DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Dat mag niet!

Hoe zit ik in elkaar, waarom doe ik dingen & hoe verbeter ik mezelf? Verwant aan Inner Game in Attraction echter zonder relatie tot Attraction

Re: Dat mag niet!

Postby fsidontknow » 24 Dec 2010, 16:10

Ik vraag me alleen af waarom je jezelf zo wilt saboteren. Actie is immers veel belangrijker dan woorden.
fsidontknow
DutchALF Team

Postby judha » 24 Dec 2010, 17:23

Ik zie dat niet als saboteren. Acties is zeker belangrijker dan woorden. Je kunt je woord meer waarde geven door jezelf eraan te houden. Zo houdt je jezelf verantwoordelijk, en doe je wat je belooft. Op de lange termijn denk ik dat dit zeer belangrijk is in sociale relaties. Je komt bekend te staan onder je vriendengroep, zakenrelaties en bij vrouwen als iemand die betrouwbaar is en zijn beloftes nakomt, hoe klein dan ook. In mijn ogen is dit een zeer belangrijke eigenschap.

Mijn streven is dus ook om elke belofte of toezegging die ik maak, na te komen. Dit doe ik nog te weinig, maar komt in orde. Als ik zeg dat ik jou morgen bel, dan bel ik je morgen. Als ik zeg dat ik geen seks heb met een meisje die avond, dan doe ik dat. Dit leert me ook om niet teveel toezeggingen of beloften te maken die ik niet na kan komen. Ook leert me dit 'nee' te zeggen als ik iets niet kan/wil doen. Ik denk zelf dat mensen dit zeer waarderen. Ik merk zelf dat ik het zeer onaantrekkelijk vind als iemand zijn/haar beloftes niet nakomt richting mij. Of het nou mijn ouders, collega's, studiegenoten, vrienden of vriendinnetjes zijn. Elke keer dat je een belofte breekt wordt je woord minder waard.

Jouw mening hierover kan verschillen, ik vind dit belangrijk. Misschien dat ik een beetje veel uitweid hier, maar ik hoop dat het zo iets duidelijker is ;) !
judha
Active DALF-er

Postby krazj » 24 Dec 2010, 17:30

Als vrouwen de hele tijd nee zeggen, dan willen ze juist.. ze hebben alleen ruzie met hun verstand! Hun verstand zegt dat ze niet moeten(niet sex naar eerste date, social conditioned).. maar hun GEVOEL WIL MAAR 1 DING, en dat is dat ding tussen in je broek!

Daarom moet je gewoon voor je doel gaan, zorg ervoor dat ze niet meer rationeel kan denken, en boem je doet je ding :)

Hoe vaak hoor je niet? Ja maar ik wilde echt niet met die jongen naar bed, maar het gebeurde gewoon.... :) Daarnaast is het ook gewoon een shittest, vrouwen testen of je wel voor je doel gaat.. Het is precies hetzelfde als meisjes die zeggen dat ze nooit in de kroeg zoenen... Hoe vaak heb je dat al niet gehoord? Je moet er voor zorgen dat ze uit een rationele / sociale conditated state komen, dan willen ze wel. Ze willen niets liever, alleen de wereld om hun heen heeft hun verteld dat het niet zo werkt ;)

Vrouwen praten niet echt in woorden, maar meer in reactie op een emotie..ze denken niet in logische termen, maar hoe ze zich voelen bij de situatie. Op het moment dat ze met je mee ging naar huis, wilde ze al sex. Dat kan je van me aannemen, anders was ze NOOIT met je mee gegaan. Ik zou haar de volgende keer alleen niet vragen of ze wil blijven slapen... ik zou er gewoon vanuit gaan, dan reageert ze er van zelf wel op :)
krazj
Contributing DALF-er

Postby crashtest » 24 Dec 2010, 19:42

@Kraj,

Dan vraag ik me toch af waarom mensen zo graag willen dat er meer vrouwen aan de macht zijn haha
Volgens mij moet je ook uitkijken dat als ze nee zegt dat je haar neit aan het aanranden bent (A)
crashtest
DALF-er

Postby Jos » 24 Dec 2010, 23:08

@ Judha

Snap dat je zo principieel bent. Maar volgens mij, stiekem, als ik het uit eigen ervaring zou moete verklaren, weet je in zo'n situatie allebei prima hoe het zit. Natuurlijk zeg je af en toe die dingen, en op dat moment zit daar ook een kern van waarheid in, maar het is in mijn ogen onzin om daar dan ten alle tijden aan vast te houden. Als voor beiden de situatie later anders aanvoelt, kan dat betekenen dat er ook andere acties aanzitten. Oftewel je hebt beloften en beloften. Wat Jerry en desbetreffende meid vertelden valt daar wss niet onder. Tenminste, als het voor allebei goed voelt.
Jos
Lifestyle Coach

Postby judha » 24 Dec 2010, 23:57

krazj wrote:Als vrouwen de hele tijd nee zeggen, dan willen ze juist.. ze hebben alleen ruzie met hun verstand! Hun verstand zegt dat ze niet moeten(niet sex naar eerste date, social conditioned).. maar hun GEVOEL WIL MAAR 1 DING, en dat is dat ding in je broek!

Dat, of ze willen ECHT niet! Dat is wel een belangrijk onderscheid dat je moet kunnen maken. Anders verandert assertief zijn in aanranding of verkrachting ;)! En dat is zeker niet de bedoeling. Soms betekent nee ook echt gewoon nee en dan moet je niet doorgaan, zoals crashtest ook al aangaf.

Maar ik snap je punt. Nee betekent niet altijd per definitie nee, soms betekent dat dat jij gewoon de leiding moet nemen en haar verbaal bezwaar weg moet nemen. Daar heb je zeker gelijk in man!

@ Jos

Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Ik zet hier mijn punt op zijn meest extreme wijze neer, om het duidelijk over te brengen. De realiteit valt niet in woorden te bevatten ;) . Nuances en kanttekeningen blijven hier achterwege.

Maar genoeg hierover, laten we het topic centraal houden op Jerry's vraag. Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft iets soortgelijks meegemaakt en wil dat delen?
judha
Active DALF-er

Postby Teaser » 26 Dec 2010, 11:33

Schaarste... das een interessant punt, maar je kunt niet alles daarop terugvoeren. Ik vind het ook meer opwindend als een vrouw in een relatie is en er ontstaat een vibe.. moet ik me inhouden om daar niks mee te doen. Maar dat heeft meer met macht te maken. Als ik haar kan krijgen 'versla' ik op dat moment haar man.

Verder schaar ik me achter FSI en Jay. Je hoeft helemaal niks te beloven. Je kunt ook speels zeggen 'ik zal echt mijn best doen om me in te houden', of wijselijk je mond houden. Zodra je dingen gaat beloven maak je het vooral jezelf moeilijk. Tenminste als je iemand van integriteit bent (overigens wel natuurlijk respect daarvoor).

Krazj zijn opmerking vind ik nogal gewaagd. Ben het daar wel eens met Judha. Als je maar doorgaat terwijl een vrouw aangeeft dat ze niet wil kun je een vervelende grens overgaan. Maar dat is een kwestie van goed 'luisteren' hoe ze op je reageert.

Tot slot, ook hier weer de olifant. De berijder zegt dat het niet mag, de olifant is in eerste instantie nog niet seksueel geprikkeld.. of misschien een kleeeein beetje. Maar zodra je de spanning goed opgebouwd hebt wordt de olifant megageil en is die helemaal vergeten dat er een berijder was en gaat los.

Je moet oppassen met verantwoordelijkheid (willen) dragen voor anderen. Je hebt te maken met een volwassen vrouw en als ze meegaat in het spel, dan is dat haar eigen verantwoordelijkheid.
Teaser
Active DALF-er

Postby fsidontknow » 26 Dec 2010, 14:02

Teaser wrote:Maar dat heeft meer met macht te maken. Als ik haar kan krijgen 'versla' ik op dat moment haar man.

Oei, dat vind ik heel gevaarlijk. En ik denk dat je hier volledig de plank misslaat. Waarom jezelf vergelijken met een ander? Ik denk dat dit soort denken alleen tot ongelukkigheid zal leiden. Macht is an illusion man...
fsidontknow
DutchALF Team

Postby crashtest » 26 Dec 2010, 14:43

Volgens mij heeft het veroveringsspel juist alles met macht en dominantie te maken. Eigenlijk heeft elk sociaal ding met een vorm van macht of juist de verdeling daarvan te maken.
crashtest
DALF-er

Postby Teaser » 26 Dec 2010, 20:16

fsidontknow wrote:
Teaser wrote:Maar dat heeft meer met macht te maken. Als ik haar kan krijgen 'versla' ik op dat moment haar man.

Oei, dat vind ik heel gevaarlijk. En ik denk dat je hier volledig de plank misslaat. Waarom jezelf vergelijken met een ander? Ik denk dat dit soort denken alleen tot ongelukkigheid zal leiden. Macht is an illusion man...

Dat gaat niet op een rationeel niveau natuurlijk, anders was het niet zo aantrekkelijk ;) Het is net zo'n onbewuste magneet als dat schaarste-idee. De grap is dat je eigenlijk ook niet kan verliezen als er niks gebeurt. Misschien maakt het dat wel veiliger ook.. Overigens weet ik me tot nu toe aardig in te houden hoor.

En dat macht een illusie is... daar ben ik het niet zo mee eens. Wel met dat je niet je eigenwaarde en good feeling af moet laten hangen van de macht. Ik heb niet voor niets mijn onderschrift ;)
Teaser
Active DALF-er

Previous

Return to Innerlijke Kwesties