DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Ik wil meningen!

Alles over geld verdienen, financiële vrijheid en kwesties omtrent geld.

Ik wil meningen!

Postby Emperor045 » 04 Feb 2010, 00:49

Ik ben voor school een ondernemingsplan aan het schrijven. Het gaat over een webwinkel in herenondergoed. Ik had het er kort over in een ander topic, dus ik dacht; laat ik gelijk even feedback vragen. Dus, wat vind je goed en wat vind je slecht? Laat het horen! (A)

Ondernemingsplan Zephine

Hij is nog niet helemaal af, ik heb een beetje moeite met het financiele gedeelte, met name de eindbalans :(
Emperor045
Active DALF-er

Re: Ik wil meningen!

Postby Daddy Cool » 04 Feb 2010, 10:26

Sjezus. Dat is een behoorlijke hap van iets waar ik niet veel verstand van heb :P Heb je geen management samenvatting?
Daddy Cool
Approach Coach

Postby Jasper » 04 Feb 2010, 10:56

ik heb het afgelopen jaar niets anders gedaan als het schrijven van zulke dingen.
Ten eerste het ziet er goed uit, maar je google bezoekers klopt niet helemaal!

Bij die tool moet je hem op exact zetten en niet op broad laten staan.

stel je typt als keyword kip ei in.
broad: laat alle mensen zien die zoeken naar kip of ei
exact: laat alle mensen zien die zoeken naar zowel kip als ei

Je hebt het tweede nodig, hierdoor zal jouw schatting van het aantal mensen dat ernaar zoeken maar de helft zijn.
Ook zul je zo snel nooit hoog in google terecht komen, van de mensen die dus zoeken zal ook niet 100% op jouw site terecht komen (zeker aan het begin mag je blij zijn met 5%), 70% van de mensen klikt alleen op het eerste resultaat in google en kijkt niet verder! De schatting van 1 op de 100 koopt wat is wel goed haalbaar.

Ook is het niet slim om in een markt te stappen waar al een paar grote spelers zijn, hier ga je nooit mee kunnen concurreren. Het is slimmer op naar iets te kijken wat opkomt in de mode en daar in te stappen (first mover advantage), bv een nieuwe soort uggs.
Jasper
Contributing DALF-er

Postby Eschbee » 05 Feb 2010, 12:22

Je geeft aan dat je het voor school schrijf, betekend dit dat het fictief is en je er niet echt mee wil gaan starten?
En wat is het doel van de opdracht voor de school, met andere woorden waar wordt je op beoordeeld?

Als ik er puur naar kijk vanuit een ondernemers oogpunt, dus geen rekening houdend met een eventuele schoolopdracht, moet ik eerlijk zeggen dat ik het geen sterk ondernemersplan vind.
Je ziet duidelijk een kans om via google een goed vindbare website op te starten voor een product waar veel naar gezocht wordt. Dit heb je goed uitgezocht en kan je onderbouwen met cijfers.

Alleen zegt iets dergelijks volgens mij helemaal niets over de daadwerkelijk te verwachten verkoop. Waarom zoeken mensen bijvoorbeeld naar dergelijke producten op internet? Is dit om zich te orienteren of om daadwerkelijk via internet te kopen. Als ze kijken om te kopen, waar zoeken ze dan naar?, is dit de laagste prijs, een uniek design of iets heel anders.

Daarnaast mis ik een aantal belangrijke zaken als waar zijn je omzet cijfers op gebaseerd, wat is je winstmarge en waarom, waarom heb je voor deze 2 merken gekozen.

Ik heb het redelijk vluchtig doorgekeken omdat ik momenteel niet heel veel tijd heb, maar mocht je het op prijs stellen wil ik erg graag inhoudelijk verder naar kijken en je wat tips geven. Heb er zelf wel de nodige ervaring mee.
Eschbee
Active DALF-er

Postby Robbin » 08 Feb 2010, 15:03

Ik zit op dit moment op stage dus kan nu niet uitgebreide revieuw geven maar een aantal punten die me nu al opvielen:

Wat goed is:
- Marketing op klein onderdeel (alleen boxers, niet een winkel met veel verschillende soorten producten, goed voor marketing)

Wat dingen die ik je uit mijn ervaring wil meegeven

- Markering strategie
Ik mis deze (naast de google adds). Hoe wil je je shop in de markt in de markt zetten? Je verkoopt middenklasse merk artikelen en daar kun je twee kanten mee op:
- Het luxe gevoel / kwalitiets gevoel (wat jullie volgens mij van plan zijn)
- De prijsvechter, zelfde product maar net iets goedkoper

- Hosting en software:
volgens mij wordt het onderdeel vormgeving enorm onderschat ;) Eén van de punten die ik altijd afvraag:
Hoe onderscheidt mijn shop ten opzichte van mijn concurrenten?

Eén van de onderdelen die een grote impact heeft is de look and feel van je website, deze moet aansluiten bij je marketing strategie. Een extreem voorbeeld: ZEEMAN (je weet wel die goedkope winkel die de meeste staal voorbij lopen) is een een extreme prijsvechter, wat veel mensen niet weten echter is dat ze jaarlijks extreem veel geld aan marketing/onderzoek uitgeven om nog goedkoper over te komen. Er zit een heel duur reclame bureau uit Duitsland achter als ik het goed heb.

Ik wil hiermee duidelijk maken dat als je het echt goed wil doen je minimaal een uniek design nodig hebt. Het liefst één die die rekening houd met:
- Je image / Imago / Strategie
- Vindbaarheid / SEO (hoe optimaliseer ik mijn website voor google)
- Gebruiksvriendelijkheid (zorg dat je site simpel te bieden is, zorg er bijvoorbeeld dat je in zo min mogelijk stappen iets kunt bestellen.

- Periodiek testen
Wat zeker aan te raden is, is om je shop periodiek te laten testen op gebruiksvriendelijkheid usability (minimaal 1x per jaar). een goede usability zorgt voor meer verkopen en een betere klanten binding.

Je ziet de bui vast wel hangen: De kosten hiervoor zijn vele malen hoger dan je begroot hebt, maar zijn wel essentieel om a) een goede shop neer te zetten en b) deze in de 'top' te houden.

- Verzending
Meeste verkopen betreft de 1 stuk bestelling. Mensen kopen "voor de zekerheid" maar 1 artikel, pas als alles vlot is gelopen wordt er meer besteld. Ik mis in je stuk informatie over de levertijd (levertijd naar je klanten toe, maar ook levertijd van je producenten. Hoe plan je op tijd je nieuwe bestelling?)

Dan zou ik je met klem willen aanraden te investeren in goed winkel pakket, Virtuemart is dat in mijn ogen niet ;)

Ik zal deze post nog uitbreiden zodra ik wat meer tijd heb.

Was je serieus van plan om de shop te gaan starten? Ik kan je misschien her en der mee helpen aangezien in 2007 ik betrokken ben geweest bij een webwinkel voor een ondergoed winkel (ontwerp: http://crea-design.nl/gentlewear.jpg (is van 2007 dus, lichtelijk gedateerd dus). Helaas is door het op het laatste moment afhaken van de winkel is hij nooit gebouwd (reden stond los van het ontwerp/samenwerking)
Robbin
DALF-er

Return to Financiën & geld verdienen