DutchALF

Beste Gebruiker,

Welkom of DutchALF. Het grootste en meest actieve forum in Nederland op het gebied van Sociale relaties, lifestyle en versieren. Veel mensen hebben zich al geregistreerd. Om alle fora te zien (zoals het forum over sociale relaties en versieren) en te kunnen posten zul je jezelf moeten registreren. Na registratie zie je het Nieuws & Introductie forum.

Om nu toegang te krijgen tot het
Attraction gedeelte van het forum dien je EERST jezelf te introduceren. Pas nadat we je introductie gelezen hebben krijg je toegang tot het Attraction gedeelte.

Dit omdat het voor iedereen beter is als mensen een degelijke introductie gedaan hebben en elkaar kennen. Het attraction forum focussed zich op het verleiden van de andere sekse en praktijk workshops. Dit forum wordt gezien als de basis tot je verbetering op het gebied van jouw attraction!

Procrastinatie

Wat zijn je doelen, wat is jou plan. Deel het met ons en we kunnen je erbij helpen om je doelen aan te scherpen of je vragen te beantwoorden.

Procrastinatie

Postby Jav » 10 Feb 2010, 15:40

Vandaag heb ik mijn portfolio voor school in orde gemaakt. Veeeeel te laat.
Het ging grotendeels om reflectie verslagen, ook al houd ik niet ontzettend veel voor dat soort verslagen moet ik zeggen dat ze hulpzaam zijn.

Dankzij die reflectie verslagen ben achter mijn grootste obstakel gekomen: procrastinatie.
Dit heeft veel invloed op wat ik wel maar juist niet doe. Ik stel te vaak dingen uit die mij naderhand weer in halen.
Dat is mijn eerste realisatie: Het maakt niet uit hoe vaak ik iets uitstel, het creëert geen rust en overzicht. Het haalt je toch wel in, en dan verzuip je er in.

Wat creëert wel rust en overzicht?

Meteen iets afhandelen i.p.v. het uit te stellen naar een andere dag.

Wat ga ik doen?

Ik ga mijn agenda gebruiken. Klinkt stom, maar dit schooljaar (en ik ben al halverwege) heb ik mijn agenda al welgeteld, 2 X gebruikt.

Huiswerk zal dezelfde dag nog afgehandeld worden.
Jav
DALF-er

Re: Procrastinatie

Postby Morphs » 10 Feb 2010, 15:43

Dit ding blijft mij ook eeuwig achtervolgen. Al vanaf mijn eerste proefwerk op de basisschool... nadeel is dat ik wel goed presteer onder druk wat dat betreft... maar bij mijn afstuderen ligt de boel daardoor wel stil..
Morphs
Contributing DALF-er

Postby Eschbee » 10 Feb 2010, 20:42

Heb zelf ook exact hetzelfde probleem. Komt bij mij ook juist doordat ik volgens mij alleen maar presteer onder druk. Het is moeilijk die disipline zomaar op te brengen ook al ga je een agenda gebruiken.
Agenda is een goed begin, maar het is dan alsnog erg makelijk dingen uit te stellen omdat je nog legeruimte ziet op een ander tijdstip.

Wat ik zelf goed vond werken is door te zorgen dat je een soort commitment maakt. Wanneer je iets voor school moet doen, zorg dan dat je met een klasgenoot afspreekt het de volgende dag af te hebben, of zorg dat je het een vrienden of ouders vertelt en vraag ze je er aan te houden. Je kan ze ook bijvoorbeeld 50 euro geven die je terugkrijgt als je het af hebt.

Hier zijn nog 100den dingen voor te bedenken, maar ik denk dat het je helpt.

Wat ik zelf ook doe is iedere dag aan het einde van de dag een planning maken wat ik de volgende dag wil doen. Dit geeft je aan de ene kant structuur en je ziet aan het einde van de dag in hoevere je hebt gedaan wat je wilde, werkt ook wel confronterend.
Eschbee
Active DALF-er

Postby Jav » 10 Feb 2010, 23:10

Ik zelf gebruik ook de druk als motivatie. Maar ben daar achter gekomen dat geen overzicht bied.

Verder wil ik nog kwijt dat niet alleen school raakt, maar ook het zoeken van werk bijvoorbeeld. Het alleen leven op stufi is niet zo'n heel goed idee :P (om dit op te lossen heb ik 22 feb. een gesprek bij een uitzendbureau gepland. En dat voelt goed.)
En ik ben ook van mening dat de zorg voor motivatie om het meteen te doen uit mijzelf moet komen. Ik heb het in de hand, niet piet met mijn 50 euro.
Het moeilijke is er een gewoonte van te maken.
Jav
DALF-er

Postby Wesley » 11 Feb 2010, 09:09

Jav wrote:Vandaag heb ik mijn portfolio voor school in orde gemaakt. Veeeeel te laat.
Het ging grotendeels om reflectie verslagen, ook al houd ik niet ontzettend veel voor dat soort verslagen moet ik zeggen dat ze hulpzaam zijn.

Dankzij die reflectie verslagen ben achter mijn grootste obstakel gekomen: procrastinatie.
Dit heeft veel invloed op wat ik wel maar juist niet doe. Ik stel te vaak dingen uit die mij naderhand weer in halen.
Dat is mijn eerste realisatie: Het maakt niet uit hoe vaak ik iets uitstel, het creëert geen rust en overzicht. Het haalt je toch wel in, en dan verzuip je er in.

Wat creëert wel rust en overzicht?

Meteen iets afhandelen i.p.v. het uit te stellen naar een andere dag.

Wat ga ik doen?

Ik ga mijn agenda gebruiken. Klinkt stom, maar dit schooljaar (en ik ben al halverwege) heb ik mijn agenda al welgeteld, 2 X gebruikt.

Huiswerk zal dezelfde dag nog afgehandeld worden.

Ik herken dit probleem zie ook mijn doelen, ik werk tegenwoordig met een agenda en ik weet dus ook wat de da gmij brengt. Heel relaxt!

:rolleyes:
Wesley
Active DALF-er

Postby ricky » 13 Feb 2010, 09:32

Ik vind het ook een moeilijk onderwerp. Echter hier nog een voorbeeldje wat wel voor mij werkte op 1 bepaald onderwerp (trek de algemene regel er maar zelf uit):

Mijn kamer was eerst altijd een zooitje, maar nu valt dat veel meer mee omdat ik er een systeem heb ingedaan van waar wat moet. Dat betekent ook dat ik het meestal binnen 5 tot 10 minuten het weer heb opgeruimd ipv een half uur tot uur :lol:
ricky
Active DALF-er

Postby thoms04 » 07 Feb 2011, 21:20

Dit artikel van Steve pavlina(en een aantal links die die daar geeft) heeft mij wel geholpen met dit issue, al blijft het vreselijk moeilijk. http://www.stevepavlina.com/articles/overcoming-procrastination.htm
thoms04
DALF-er

Postby Jeroen » 07 Feb 2011, 21:55

Jeroen
Lifestyle Coach

Postby thoms04 » 08 Feb 2011, 12:29

Mooi artikel, dank.
thoms04
DALF-er

Postby iemandsland » 20 Feb 2011, 13:55

herkenbaar! bij mij was het oorspronkelijk om uitdaging te vinden in de dingen die ik deed (zo laat mogelijk starten met bijv leren en dan goed cijfer halen)... maar zoiets gaat in alles doorwerken. En het is niet overal een goede strategie voor... :)
ik zal het artikel eens bekijken.
iemandsland
DALF-er

Next

Return to Doelen / Gameplan