| DutchALF |
|---|
|
Beste Gebruiker, Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum. Om nu toegang te krijgen tot het Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte. Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction! |
Daddy Cool wrote:Stel nou dat ik 1000 euro vraag voor een product, moet ik daar dan 19% van overmaken naar de belasting? En als ik dus 1000 euro ex-BTW vraag aan mijn client betekend dan dat hij 1190 euro aan mij moet betalen? Misschien weten jullie daar wat meer over.

Jeroen wrote:Ja en Ja. Echter zijn en beginnende ondernemers subsidies etc. Dus de eerst zoveel btw hoef je niet af te dragen. Tenzij je weer te veel omzet draait...
- Jeroen

Morphs wrote:Wat Wesley zei: je bent eigenlijk een doorgeefluik. Je vraagt de 19% van de klanten en geeft het door aan de belasting.
Het percentage kan anders zijn. Op levensmiddelen (voedsel) zit geloof ik 6%. Ook is er een 0% tarief, wanneer je les geeft aan jongeren onder de 21 jaar. Mijn danslessen vallen hier ook onder. Ik vraag dus geen BTW van mijn klanten en draag dus ook niks af.
Verder kan je geloof ik zakelijk aankopen weer van je BTW aftrekken als ik me niet vergis. Dus als jij in totaal 100 euro aan BTW heft, een paar schoenen nodig hebt van 75 euro, dan hoef je maar 25 euro af te dragen. Ik weet dit niet helemaal zeker maar het was iets in die aard.
Daddy Cool wrote:Morphs wrote:Wat Wesley zei: je bent eigenlijk een doorgeefluik. Je vraagt de 19% van de klanten en geeft het door aan de belasting.
Het percentage kan anders zijn. Op levensmiddelen (voedsel) zit geloof ik 6%. Ook is er een 0% tarief, wanneer je les geeft aan jongeren onder de 21 jaar. Mijn danslessen vallen hier ook onder. Ik vraag dus geen BTW van mijn klanten en draag dus ook niks af.
Verder kan je geloof ik zakelijk aankopen weer van je BTW aftrekken als ik me niet vergis. Dus als jij in totaal 100 euro aan BTW heft, een paar schoenen nodig hebt van 75 euro, dan hoef je maar 25 euro af te dragen. Ik weet dit niet helemaal zeker maar het was iets in die aard.
Ja dat weet ik idd. Zakelijke uitgaven. Alleen ik wist niet precies hoe dat zat met dat "doorgeefluik"
Return to Financiën & geld verdienen
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest