DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Lessen die het leven je leren: geld

Alles over geld verdienen, financiële vrijheid en kwesties omtrent geld.

Re: Lessen die het leven je leren: geld

Postby Daddy Cool » 18 Sep 2009, 10:22

Ik vind het een mooie discussie. Ik merk het zelf nu ook. Allerlei extra kosten: Sport, Fitness, Auto, Huis, Telefoon, Internet etc. Ik krijg allemaal kosten die nu bijna mijn inkomen overstijgen. Ik heb dan ook 300 euro van mijn creditcard gebruikt om toch naar de Formule 1 gaan bijvoorbeeld.

Ik heb er wel over nagedacht om bepaalde dingen te gaan cutten. Mijn 1e stap is om niet meer die dure broden van de Albert Heijn te kopen. Maar die wat goedkopere broden (3x zo goedkoop) En wat minder dure belegsoorten en eten enzo.

Mijn auto zou ik ook kunnen verkopen. Maar dat is MOEILIJK!. Sinds dat ik ehm heb levert dat ding mij zoveel gemak op dat ik er eigenlijk niet meer vanaf wil. Maar die eenmalige 2000 euro zou mijn hele "probleem" (Probleem tussen aanhalingstekens want eigenlijk is het niet eens zo erg, als ik me best doe komt het vast wel goed) in 1 klap oplossen.

Misschien moet ik dat boek ook maar eens in huis halen dan, want volledig overtuigd om mijn auto weg te doen ben ik nog niet. Ik denk ook dat veel Dalfers hier genieten van mijn auto :P En zeggen. DANNY NEE NIET JE AUTO WEGDOEN!
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Tenez » 25 Sep 2009, 22:26

Vicenzo wrote:De volgende vraag is dan: Wat zijn goede assets? Laten we hier een lijstje maken?

Aftrap:
- Eigenaar of aandelen hebben van een bedrijf dat winst maakt
- ...

Ik ben zelf niet zo heel materialistisch, ben zo ook niet opgevoed, en ik denk dat een mens gelukkiger is wanneer hij of zij sneller tevreden is. Wat ik nuttige "assets" vind (of eigenlijk zijn het geen assets maar het klinkt wel tof ^^):

- Altijd geld vrij maken om uit te gaan met je vrienden. Je kan wel een mooie HD-TV van 800 euro kopen maar als je dat 40 stapavonden kost is het dat naar mijn mening ook niet waard. Vrienden zijn voor het leven, een HD-TV is binnen 10 jaar weer verouderd ;)
- Sport/ gezondheid, gewoon blijven fitnessen/voetballen/wildwaterhockeyen/whatever
- Opleiding, levert je later weer meer geld op en bovendien hoor je vaak dat de studententijd de mooiste tijd van je leven is ;)
- Geef niet te veel vrije tijd op om te werken: je buurman heeft misschien wel een mooie auto, maar hij heeft nooit tijd om erin te rijden!
- Investeren in goede doelen (maar dan wel goede doelen die echt verandering te weeg brengen op de lange termijn)

P.S. Normaal heb ik nooit van deze wijze opmerkingen hoor ^^
Tenez
DALF-er

Postby Joris » 06 Oct 2009, 22:00

Stukje van Chris Rock (zwarte cabaretier) uit zijn standup comedy show 'Never Scared' dat hier wel goed op aan sluit. Semi-vrij gequote;

'There are no wealthy brown or black people in America. We got some rich ones, but no fucking wealth. What's the difference? Here's the difference. Shaquile O'Neille is rich. The white men that signs his cheque is wealthy......
I'm talking wealth when I mention the white family that owns the color blue. That's wealth! If Bill gates would wake up tomorrow with the same amount of money Oprah had, he'd jump out of a fuckin window!

Wealth ladies and gentlemen is what can make us rise above poverty. When a white men gets wealthy, he invests in a supermarket and makes other white people wealthy. When a black man gets rich he buys some motherfucking jewellery. Money is new to black people, we spend it like it's going to rot away. Maybe we'd have some money if we wouldn't spend it all on new rims.'
Joris
DALF-er

Postby Jerry » 07 Oct 2009, 10:52

Dat stuk van Chris Rock is inderdaad mooi, mooie show ook als je hem helemaal kijkt.

It is haaaard to defend Rap-music

Buiten het feit dat het een critische kijk is op de weg naar welvaart voor donke gekleurd mensen vind ik zelf, alleen al het feit dat zo'n 'grap' of eerder misschien een beschouwing alleen door een zwarte comedian gemaakt wordt aangeven dat racisme nog niet weg is. Moest ik ook erg aan denken toen Obama gekozen werd, HET moment dat aangaf dat er geen verschillen meer waren tussen black and white America, áls die verschillen er écht niet meer waren dan had het niet hoeven uitmaken en had het al helemaal niet aangestipt hoeven worden.

Maar dat is een andere discussie :D
Jerry
DutchALF Team

Postby Jase » 20 Dec 2009, 18:49

Zolang ik een dak boven mijn hoofd hebt met eten en drinken ben ik tevreden!
Gelukkig heb ik nooit om dure dingen gegeven. Auto, duur huis, dure meubels ETC
Jase
DALF-er

Postby 007 » 28 Dec 2009, 14:49

Had een eenmanszaak opgericht in podiumkunsten.

Belastingaangifte gedaan. Kwam de belasting vervolgens met een 'schatting omzetbelasting' van 1200 euro die ik extra moest betalen. Bezwaar aangetekend met succes. Hoefde uiteindelijk 50 euro te betalen voor de schatting.

Volgens mij begint het met een goed team. Ik probeer mijn administratie daar waar mogelijk uit handen te geven - en netwerken, visitekaartjes scoren en verspreiden.

Warren Buffett en Donald Trump bestudeerd met name hun autobiografie. Warren is momenteel de op 1 na rijkste man ter wereld.
Last edited by 007 on 10 Jan 2010, 16:24, edited 2 times in total.
007
Active DALF-er

Postby The LifestyleCoach » 07 Jan 2010, 09:51

Beste Allemaal,

Vandaag is mijn eerste dag op deze site en ben blij een site gevonden te hebben die aandacht besteed aan het leren met geld om te gaan. Iets waar op scholen geen aandacht besteed wordt.

Ook ik heb het boek van Robert Kiyosaki gelezen, rich dad poor dad, geweldig boek, als je er daadwerkelijk ook wat mee gaat doen natuurlijk!

Voor ik dit boek had gelezen struinde ik het internet af om van alles te proberen om meer geld te verdienen, hoe groter het woord gratis ergens stond, hoe groter de bullshit was, haha

In het boek van Kiyosaki geeft hij aan voornamelijk te werken aan je activa: beleggingen, fondsen, ontroerendgoed en royalties.

Onder royalties valt ook netwerkmarketing: wat bij sommige mensen al de rillingen krijgt, LOGISCH

Want wie wilt er nu producten gaan verkopen aan je vrienden en familie, wie wilt er nu een voorraad producten aan moeten schaffen en het vervolgens nooit kwijt raken. En natuurlijk zullen er mensen best succes mee hebben.

Ben blij dat ik een organisatie vond waarbij ik niet hoef te verkopen of gelijk te investeren.

Ik raad je aan ook zoiets te vinden, en bouw je eigen passieve inkomen op.

Ga voor je zelf zorgen, ipv dat je baas of de overheid voor je zorgt!!!!

Succes!
The LifestyleCoach
DALF-er

Postby Ultimatum99 » 22 Jan 2010, 00:09

Heb het boek ook gelezen, erg goede uitleg over wat de meeste mensen verkeerd doen en hoe de rijken verstandiger met geld omgaan. Kiyosaki geeft eigenlijk 8 voorbeelden over de assets waarmee we kunnen werken: bedrijven waarbij je aanwezigheid niet nodig is (je bent wel eigenaar, maar de bedrijven worden beheerd/geleid door anderen), aandelen, obligaties, beleggingsfondsen, rentedragende leningen, onroerend goed, royalty's (muziek, teksten, patenten) en 'al het andere dat waarde heeft, inkomsten oplevert of in waarde stijgt waar een markt voor is'.

Ik ben zelf vooral bezig met het laatste, omdat dit de snelste manier is om aan geld te komen, maar zou me graag wat meer willen verdiepen in het beleggen. Zoals Kiyosaki ook zegt, om je financiele kennis te ontwikkelen, werk om te leren, werk niet voor geld. Heeft iemand ervaring met beleggen? Of tips voor goede cursussen? In onroerend goed zou ik ook graag verder willen, maar helaas heb ik nu nog geen kapitaal of groot inkomen. Ik denk daarom dat het verstandig is om eerst het kapitaal te laten groeien en daarna in cashflow-zaken te investeren.
Ultimatum99
Active DALF-er

Postby Jeroen » 22 Jan 2010, 17:28

Niet getest maar "The little book that beats the market - Joel greenblat" vond ik zelf sterk. Ben er nu mee bezig. T wordt gezien als een vorm van value investing. Iets wat volgens mij Warren buffet ook doet. Hij heeft zelf een jaarlijkste rendement van meer dan 40% over de afgelopen 20 jaar, wat echt belachelijk veel is. De methode beschreven in zijn boek werkt echter alleen op lange termijn, en als je er serieus mee bezig wilt zul je het als screening kunnen gebruiken.

Verder wel een beetje oppassen wat Kyosaki, zijn ideeën zijn nuttig om een beeld te krijgen, maar zn adviezen vaak gevaarlijk en illegaal. Hier een critische beoordeling: http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby Ghyze » 22 Feb 2010, 16:42

Ultimatum99 wrote:Heb het boek ook gelezen, erg goede uitleg over wat de meeste mensen verkeerd doen en hoe de rijken verstandiger met geld omgaan. Kiyosaki geeft eigenlijk 8 voorbeelden over de assets waarmee we kunnen werken: bedrijven waarbij je aanwezigheid niet nodig is (je bent wel eigenaar, maar de bedrijven worden beheerd/geleid door anderen), aandelen, obligaties, beleggingsfondsen, rentedragende leningen, onroerend goed, royalty's (muziek, teksten, patenten) en 'al het andere dat waarde heeft, inkomsten oplevert of in waarde stijgt waar een markt voor is'.

Ik ben zelf vooral bezig met het laatste, omdat dit de snelste manier is om aan geld te komen, maar zou me graag wat meer willen verdiepen in het beleggen. Zoals Kiyosaki ook zegt, om je financiele kennis te ontwikkelen, werk om te leren, werk niet voor geld. Heeft iemand ervaring met beleggen? Of tips voor goede cursussen? In onroerend goed zou ik ook graag verder willen, maar helaas heb ik nu nog geen kapitaal of groot inkomen. Ik denk daarom dat het verstandig is om eerst het kapitaal te laten groeien en daarna in cashflow-zaken te investeren.

Beleggen KAN een hele snelle manier zijn om aan geld te komen. Helaas moet je dan wel risico's nemen, en dat houd in dat je net zo snel je geld kwijt kan zijn. Tenzij je ontzettend goed in de gaten hebt wat je doet, kun je beter voor lange termijn beleggingen gaan.

Ik ben zelf al een tijdje (een paar jaar) bezig met mezelf te scholen op dat gebied. Ooit heb ik de website http://www.financialsense.com gevonden, waar iedere week een paar podcasts op verschijnen. In totaal een uurtje of 4 ongeveer, maar het kan ook meer zijn. Deze podcasts hebben mij in ieder geval veel geleerd over de economie, en waar je op moet letten bij het investeren. Op dit moment heb ik nog een verlies van zo'n 8% op mijn eigen investeringen, maar als je je bedenkt dat dat een paar weken geleden nog ruim 16% was, valt dat nog wel mee.

Een boek wat mijn visie op de economie, politiek en de wereld in het algemeen heeft veranderd is The Creature from Jekyll Island van G. Edward Griffin. Dit boek gaat over het ontstaan van de Federal Reserve (tja, 't is een amerikaans boek), wat geld is en ooit was, en hoe het tegenwoordig wordt gebruikt. Het is een beetje te vergelijken met het eerste uur van de Zeitgeist film, maar dan in boek vorm en beter uitgelegd. Overigens, petje af als je tot het einde komt, de visie van deze gast gaat namelijk wel erg ver.

Hopelijk heb je er wat aan.
Ghyze
DALF-er

Previous

Return to Financiën & geld verdienen