DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Aandelen kopen

Alles over geld verdienen, financiële vrijheid en kwesties omtrent geld.

Aandelen kopen

Postby 007 » 06 Apr 2010, 08:39

Momenteel koop ik aandelen via Alex.nl

De kosten daarvoor zijn:

Wat kost beleggen bij Alex?
Het openen en aanhouden van een rekening is gratis. U betaalt pas als u een effect koopt of verkoopt. Hiervoor rekenen wij transactiekosten.

Transactiekosten
De kosten voor een transactie zijn opgebouwd uit twee delen: een vast deel van € 9,50 en een variabel deel van 0,15% van de waarde van de effecten.

Daarnaast betaalt u een bewaarloon van 0,2% per jaar over uw effectenportefeuille.

Ik ben benieuwd of hier iemand is die belegt via een andere instantie. Misschien kun je de kosten posten?

Voor de laatste adviezen kun je kijken op:

http://www.belegger.nl/actueel.php?page=adviezen

http://www.analist.nl/laatste/4/Euronext+Amsterdam

007
007
Active DALF-er

Re: Aandelen kopen

Postby Morphs » 06 Apr 2010, 09:38

Kun je wat over je ervaringen met aandelen vertellen? Lukt het een beetje om hier geld aan over te houden en met welke bedragen werk je dan ongeveer?

Aandelen heben me altijd wel geinteresseerd hoewel ik het nooit echt geprobeerd heb.
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Heephstan » 06 Apr 2010, 09:49

Ik vind een tientje transactiekosten vrij gortig op bijvoorbeeld 500 euro aan aandelen...

Dan moet je al aardig je best doen wil je dat er uit halen ;-) Is er geen mogelijkheid om ook de transacties zelf voor handen te nemen?
Heephstan
Contributing DALF-er

Postby 007 » 06 Apr 2010, 12:34

Ik ben op mijn 21ste begonnen met aandelen kopen (ben nu 22).

Ken je Larry Williams? zie http://www.ireallytrade.com/
Hij maakte 1 miljoen dollar met 10.000 dollar. Ik ben van plan om zijn boeken te kopen en te studeren.

Momenteel heb ik zelf een rendement van ongeveer 12,5% op de Euronext Amsterdam met aandelen. Als je de laatste adviezen volgt weet je wanneer het tijd is om bepaalde aandelen te verkopen.

Stel je koopt voor 1000 euro aandelen ben je 11 euro lichter via Alex.nl echter met 2% rendement heb je de transactiekosten al terugverdiend.

Je betaalt een bank voor de transactiekosten en beheer. De beurs is open om half negen op normale werkdagen. Ik zou best een keer daar heen willen in Amsterdam. Ik wil wel een deal met iemand maken om daar naar toe te gaan.

007
007
Active DALF-er

Postby Morphs » 06 Apr 2010, 12:49

Helaas zorgen die vaste transactiekosten ervoor dat je met een redelijk hoog bedrag moet inkopen, wat voor mij dan weer een te groot risico is.. bovendien is een rendement van 12,5% leuk, zolang je het vasthoud maar daar heb je wel enige skills+geluk voor nodig (zeker de skills heb ik niet).
Morphs
Contributing DALF-er

Return to Financiën & geld verdienen