| DutchALF |
|---|
|
Beste Gebruiker, Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum. Om nu toegang te krijgen tot het Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte. Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction! |

FrankvandenTillaart wrote:Ik heb tot nu toe het idee dat het beleven van geluk puur gestuurd wordt door het accepteren/verzetten tegen dingen, of beter gezegd het afwezig zijn van die twee gedachtes. Dit betekent dat ik nu bijna continu gelukkig ben, als een soort fundering van alles wat ik beleef. Echter nog niet zo gelukkig dat ik continu AWESOMENESS aan het schreeuwen ben.
Om me in een situatie nou niet alleen gelukkig te voelen, maar deze ook nog eens als awesomeness te bestempelen, is er meer nodig. En hier komt denk ik de post van Jos weer goed naar voren. Activiteiten ondernemen (uitgaan met vrienden, vrijwilligerswerk, een moeilijke klus op het werk afronden) zijn de dingen die niet alleen gelukkig maken, maar die maken een moment ook nog awesome.
Als voorbeeld nog deze avond. Graag was ik nu naar de 80s 90s party in Rotterdam gegaan. Ik heb er echter voor gekozen om niet een korte nacht en relatief gevaarlijke autorit te ondernemen. Ik had me nu kunnen verzetten tegen het niet mee kunnen beleven van dat feest, dan had ik hier nu ongelukkig op de bank gezeten. In plaats daarvan accepteer ik volledig dat ik die keuze heb gemaakt, en zit nu dus vredig op de bank. Tevens beleef ik nu enig plezier aan het typen van deze post. Maar dit plezier is toch van een ander niveau dan de awesome avond die ik in Rotterdam had kunnen beleven. Ook dat verschil is niet iets dat ik jammer vind, ik verzet me daar niet tegen.
krazj wrote:Misschien dat ik nu raar over kom, maar ...
Geluk is maar een woord, het is iets wat je van nature bent(kijk naar kinderen, die zijn altijd gelukkig, dieren ook) of noem het niet echt gelukkig...
Is geluk niet iets wat een gecreëerd is om naar te streven vanuit de maatschapij? Je hoort zovaak, 'ik ben gelukkig, want '30 redenen'.
Ben je gelukkig vanuit jezelf? En is het delen van liefde iets wat daaruit volgt? Je deelt graag liefde met andere mensen? Wat ik veel lees, is dat je gelukkig wordt door het delen van liefde, maar is het niet het gevolg van 'gelukkig zijn'. ?
Van de week moest ik een nieuwe auto zoeken, ik dacht bij mezelf, waarom is zo'n BMW nou zo mooi? Waarom nou echt? Eigenlijk is het toch alleen maar een stuk ijzer op 4 wielen? Vind ik het mooi? Of heeft mijn omgeving het mij mooi laten vinden ?" Zou iemand 100 jaar geleden een BMW ook mooier vinden dan een oude auto?
). Door de manier waarop je jouw leven inricht, je gedachtegangen en overige stimulansen (intern en extern)(oa. wat ik in mijn originele post beschreven heb) bepalen of jij je goed voelt of niet. Je zou kunnen zeggen dat als het positieve gedeelte hierin domineert, over een langere tijd, je gelukkig bent. Hierin past ook "het omgaan met negatieve gevoelens op een positieve manier). Users browsing this forum: No registered users and 1 guest