DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Voordat je je stort op routines...

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Voordat je je stort op routines...

Postby Ramiro » 28 Sep 2011, 18:58

Tijd
Energie
Geld
Toewijding

Als je wil investeren in persoonlijke groei (leren wijven scoren, carrière maken, fierljepkampioen worden of wat je ding ook is) en aan een van deze aspecten tekort doet, dan zijn de negatieve consequenties voor de snelheid, efficiëntie en effectiviteit voor het bereiken van je doelen vele malen groter dan je bierbuik, je approach anxiety, je onbegrip van vrouwen of de kale plek achter op je hoofd bij elkaar. Als je ergens in wil investeren dan stel ik dat je het best gebaat bent om je leven zo te organiseren dat deze zaken geregeld zijn voordat je je focus legt op het memoriseren van routines of het aanschaffen van je peacock outfit tussen het World of Warcraften door. De mate en wijze van invulling van deze factoren is afhankelijk van je doelen. Om de Nederlandse Don Juan te worden heb je meer toewijding nodig dan wanneer je gewoon een vriendin zoekt en snel tevreden bent. In het eerste geval zal je vele malen moeten approachen en interacteren. Voor een leuke vriendin zijn een aantal internet dating sessies wellicht voldoende.

Tijd
Game is een levensstijl, en je zal de tijd moeten uittrekken om de dingen te doen die je moet doen. Kijk s`avonds standaard een uurtje minder tv (nog beter, keil dat apending het raam uit) en trek een boek open voordat je gaat pitten. Rooster 1 a 2 uur per week in, bijvoorbeeld elke zondag middag of avond om een journaal bij te houden waarin je belevingen van de afgelopen week analyseert, oefeningen voor jezelf bedenkt voor de komende week, even komt kijken op dit forum, je doelen en/of strategieën overdenkt, of aan je internet dating profiel werkt. Trek 3 uur per week uit voor de sportschool. Trek er 1 a 2 avonden per week of een dag in het weekend op uit om approaches te doen. Als je 60 uur per week werkt, een avond studie volgt, op korfbal, fierljeppen en jeu de boules zit en ook nog eens lid bent van de zeeverkenners dan zou je je kunnen afvragen in hoeverre je huidige leven ruimte bied om nog wat anders te gaan doen. Misschien wil je voorzichtig overwegen om je korfbalschoenen in de kast te hangen, of, als je echt aan de slag wilt, een andere baan te gaan zoeken. Wat je ook doet, zorg er voor dat je structureel de tijd hebt in je leven om te besteden aan de dingen die je doen moet om je doelen te bereiken.

Energie
Ik kan redelijk lullen, maar als ik vrijdag avond in de kroeg sta na een week van 6 uur slapen per nacht en 10 uur werken per dag dan komt er zelfs bij mij niet zoveel meer uit. Helemaal niet als ik er een of twee biertjes in kegel. Noch heb ik in zo'n week het fut om boeken te gaan lezen over lichaamshouding en oogcontact. Zorg ervoor dat je naast je dagelijkse bezigheden voldoende energie over hebt om te gamen. Nou is gamen zelf een activiteit waar ik in de regel energie van krijg, maar ik moet in de eerste plaats wel de energie over hebben om te investeren voordat ik daar iets van terug zie. Als ik in de kroeg ben dan krijg ik die energie pas als ik sta te tongworstelen met die leuke blonde achter de bar en niet als ik op die zelfde bar lig te slapen. Ga ontdekken welke activiteiten energie opleveren en welke energie kosten en denk eens na over de invulling van je dagelijks leven.

Geld
Geld is wat mij betreft de minst belangrijke van deze vier, maar het is wel handig. Er is van alles te bedenken wat je kan doen om je doelen te bereiken ook als je aan de grond zit, maar als je wat ruimer zit in je knaken dan heb je ook wat meer keuze in de dingen die je kan doen. Het helpt als je wat geld over hebt om uit te gaan, wat te investeren in je uiterlijk, eventueel wat literatuur of beschikbare groeiprogramma's aan te schaffen etc. Let op, het gaat hier absoluut niet over drankjes trakteren of vrouwen mee uit eten te nemen (wat sowieso al een banaal concept is), maar om bijvoorbeeld tijdens het stappen van venue te kunnen veranderen en de entree te kunnen betalen zonder dat je je zorgen hoeft te maken omdat je een week niet kan eten.

Toewijding
Als je structureel geld, energie en tijd over hebt dan is het tijd om alles eens naast elkaar te leggen en een strategie te gaan bedenken. Gebruik je fantasie, praat met mensen om je heen. Laat je inspireren door de beschikbare literatuur, hou je doelen in zicht en bedenk goed waar je prioriteiten liggen. Beantwoord vragen als: waar ben ik, waar wil ik heen, hoe kan ik daar komen, wat kan ik doen, hoeveel tijd/geld/energie kost me dat, wie kan me er bij helpen, etc. Merk op dat niet alles even makkelijk zal zijn, niet in de laatste plaats omdat het veranderen van levenspatronen, mocht dat nodig zijn (stoppen met roken, regelmatig sporten, elke dag een stukje lezen etc.), nou eenmaal wilskracht vergt en die is beperkt. Dit stuk gaat daar verder op in.

En ten slotte: GA HET DOEN! Zo lang als je de zelfde dingen blijft doen kan je de zelfde uitkomsten verwachten. Er gaat pas iets veranderen als je zelf aan de slag gaat. Doe dat dan ook als wat jij wil bereiken belangrijk genoeg voor je is.

succes!

R.

dit is een uittreksel, het hele stuk is hier te vinden
Ramiro
DALF-er

Return to Doelen / Gameplan