DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Wat zorgt voor geluk?

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Re: Wat zorgt voor geluk?

Postby krazj » 23 Apr 2010, 19:39

Maakt niet uit, misschien kan ik het beter anders uitleggen.

Dieren, leven meer van moment tot moment, op het moment dat zij gehinderd worden door andere factoren, zullen ze onvrede uiten(gevaar/ weinig voedsel). Op het moment dat dat zich hersteld, zijn ze over het algemeen toch weer in hun goede doen, terwijl mensen meer dingen uit het verleden / toekomst meelaten tellen in het bepalen om gelukkig te zijn. (zelfde voor kinderen).

Maar ik wil dit geen 'geluk' noemen, maar meer een staat van het 'zijn'. Being. Dus is waar ik op doelde, het woord 'geluk' is zo gevormd, het is bijna een object..
krazj
Contributing DALF-er

Postby Teaser » 28 Apr 2010, 09:03

Hier nog een aardig TED-filmpje met Anthony Robbins over fulfillment:

http://www.ted.com/talks/tony_robbins_a ... we_do.html
Teaser
Active DALF-er

Postby Ruben » 02 May 2010, 20:42

Onder dieren komt ook depressiviteit voor. Ik hoorde laatst nog iets op het nieuws erover, of iets over gelezen ofzo. Dat er een opvang centra voor depressieve katten is (kan het niet helemaal meer plaatsen, maar was zoiets over depressieve katten).

Ik ben nu een boek aan het lezen dat veel meer grijpbare dingen pakt. Ik heb hem nog niet uit, maar dingen die helpen om gelukkiger te zijn is:

- Een gezond hart-ritme: uit onderzoek is gebleken dat wanneer wij rustig ademhalen en denken aan iets dankbaars dat het ritme constant is. Ook meditatie schijnt hier heel goed bij te helpen. (tevens is dit belangrijk voor vele interne lichaamsprocessen)
- Veel licht; Vooral bij het opstaan! Licht therapie is gebleken heel goed te helpen tegen depressiviteit. Zijn we allemaal niet wat vrolijker in de zomer?
- Voeding: Veel omega 3. Dat is heeeel belangrijk! Daarom is er veel meer depressiviteit in de westerse wereld in vergelijking met de oosterse, want daar eten ze veel meer vis waar omega 3 in zit.
- Lichaams beweging: 3x per week 20 min sporten (zoals hardlopen) werkt enorm effectief tegen depressiviteit (even effectief als pillen) en zorgt er voor dat je veel beter in je vel zit en dus gelukkiger bent.
- Omgang met andere: Net eerste blz van dit hoofdstuk gelezen, dus kan er nog niet veel over zeggen.
Ruben
DutchALF Team

Postby Jeroen » 03 May 2010, 12:59

@Ruben: Ruben is dat boek toevallig: Uw brein als medicijn? Goed boek, erg cool :).

leuk topic, extreem veel over geschreven :). Hoe zorg je dat deze post niet explodeert :)

De korte interventies die ik ken die geluk beinvloeden zijn de volgende:
- Schrijf voor 3 dagen, 2 keer per dag 15 minuten lang per keer, op waar je dankbaar voor bent. Dit hoef je ana niemand te late zien.
- Idem, alleen dan voor "traumas"
- (wat Ruben al zei) regelmatig lichaams beweging
- Voldoenende sociale interacties
- Meditatie en gedachten trainingen

In de gelukswetenschap is er nogal wat gedoe over gelukservaring. Grofweg zijn er twee manieren op te bepalen hoe gelukkig iemand is: Vragen hoe gelukkig hij is op een schaal van 1 tot 10. OF op willekeurige momenten op een dag een berichtje sturen en vragen hoe goed hij zich voelt. Nu hebben die dingen vrij veel met elkaar te maken, echter is de tweede meer gevoel, en de eerste meer cognitie (gedachte). Zo heeft geld en de eerste meer met elkaar te maken dan geld en de tweede! De les? Hoe gelukkig je denkt te zijn heeft helemaal iets te maken met hoevaak je gelukkig bent. Mensen denken bijvoorbeeld dat geld gelukkiger maakt en mensen met meer geld denken ook dat zijn gelukkiger zijn (als je ze vraagt ben je gelukkig denken ze: ja ik heb geld, dus ik zal wel gelukkig zijn). Echter: het aantal geluk momenten op een dag en het daadwerkelijke gevoel hangt minder met geld samen. Meer geld verdienen heeft ongeveer zin tot ongeveer 50.000$ voor een gezin (dacht ik), daarna heeft het nauwelijks positieve invloed, vooral niet voor het geluksgevoel.

Ook mensen met meer eigendommen denken gelukkiger te zijn en mensen denken langer gelukkiger te worden van nieuwe eigendommen, echter is ervaringen kopen veel effectiever. Dus lekker reizen, een spannend uitje, of een mobieltje? Reizen it is :).

Lees advies:
The happiness hyptohesis - jonathan Haidt (met zijn gave metafor van de rijder en de olifant),
Happier - tal ben sharah(ook nuttig zijn zijn cursussen van Harvard),
Happiness - Diener

- Jeroen
Jeroen
Lifestyle Coach

Postby Ruben » 03 May 2010, 18:37

Jeroen wrote:@Ruben: Ruben is dat boek toevallig: Uw brein als medicijn? Goed boek, erg cool :).

Heel scherp, is inderdaad uit dat boek. Een interessant feitje wat in het boek staat:

Frankrijk is een land wat al heel lang hoge werlvaart heeft, een goede economie, waar sinds WOII geen oorlog meer heeft geheerst. Toch heeft Frankrijk samen met Libanon veruit de hoogste depressiviteitcijfers. Het aantal anti-depressiva is in Frankrijk in de laatste 10 jaar verdubbeld. In vergelijking: Libanon is een heel arm land waar al 25 jaar een burger oorlog heerst. Kortom, Fransen zijn net zo ongelukkig als mensen die 25 jaar lang in een oorlogleven!

De voornaamste oorzaak is dat het gehele bedrijfleven zich is gaan richten op het individu, en niet meer op een gezonde werksfeer en banden met de medemens. Een recent voorbeeld hiervan is Franse Telecom, waar een paar maanden geleden meerdere zelfmoorden plaats hebben gevonden bij de werknemers. Een andere oorzaak is, zoals genoemd in mijn eerdere post, voeding (het binnenkrijgen van omega 3).
Ruben
DutchALF Team

Postby prinz » 29 Jul 2010, 13:33

In mijn archief had ik nog een paar leuke uitspraken,

Geluk is voor mij een staat van zijn,ik ben een man en mannen werken naar extase,
die vinft plaats als alle beperkingen loskomen.Dit kan gebeuren wanneer je de dood onder ogen ziet en doorleeft, wanneer je je doel verwezelijkt (en je er dus vrij van wordt) en in competitie (wat een rituele dreiging van de dood is)Het mannelijk is altijd op zoek naar de vrijheid door het doorbreken van beperkingen.
Geluk voor een vrouw ligt meer in de richting van vervult worden
(David Deida)

Geluk is niet te koop en toch wil je veel betalen om gelukkig te lijken.
(Onbekend)
Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen.
(I.Bergman)
Het geluk vermenigvuldigt zich slechts wanneer je het met iemand deelt.
(Cesbron)
Je bent nooit zoongelukkig als je denkt en nooit zo gelukkig als je hoopt te worden.
(Francois de la Rochefoucauld)
Geluk is wanneer datgene wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn.
(Gandhi)
Velen rennen achter geluk aan als een verstrooiden man die op zoek is naar zijn hoed terwijl hij deze op zijn hoofd heeft.
(James Sharp)
Het geluk bestaat daaruit dat men met zijn ongeluk tevreden is.
(A. Demedts)
Hoe gelukkiger men is, hoe minder aandacht men aan zijn geluk besteedt.
(Alberto Moravia)
Loop niet te hard, het geluk loopt dikwijls achter je.
(H.Molenberg)
Het geluk is als de zon, je mag er niet met open ogen naar kijken.
(Oekraïne)
Geluk is een seconde die eeuwigheid wil zijn.
(Komrij)
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten.
(Onbekend)
Wij gedragen ons alsof comfort en luxe de voornaamste levensbehoeften zijn; terwijl om echt gelukkig te zijn we alleen iets nodig hebben dat ons enthousiasme kan opwekken.
(Kingsley)
Het geluk is gemaakt van heel veel droom en een beetje werkelijkheid.
(R.de Masny)
Geluk is geheel afhankelijk van onszelf.
(Aristoteles)

Geluk is het gevoel als er bepaalde hormonen door je lichaam stromen in de juiste verhouding,
deze kan ik er voor je instoppen en je kan het zelf doen.
(mijn dokter)

Zonder pech geen geluk
(Prinz)
prinz
DALF-er

Postby Coldman » 02 Aug 2010, 00:44

Ik ben het er 100% mee eens. Hoe ben je op dit concept gekomen? Want ik heb het hier niet voor het eerst gezien.

Ik herinner me nog vroeger dat ik uitging en het mezelf voornam om met minimaal 3 vrouwen te praten.... dit leidde nergens naartoe en de gesprekken duurde niet lang, echter had ik me nog nooit zo goed gevoeld dan op dat moment toen ik een angst had overwonnen. Het was op dat moment een pure uitdaging voor mezelf.

Nu krijg ik niet meer dezelfde blijdschap als toen, want nu is het geen uitdaging meer. Daarom is het belangrijk om nieuwe uitdagingen voor jezelf te zetten.

Als je een persoon bent die alleen maar achter "plezier" aangaat dan ben je niet in controle over je eigen geluk. Ik zeg niet dat je er helemaal niet achteraan moet gaan, maar je moet niet je blijdschap hierop vertrouwen.

Het concept van "flow" is dat je in het moment leeft (Uitdaging dus). Kort samengevat gaat het erom dat als je met iets bezig bent, je jezelf erin verdiept.

Als je alleen maar aan plezier denkt zal je denk process voor als je in een keuken werkt als volgt zijn:
"Krijg ik complimenten hiervoor?", "Ik ben een chef! Als mensen vragen wat ik doe kan ik zeggen dat ik een chef ben!".
En dan werk je je paar uur per dag en dan ben je klaar... cool... maar dan verdiep je je niet in je werk.

Als je voor de uitdaging gaat dan zal je denk process als volgt zijn:
"Hoe lekker kan ik dit eten maken? Hoe snel kan ik het serveren? Hoe mooi kan ik het eten eruit laten zien?"
Nu werk je met uitdaging en ben je zelf in controle over je geluk.

En als je werkt met zingeving dan zal je denken aan de glimlach die je zet op mensen hun gezicht.

De problemen die je hebt in je leven bestaan alleen omdat je wat probeert te bereiken.
En als je veranderd wat je wilt bereiken rond die specifieke problemen, dan hoef je ze niet op te lossen, omdat ze niet meer bestaan.

Als je je werk niet leuk vind, omdat je baas in een slechte bui is... dan hoef je niet te proberen om hem op te vrolijken, je moet je gewoon geen zorgen maken om zijn bui.... omdat je blijdschap niet gebasseerd is op zijn humeur, maar op wat je krijgt uit je werk.
Coldman
DALF-er

Postby Sven_francisco » 06 Aug 2010, 18:07

Waarde selfdevelopers,

Google bracht mij onlangs bij het volgende:

http://www.levenskwaliteit.nl/script/1/fundamen1.html

Leerzijn en basic. Ik vroeg mij af of meer mensen dit kende
en wat de meningen hierover zijn.

Groetjes,
Sven
Sven_francisco
DALF-er

Postby Stephan » 08 Aug 2010, 10:03

Het klinkt voor mij redelijk hetzelfde als Eckart Tolle's De Kracht van het Nu, hoewel ik dat boek nog nooit gelezen heb
Stephan
DutchALF Team

Previous

Return to Doelen / Gameplan